[OT - Skridsko] Roll call, vilka åker grillor?

• Trådstartare Trådstartare Boe
  • Start datum Start datum
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> jonas: det låter som en utmärkt idé! klockan 17
> eller någon gång efter 17? observera att till och
> med imorgon är det specialschema:
> http://www.stockholm.se/files/100900-100999/file_1
> 00946.pdf

Bastards. Men klockan 17 verkar vara ok ändå. Jag kommer att vara där, återkommer med exakt tid i morron.

låter bra. med tanke på vilket kaos med barn det var idag så är det nog bättre ju senare man kommer dit. fast runt 17 är nog de flesta familjer på väg hem för att laga middag.

Synd att man missade den här tråden tidigare.

Nu i början av Januari-06 har jag hört att Edsviken är isfri.

På Drevan ligger det för mycket snö. (Jag har åkt skidor där ett par gånger redan).

I Skärgården hade det förra helgen börjat isa till sig i de innersta vikarna vid Muskö. För tunt då.

Jag är klart på. Älskar skridsko. Åker gärna med pannlampa.

fredrikw skrev:
> låter bra. med tanke på vilket kaos med barn det
> var idag så är det nog bättre ju senare man kommer
> dit. fast runt 17 är nog de flesta familjer på väg
> hem för att laga middag.

Hehe, har varit där på vardagar efter 20:30 och då har det varit lugnt.

Tack för sällskapet fredrik! Det var väldigt trevligt att lägga varv efter varv bakom sig i ett behagligt och meditativt tempo. Skulle vara kul om fler happy-nybörjare kunde hänga med på Östermalms IP.

Ska vi säga att vi tar en Happy Clinic 18 januari kl 21?

Idag vid Singö:
11.jpg

Senast redigerad av en moderator:
boe,
menar du verkligen lördagen den 18 februari om drygt en månad? inte onsdagen den 18 januari om en och en halv vecka? oavsett vilket är jag på, schysst som fasen att du vill ta dig an oss rookies

Tänkte bara berätta att jag åkte Drevviken runt idag och isen är tjock nog att bära en häst...och mer därtill. Visa partier är fina andra är sämre men det är väl åkbart hela vägen. (Farsta i ena änden och Länna i den andra)

Tänker kanske på er, i denna tråd, som gärna vill åka men inte känner er flygfärdiga nog att bege er ut i skärgårdens ytterband ännu. Drevviken smäller högre än ÖIP men är ändå tillräckligt enkel och säker för en nybörjare.

//Axel

Åkte mellan Kungsängen och Uppsala idag. Riktigt nice!! Bra is och trevlig medvind nästan hela vägen. Blir en tur imorrn oxå!!

Blev en sväng (premiär) på Orlången idag, fint i solen!
Plogade banan hade bra, i pricinp slät is med lite sprickor, och ett mindre parti med knepig is.

Lite "friåkning" i runt södra delen,och samtliga vikar på väldigt blandat underlag bitvis småknöligt, men fullt åkbart & känndes som det kvittade när solen lyste och så.

Edsviken, valentunasjön ska vara kanon, spana in http://www.isplanket.com/main/plank...pporter&Select2=ALLA&Alder=ALLA&Visaantal=100

Vi får hoppas på sol i morr då.
/Anders

Blev en sväng med start tappströmmen (Ekerö) långtarmen ut och fram till Kungsängen, fin tur. Rekomderas!!

/STEFAN

För mig har det blivit bla två kanonmornar på södra Baggensfjärden. Underbart salsgolv med vissa tunna partier.

Hade tänkt köra en "Hellas-ride" på Nackasjöarna ner till Drevviken. Den isen var dock så förstörd av skidspårsbulor att den var näst intill oåkbar.

Jag planerar fortfarande att dyka upp på happy on ice på onsdag

Oscar

Ska försöka dyka upp, har en begynnande förkylning som jag förhoppningsvis ska kunna få bukt med tills dess.

JLarsson: kan inte åka? som i att du är skadad eller som i att vi är nybörjare =)

fredrikw skrev:

> JLarsson: kan inte åka? som i att du är skadad
> eller som i att vi är nybörjare =)

Nybörjarvarianten. Stapplade runt 20 varv förra veckan, hade så j-a ont i musklerna framför skenbenen...

aha, kan trösta dig med att jag inte har åkt något sedan vi sågs... och antagligen blir det inget ikväll heller pga förkylning. men tanken med kvällens aktivitet är väl att vi blåbär ska få lite matnyttiga tips, eller?

Jag dyker upp!

Boe kan du förbereda ett brandtal för varför "n10" är bättre än att centrera skridskons kurvradie under hålfoten? Eller är det precis det som n10 gör?

Precis, det är alltså ett tillfälle för ALLA att förbättra sin åkteknik.

JLarrson, dina kramper kommer vi lätt jobba bort ikväll, du står och hänger lite på tårna och spänner dig, därför krampar framsidan av vaderna.

Hoppas också att komma loss ikväll.
Plogar dom ofta på Östermalms IP? Det har ju kommit en del snö idag!
/Erik

Ah, hemma i värmen med en tallrik fil.

Tack för en *mycket* lärorik clinic Boe, jag tror att även de som åkt mer än mig fick en del att tänka på. Jag fick det definitivt. Nu är det bara att nöta...

fan, själv sitter man hemma med ont i halsen. hade säkert varit lärorikt att vara där... finns det någon möjlighet till upprepning?

Ja, det kändes sannerligen vingligt efter att inte stått på skridskor på snart 2 år. Boe är en sann pedagog måste jag tillägga.

sog skrev:
> jepp, ytterskär, innerskär upprepa

aha, är det så enkelt? måste testa någon gång :D

> men visst kommer vi att vara på östermalm fler
> gånger.

det låter bra. drömde om långfärdsskridskoåkning i natt så det är nog bäst att få detta avklarat =)

Tack för en bra "clinic".
Mycket bra tipps och övningar även för oss som åkt ett tag.

E: Stavvar som en krata

Tack Bo och Olle för en kanonclinic. Trevligt var det oxå! Jag ska försöka nöta ner isen på hemmafjärdarna (när lappmöglet försvinner) med övningarna. Med tanke på hur stappligt det kändes ibland infinner sig en insigt om potentialen i en "något" förfinad teknik:-)

Läge för stående Happy on ice-dag passande dag i veckan på ÖIP? Utan krav på instruktioner men med krav på gemyt? (Bara DJ´n gör det värt besväret ;-)

Själv brukar jag av ngn anledning vara nere på måndagskvällarna men därvidlag är man ju flexibel
/Oscar

Jag tänkte köra några varv från ca 2030 ikväll

Har på happyvis, mha buntband försett mina grillor med glappbegränsare som ska testas.

0708...6275...45

om någon vill slå följe
/Oscar

Edit: shit, sent hem, jobbet sög musten ur mig, ungarna ska nattas, 2 offerter att skriva...det ser ut att skita sig...:-(

Tillbaka
Topp