SIE
Aktiv medlem
[OT] Spelkonsoll till familjen
Mirage beställt beg för en spottstyver, får se om man blir hooked så fort jag är klar med de nya Tomb Raider-spelen. Är generellt ett fan av orientalisk setting så den biten funkar nog, uppstår tycke så blir det väl Shadows efteråt trots att feodal-Japan generellt inte lockar mig.Tldr jag föredrar dom spel med stealth, andra gillar mer långa kombos av attacker mot vågor av fiender. Tror man rekommenderar den varianten av AC spelen man gillar mest själv.
Ja, typ. Jag föredrar den mer smygande spelstilen. Flera av de senare spelen är mer arkadspel där man springer rätt in i alla och hackar sig igenom massorna. Även om dom också går att smyga sig igenom är det mycket mer vapen och utrustning för just hack'n'slash.
Så det beror på vad man gillar. I dom about tidigaste spelen första 2-3 var det dessutom tonvis med historiska fakta om byggnader, personer och händelser. Man fick en historielektion och allmänbildning samtidigt, jag njöt otroligt mycket av det. Jag kan fortfarande tänka på byggnader jag lärt mig om i spelen när jag ser bilder från Florens och Venedig.
Nu är det inte lika mycket historia och det finns även mycket övernaturliga inslag. Även om jag tycker det kan vara roligt och en narrativt överdriven del för att gamla sägner ska få liv. Internet är ofta inte lika förstående.
AC Shadows har dubbla huvudkaraktärer, och dom olika ska vara mer riktat mot dom olika spelstilarna. Det ska finnas vägar under och igenom byggnader som den andra inte kan ta, bland annat.
Mirage var en nystart av den gamla skolan, men alldeles för kort. En bra väg in i träsket.
Valhalla hade ett långt episkt storymode med massor av sidequests, jag gillade letandet efter Excalibur..