Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så ett gäng arborister ska bestämma om vi ska ha sommar- eller normaltid året om så att de kan utföra sitt jobb mellan 8-14 med solljus istället för mellan 9-15 med solljus?
Det är ju inte så att dagsljuset eller värmen försvinner om vi bestämmer oss för att ha en tid, den blir ju bara lite förskjuten. Eller?
Nja, jag tycker väl att om samhället skall inrättas på ett visst sätt är det bättre att det görs för de näringar där det har betydelse, än för att vissa individer har önskemål kring sina hobbies.Så ett gäng arborister ska bestämma om vi ska ha sommar- eller normaltid året om så att de kan utföra sitt jobb mellan 8-14 med solljus istället för mellan 9-15 med solljus?
Ja, och det bör ju även gälla för de som argumenterar att vi måste ha på ena sättet eftersom det gynnar deras hobby ett par veckor på hösten.Det är ju inte så att dagsljuset eller värmen försvinner om vi bestämmer oss för att ha en tid, den blir ju bara lite förskjuten. Eller?
Så... För att de som har sådana jobb är för oflexibla för att ändra sin arbetstid en timme, så ska alla andra få lida för det?Låt de som har utomhusjobb och är beroende av solljuset för att öht kunna utföra sitt jobb bestämma. Vi som har inomhusjobb har inte den begränsningen, och kan därmed vara mer flexibla.
Vad är det ”alla andra” lider av?Så... För att de som har sådana jobb är för oflexibla för att ändra sin arbetstid en timme, så ska alla andra få lida för det?
Sin egen oflexibilitet?Vad är det ”alla andra” lider av?
+1!Äntligen!
"Vi behöver inte tidsomställningen"Funderar på om man ska göra som Susanne, fast det kan bli svårt med jobbet. ?
![]()
Susanne, 58, vägrar ställa om klockan till sommartid
I natt ställer hela Sverige om – men Susanne, 58, tickar det är urbota dumt. Klockrena draget: Hon bojkottar sommartiden. – På söndag kommer jag att vakna med lwww.aftonbladet.se
Vilket spån hon är.. ”Bokar aldrig läkartid före 1000”. Då får hon ändå hålla reda inte bara på sin egen tid utan också officiell tid. Vicka nötter det finns."Vi behöver inte tidsomställningen"
Hon vill döda oss utomhusmänniskor ?
Tror det är först imorgon.Äntligen!
Äntligen!Tror det är först imorgon.
Funderar på om man ska göra som Susanne, fast det kan bli svårt med jobbet. ?
![]()
Susanne, 58, vägrar ställa om klockan till sommartid
I natt ställer hela Sverige om – men Susanne, 58, tickar det är urbota dumt. Klockrena draget: Hon bojkottar sommartiden. – På söndag kommer jag att vakna med lwww.aftonbladet.se
Kan vi inte ställa om klockan tolv timmar?Äntligen!
Jag vill ha sommartid året runt.
Och sen ännu en timme om sommaren!
Eller som damen i artikeln som inte har något jobb. Klart det är lättare att slippa bry sig då.Det går bra att göra för oss som är våra egna arbetsgivare.
Hon har nog ställt om klockan men pratar om att inte lägga sig eller stiga upp efter klockanUndrar om hennes utmattning förbättras av att alltid behöva tänka en vända till varje gång ett klockslag nämns?
Undrar också om det inte hade varit enklare att ställa om klockan och fortsätta med t.ex att boka tider som passar henne?
Det skulle kunna fungera idag, tiden i klockor och telefoner ställer om sig automatisk med hjälp av GPS medan man förflyttar sig.Soltid? Det vore ju spännande!
Åker hem igenJag undrar som vanligt hur de som inte klarar av att hantera tidsomställningar gör under en Londonweekend
det är inte läget som har koll på dem då?äntligen det som känns som normaltid.
när solen går ned vintertid och mörkret anfaller tänker jag ibland på min bror boendes utanför bergen i norge, och som har cirka en timmes bonusljus varje eftermiddag trots samma tidszon.
större delen av världen väljer tidszon som medför relativt mer ljus på eftermiddagarna. men öster om 15 gr longitud i sverige är det tvärtom. mer än hälften av landets yta.
t ex frankrike och spanien har koll på läget...
Jag undrar som vanligt hur de som inte klarar av att hantera tidsomställningar gör under en Londonweekend
Håller sig hemma?Jag undrar som vanligt hur de som inte klarar av att hantera tidsomställningar gör under en Londonweekend
Jag undrar som vanligt hur de som inte klarar av att hantera tidsomställningar gör under en Londonweekend
jag tycker denna omställning är rätt bra då de blir att sova lite längre i ca en vecka och speciellt nu under påsklovet, annars är de pigga på att vakna extremt tidigt varje helg samtidigt som man ska väcka dem inför varje skoldag..Jag skiter i vad alla andra säger; tidsomställning när man har barn är ett jävla otyg. Förbjud!
Det går mao bra att hantera både sommar- och vintertidsomställning på en helg men inte ena :)Åker hem igen