Luthman Photography
Aktiv medlem
[Ot] snökaos
grondahl sa:Den svenska imperialistiska kolonialmakten tar såklart resurserna med våld från de stackars norrlänningarna som stal dem hederligt från Sapmí i första läget.
Haha!
+1
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
grondahl sa:Den svenska imperialistiska kolonialmakten tar såklart resurserna med våld från de stackars norrlänningarna som stal dem hederligt från Sapmí i första läget.
Luthman Photography sa:NickPick sa:Luthman Photography sa:hm sa:Vi är väl på väg mot det papperslösa samhället ändå...
Ja, bidé har ju funnits ett tag nu.
Läs den andra av reglerna. https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_toilet_etiquette
Många bra idéer! Men det här med att man inte får samtala när man parskiter tar ju hela glädjen ur att parskita, även om man parskiter med vägg emellan varandra, det är ju samtalet och det sociala samspelet man är ute efter. Men det här med att inte stirra på varandras kön köper jag rakt av.
fhloston sa:Luthman Photography sa:NickPick sa:Luthman Photography sa:hm sa:Vi är väl på väg mot det papperslösa samhället ändå...
Ja, bidé har ju funnits ett tag nu.
Läs den andra av reglerna. https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_toilet_etiquette
Många bra idéer! Men det här med att man inte får samtala när man parskiter tar ju hela glädjen ur att parskita, även om man parskiter med vägg emellan varandra, det är ju samtalet och det sociala samspelet man är ute efter. Men det här med att inte stirra på varandras kön köper jag rakt av.
Men det står inget om att man inte får happysurfa på muggen.
sih sa:"Skärp er Stockholm, det är ju bara snö" http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23887824.ab
Men problemet är väl att alla måste till jobbet varje dag. Hur många såna här snödagar är det varje år? Kan väl inte kosta samhället, företagen eller alla individer att stanna hemma ett par dagar extra om året. Med tanke på att många (hur många?) som ger sig ut ändå inte kommer fram.
Så blir det lugnare i trafiken för ambulanser etc, och snöröjningen kan ske snabbare.
Mooshie sa:Förstår inte beefen, ska man separera Stockholm från Norrland?? /Malmö
Mooshie sa:Förstår inte beefen, ska man separera Stockholm från Norrland?? /Malmö
andreas_nas sa:Siepen verkar ha det bra i alla fall.
matz 1 sa:Det var trevligt med en skidtur idag! :)
Sthlm är fantastiskt!!
Jag älskar snö just nu!
GoranS sa:Mooshie sa:Förstår inte beefen, ska man separera Stockholm från Norrland?? /Malmö
Förstår att det kan vara svårt för er på södra halvklotet att ha koll på geografin. ;-)
JLarsson sa:
JLarsson sa:http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/trafikkaos-i-sundsvall
Du kan ju inte lita på medierna! De bara ljuger och förvränger sanningen! Givetvis har det inte uppstått några snörelaterade trafikproblem norr om dalälven, det är ju helt omöjligt!
Luthman Photography sa:JLarsson sa:http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/trafikkaos-i-sundsvall
Du kan ju inte lita på medierna! De bara ljuger och förvränger sanningen! Givetvis har det inte uppstått några snörelaterade trafikproblem norr om dalälven, det är ju helt omöjligt!
Måste ha varit någon stockholmare som kört vilse
1888 sa:Ändå rätt kul med lite omväxling i det gråa vardagslivet.
I många år framåt kommer det att pratas om just sådana här dagar.
Här nere hos oss på framsidan pratar vi fortfarande om den 17 november 1995,
vad man själv gjorde o vad andra gjorde.
staine sa:Är det inte ändå lite anmärkningsvärt att alla 08-or sitter och försvarar sig mot påhoppen från dom utsocknes? Ska det ens vara nödvändigt?
JLarsson sa:http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/trafikkaos-i-sundsvall
Ha ha ha! Hela byn var ju inblandad i snökaoset! Två bilar körde av vägen, den tredje klarade sig och kunde åka till toalettpappersfabriken och lasta ett godståg till Stockholm. Anledningen till att de två bilarna körde av vägen tros vara att de var upptagna med att skriva krönikor om hur dåliga Stockholmare är på att köra bil när det snöar.
staine sa:Är det inte ändå lite anmärkningsvärt att alla 08-or sitter och försvarar sig mot påhoppen från dom utsocknes? Ska det ens vara nödvändigt?
