[OT] Spelkonsoll till familjen

Tldr jag föredrar dom spel med stealth, andra gillar mer långa kombos av attacker mot vågor av fiender. Tror man rekommenderar den varianten av AC spelen man gillar mest själv.

Ja, typ. Jag föredrar den mer smygande spelstilen. Flera av de senare spelen är mer arkadspel där man springer rätt in i alla och hackar sig igenom massorna. Även om dom också går att smyga sig igenom är det mycket mer vapen och utrustning för just hack'n'slash.
Så det beror på vad man gillar. I dom about tidigaste spelen första 2-3 var det dessutom tonvis med historiska fakta om byggnader, personer och händelser. Man fick en historielektion och allmänbildning samtidigt, jag njöt otroligt mycket av det. Jag kan fortfarande tänka på byggnader jag lärt mig om i spelen när jag ser bilder från Florens och Venedig.

Nu är det inte lika mycket historia och det finns även mycket övernaturliga inslag. Även om jag tycker det kan vara roligt och en narrativt överdriven del för att gamla sägner ska få liv. Internet är ofta inte lika förstående.

AC Shadows har dubbla huvudkaraktärer, och dom olika ska vara mer riktat mot dom olika spelstilarna. Det ska finnas vägar under och igenom byggnader som den andra inte kan ta, bland annat.

Mirage var en nystart av den gamla skolan, men alldeles för kort. En bra väg in i träsket.
Valhalla hade ett långt episkt storymode med massor av sidequests, jag gillade letandet efter Excalibur..
Mirage beställt beg för en spottstyver, får se om man blir hooked så fort jag är klar med de nya Tomb Raider-spelen. Är generellt ett fan av orientalisk setting så den biten funkar nog, uppstår tycke så blir det väl Shadows efteråt trots att feodal-Japan generellt inte lockar mig.

Någon härinne som kört Warhammer 40k: Rouge trader och kan säga om det är värt att lägga pengarna på iom att de släpper expansion till det, nu i Juni?

Spelet:

Expansion:

Med risk för lite trådkapande:

Är det någon som testat någon form av retrobox?
Tänker då mer liknande mini-PC med ett gäng emulatorer a'la NES, SNES, Sega, PSX mm.
Kollat på typ en sån här variant:

De mindre varianterna verkar vara fyllda med mer problem som laggning.
Det jag framför allt är ute efter är ju äldre spel av typen 8-bit och 16-bit.

Tänker då mer liknande mini-PC med ett gäng emulatorer a'la NES, SNES, Sega, PSX mm.

Jag köpte ett mini-snes för ett par år sedan, helt ok, dock ser 16-bitsgrafiken för jävlig ut när du blåser upp det på en teve i modern storlek. Tror det kan funka finfint och ge rätt sorts retro-immersion om du hittar en gammal tjock-teve på 16-20” att koppla till, med rätt kabel/adapter (hdmi till scart?).

Kolla youtube, många av de där är riktigt usla, Räkna med att åtminstone köpa nya handkontroller.

Jag köpte ett mini-snes för ett par år sedan, helt ok, dock ser 16-bitsgrafiken för jävlig ut när du blåser upp det på en teve i modern storlek. Tror det kan funka finfint och ge rätt sorts retro-immersion om du hittar en gammal tjock-teve på 16-20” att koppla till, med rätt kabel/adapter (hdmi till scart?).
Mmm, inte tänkt på det där med upplösningen.
Kanske mer vettigt att försöka få liv i raspberryn som ligger hemma. Hitta emulatorer och spel själv.

Det blev retropie på en gammal raspberry pi jag hade liggande. Funkade fint med mina gamla ps3 kontroller. En hög med olika emulatorer. Bara testat NES, SNES, N64 och PSX än så länge. Grafiken är ändå över förväntan. Det enda som krånglat och som jag läst är ett bekymmer, är emulatorer för N64. Det laggar som satan i de spelen.

Om någon här har kvar och vill sälja sitt trumset till rock band/guitar hero så är jag spekulant oavsett plattform. Fick aldrig riktigt tid att bli bra på det enda "riktiga" instrumentet i serien och känner att jag borde lära mig något nytt till hösten.

Om någon här har kvar och vill sälja sitt trumset till rock band/guitar hero så är jag spekulant oavsett plattform. Fick aldrig riktigt tid att bli bra på det enda "riktiga" instrumentet i serien och känner att jag borde lära mig något nytt till hösten.
Vart håller du till? Jag har PS3-varianten i Uppsala.

Har också minst två gitarrer och två mikrofoner :')

Hade tänkt slumpa iväg hela packet för billig peng eftersom jag inte längre har något playstation att testa med. Funkade bra för 1½ år sedan.

