Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte det. Det finns hantverkarmodeller iofs.Ja, den mjuka varianten har jag sett, men det känns bättre med en hård. Men det kanske inte tillverkas längre?
Såg en beg Mont Blanc 235x58 för 1200kr på Marketplace, säljs i Saltsjö Boo. Men vet ju inte var du bor. Jag skulle hursomhelst leta efter beg. När behov upphör är de väldigt mycket ivägen och säljs ofta billigt. Skönt med en ful så man slipper förvara den alltför krångligt.Bumpar denna tråd för att inte skapa en ny…
Jag vill ha en takbox som
1) tar långa skidor (210cm)
2) går att sätta 1-2 Thule proride bredvid
Något tips?
Ja två takboxar känns som en ganska dålig lösning även om det säkert finns use case även för det.Blir det inte för tungt för bilens tak? Maxlast är väl ofta 75kg om jag minns rätt.
Blir ju mycket dödvikt med två boxar.
Om någon har vägarna förbi Sveg med tomt takräcke på (eller stor bil) så finns det nu en Ranger 500 att plocka upp här...Biltema har en billig rackare på 57cm, kan det va nått? Letar själv en ny smal då jag inte tänker svära en vinter till över våran Thule ranger 500 med blixtlås from hell…
Edit: nä den var för kort för dig ja, men jag ska nog ut och mäta lite nu…![]()
Takbox, 320 l, svart
Öppningsbar från höger sida. Yttermått: 1800 x 570 x 350 mm. Innermått: 1720 x 510 x 340 mm. 320 l. Vikt: 10 kg.www.biltema.se
Älgtestet med den där... ;-)Eller så kör du bred takbox med två ställ, tack vare breda wingbars. Det kör vi, på en Volvo XC40. Vår takbox är cirka 90 bred.
Note: Om jag skulle välja ännu bredare wingbars så hade jag behövt modda dem, eftersom spåret på undersidan för lasthållarfötterna inte går tillräckligt långt in. Jag hade behövt såga upp spåret längre in i så fall.