CMI sa:Det enda som är tröttsammare än att läsa om civilisationens sammanbrott vid snöfall i Stockholm, är att läsa om norrlänningar som gör sig lustiga över det. Totalt orimligt att Stockholm förväntas ha samma beredskap för snöröjning som Kiruna, och det måste ju även lustigkurrarna förstå. Bor för övrigt själv i Norrbotten.
ForesterGuy sa:Sundsvall. Gävle. Stockholm. Göteborg. Vad har de gemensamt? De är kuststäder...
Eh, de utbildade människorna vet jag inte var du hittar men elen betalar vi för, den får vi inte gratis, vi betalar för den, vad är så svårt att förstå?ForesterGuy sa:Stervelo sa:Hmm, en tankevurpa här tror jag. De som tar upp malmen får betalt. Företaget som tar upp malmen och säljer den får betalt, så vad menar du? Vad får vi stockholmare för bidragen som skickas norrut? Inte något annat än att landsbygden hålls igång och öppen, och det är väl värt massor i och för sig, men bidrag är det trots allt.fedde sa:Henrik_E sa:Om nu alla happymedlemar från norr om dalälven ska agera ut en nidbild av den testosteronstinn norrlänningen med mindreväderskomplex kan väl jag som bor i en stad med mer än två affärer komma med lika stereotypa åsikten att vi sörlänningar borde köpa en armada av plogar för den dag varje år när det snöar istället för att pynta utjämningspengar till er bidragstagare i glesbygden.
Eller så är det ersättning för malmen, stålet, skogen m m som skickas söderut...
/Fedde
Vattenkraften? Vindkraften? De utbildade människorna?
Stervelo sa:Eh, de utbildade människorna vet jag inte var du hittar men elen betalar vi för, den får vi inte gratis, vi betalar för den, vad är så svårt att förstå?ForesterGuy sa:Stervelo sa:Hmm, en tankevurpa här tror jag. De som tar upp malmen får betalt. Företaget som tar upp malmen och säljer den får betalt, så vad menar du? Vad får vi stockholmare för bidragen som skickas norrut? Inte något annat än att landsbygden hålls igång och öppen, och det är väl värt massor i och för sig, men bidrag är det trots allt.fedde sa:Henrik_E sa:Om nu alla happymedlemar från norr om dalälven ska agera ut en nidbild av den testosteronstinn norrlänningen med mindreväderskomplex kan väl jag som bor i en stad med mer än två affärer komma med lika stereotypa åsikten att vi sörlänningar borde köpa en armada av plogar för den dag varje år när det snöar istället för att pynta utjämningspengar till er bidragstagare i glesbygden.
Eller så är det ersättning för malmen, stålet, skogen m m som skickas söderut...
/Fedde
Vattenkraften? Vindkraften? De utbildade människorna?
Makten sa:Sluta kivas! Sänk skatterna så kan landsbygden, inklusive norrland, blomstra. Klart som fan att det behövs "utjämning" när staten stjäl hälften av folks möjliga inkomster och gör företagsamhet olönsamt.
Vet inte om ditt inlägg är ett "svar" på det jag skrev innan, men är det det läste du nog inte vad jag skrev.NickPick sa:Att sommardäck ger lika bra fäste som vinterdäck är ju ren bullshit.
Provade med 300 mil gamla sommardäck senast nu i november. Riktigt obehagligt.
Så rubriken borde egentligen vara trafikkaos istället för snökaos.bigmollo sa:Problemet är inte att folk inte kan köra bil i snö utan att det är så enorma mängder människor som förflyttar sig varje dag att minsta störning gör kaos i trafiken. Det räcker med en stillastående lastbil för att skapa kilometerlånga köer. Det lär inte bli bättre i framtiden heller eftersom det byggs överallt i Stockholm.
Så de värsta problemen verkar finnas en bra bit norr och söder om Stockholm.dtrolle sa:Men stötte på den här artikeln. Och utan bussar och lastbilar så gissar jag att gårdagen hade varit mycket smidigare.
https://www.motormannen.se/common/docs/Motor/Motor_artiklar/Vinterdack_tunga_fordon.pdf