Ser också att det finns ett på tradera för en ok summa (än så länge)

Ingen här som kör Legends Ultimate (AtGames)? Min har blivit stående sedan en uppdatering som gjorde att alla roliga spel jag hade på usb-sticka inte längre vill fungera. Jag hade i princip ALLA gamla arkad-spel som var värda namnet på stickan, och i original-konsolen är det begränsat till en handfull spel.

Hade tänkt slumpa iväg hela packet för billig peng eftersom jag inte längre har något playstation att testa med. Funkade bra för 1½ år sedan.

Håller till i västra Skåne så inte direkt nästgårds 🙂 Är endast intresserad av trummor, tror du kan ta bäst betalt om du säljer ditt kit som en bundling.

Såg den annonsen du länkar till med, är rädd att den sticker iväg bara.. och litar mer på Happyiter än på random Tradera-folk vad gäller kvalitet 🙂

Om inte SIE är intresserad så hade det varit sjukt kul med gitarrerna och spela lite med barnen, minnen :love:

Håller till i västra Skåne så inte direkt nästgårds 🙂 Är endast intresserad av trummor, tror du kan ta bäst betalt om du säljer ditt kit som en bundling.

Såg den annonsen du länkar till med, är rädd att den sticker iväg bara.. och litar mer på Happyiter än på random Tradera-folk vad gäller kvalitet 🙂
Bäst betalt är inte viktigast, slippa skicka är prio xD

Lite deals på Marketplace, Tradera och ett lånat Wii-senare:

IMG_0863.webp

Senast ändrad:
Jag spelade en otrolig mängd EA Skate när det begav sig. Efter en otrolig kampanj online bland fans till spelet lyckades vi tjata oss till ett nytt spel. Efter ett drygt år i produktion har vi nu kunnat spelat en pre-alpha version. Minns inte hur man reggade sig som testare men vill minnas att det dyker upp länkar från EA på spelets FB-sida.
Jag har lirat en hel del i helgen, och fan va kul det är att bara glida runt och leta roliga platser.

Skteboardspel! Blev och tänka på California Games som man lirade på sin handhållna konsol, Atari Lynx (med färg!), ett av momenten var half-pipe. =)

Skate or die på NES var det för min del, sen kom Tony Hawk 1 lagom till att förstöra mina akademiska och hälsomässiga resultat på första året vid universitetet

🎮🍻🍕🚬

Senast ändrad:
Jag hörde något om att när dom utvecklade steamdeck så var en Nintendo emulator starkt drivande, är nästan sugen på en bara därför

Ok, två minuter från att ha klarat mig ifrån att köpa en speldator till förmån för xbox series s så lyfts frågan om minecraft cross plattform spel, Java respektive bedrock.

Nån som vet? Min totala kompetens på ämnet är att på fortnite spelar alla plattformar i samma online

Yes, you can play Minecraft between PC and Xbox, but only if both players are using the Minecraft: Bedrock Edition, also known as the Windows 10 edition on PC.

Jaha. Det var det flickan sa. Jag får väl vara glad att hon sa det två minuter innan , inte två minuter efter.

Då är frågan vad man sätter för prislapp på glädjen att spela java

Finns servrar som man kan använda med både Java och Bedrock men det innebär begränsningar.

Fattar inte att de har två varianter måste ju innebära massa begränsningar.

Finns servrar som man kan använda med både Java och Bedrock men det innebär begränsningar.

Fattar inte att de har två varianter måste ju innebära massa begränsningar.
Ja, märkligt. Hon säger ungefär det du säger. Det stämmer inte heller att det är frid och fröjd med Bedrock utan det google säger ovan handlar om man friendar någon och joinar. Vilket tydligen skiljer sig från server

Nya budet är att den hon har funkar för minecraft men är "full". Så jag har tagit bort fortnite och bytt default location till D:

En steam machine verkar intressant om man som jag är nyfiken på titlar utanför playstation. Men hur vettigt är den, ni som kan mer om specs?

Det är en pc om jag förstår rätt så det är väl frågan vad den kostar jämfört med en pc. Verkar ju inte vara superstarka grejor så för 12-15000 vet jag inte hur kul det blir

En steam machine verkar intressant om man som jag är nyfiken på titlar utanför playstation. Men hur vettigt är den, ni som kan mer om specs?

Går att installera SteamOS på valfri burk till en kostnad av lite fler gråa hårstrån, speciellt om man använder intel och Nvidia

Den marknadsförs ju som en Deck, fast kraftigare och antar att den är riktad mer mot "tv-skärm" snarare än en datorskärm. Vore ju skönt att få typ konsolprestanda men kunna spela lite allt möjligt.

Tillbaka
Topp