jonte987
Aktiv medlem
[OT] Spelkonsoll till familjen
ja, ska men enda mecka som det verkar i länken såFör det priset hade jag nog försökt bygga eget, som är lite mer kraftfullt...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ja, ska men enda mecka som det verkar i länken såFör det priset hade jag nog försökt bygga eget, som är lite mer kraftfullt...
Steam deck är också en PC.Ja, fast det är nog en pc och din länk verkar bekräfta det
Steam deck är också en PC.
Största fördelarna är nog att det ger en konsolliknande känsla och att man inte behöver peta i en massa inställningar.Random på nätet säger att 500 dollars är den värd. Motsvarar det en elgiganten skitdator för 8000 tror vi?
Blir spännande att se vad den landar på.
Finns det några fördelar med steam över annan linux? Minecraft java funnar på båda o roblox på ingen?
någon påstod att minecraft skulle gå bättre på linux än windows, någon som tror det är märkbart?
Visa bilaga 804278
ja, fast det verkar som om man måste peta i en massa inställningar.Största fördelarna är nog att det ger en konsolliknande känsla och att man inte behöver peta i en massa inställningar.
Har nog inte petat i någon inställning riktigt på mitt Steam Deck, förutom ställa in olika framelimits. Jämfört med när jag kört Ubuntu där jag måste ställa in handkontrollerna, installera och konfiguera proton och andra programvaror som behövts för spel.ja, fast det verkar som om man måste peta i en massa inställningar.
ok, det beror på vad du syftar på exakt. Det är klart att det kan vara lite smidigare att köra på testat HW men jag har begränsat hopp om det. Precis som random person på facebook så är det uteslutet att jag skulle köpa en för mer än 500USD.Har nog inte petat i någon inställning riktigt på mitt Steam Deck, förutom ställa in olika framelimits. Jämfört med när jag kört Ubuntu där jag måste ställa in handkontrollerna, installera och konfiguera proton och andra programvaror som behövts för spel.
Om man har en egenbyggd burk så behöver man göra anpassningar i början och sen kommer det nog mest vara köra. Jag har dock mest erfarenhet av ubuntu sen innan, andra distros kan vara smidigare för spel.
Ja, jag förstår inte varför man köper något som inte är en cykel eller en lägenhet över $500 :Dok, det beror på vad du syftar på exakt. Det är klart att det kan vara lite smidigare att köra på testat HW men jag har begränsat hopp om det. Precis som random person på facebook så är det uteslutet att jag skulle köpa en för mer än 500USD.
Däremot är jag lite intresserad av steamOS. Möjligen faller det på att dottern har en skum processor i laptop + ibland använder den till annat än spel
Såg någon som pratade om att på en mässa hade dom kört cyberpunk med rätt höga inställningar mtp på prestandan. Det verkar ju intressant
arstechnica.com
Ja, PSVR är med sladd till PS5, så lite mer kräm i den combon än Quest.Meta Quest är alltiett, starta den och spela. PSVR måste väl kopplas till någon annan spelmaskin som PS eller PC.
Å ena sidan måste barnen ha julklappar å andra sidan är anledningen till att listan är kort att de är så jävla bortskämda redan. Så VR set hjälper kanske inte.
Får kanske bli cykelgrejor som de inte vill ha istället....
Bortskämdhet är ingen anledning att skriva korta listor i mitt hushåll..Å ena sidan måste barnen ha julklappar å andra sidan är anledningen till att listan är kort att de är så jävla bortskämda redan. Så VR set hjälper kanske inte.
Får kanske bli cykelgrejor som de inte vill ha istället....
Nä, det har fått en konstig yttring hemma. För den ene är det iofs klimatet som spökar ocksåBortskämdhet är ingen anledning att skriva korta listor i mitt hushåll..
Det ligger på min todo efter att jag har tagit mig igenom Silksong, men det kommer nog ta ett tag.Har suktat på Clair Obscur ett tag, och det spelet vann ju 9 priser på game awards igår.
Någon som spelat?
Valve har meddelat en betydande förändring av sin hårdvarustrategi, vilket bekräftar att nästa generation av Steam Machine-enheter inte kommer att följa den traditionella konsolens affärsmodell. Företaget avslöjade att enheten kommer att säljas till marknadspris, utan någon form av subvention, vilket kommer att placera den till ett pris som ligger mycket nära det för en speldator med likvärdiga komponenter.
Icke, men de bekanta som lirat det har hyllat det, även de som inte traditionellt är så glada i turn-based battle. Jag tänker ta det till hösten när familjens fyrbenta tillskott kräver lite mindre tid/engagemang, nu har PS5:an samlat damm sen i höstas..Har suktat på Clair Obscur ett tag, och det spelet vann ju 9 priser på game awards igår.
Någon som spelat?
Tänker köpa det till dottern när hon väl tröttnat på Avatar-spelet, hon (i motsats till pappan än så länge) är förtjust i öppna världar och jag tänker mig att hon kan identifiera sig med huvudpersonen. Tomb Raider (nya trilogin) var för läskigt. Det gillade däremot jag, har det sista kvar att spela.Jag fyndade precis Horizon zero dawn, ps5 remastered för 100kr. Vad jag förstår ska det vara en bra nyutgåva.
Horizon Zero Dawn Remastered - Gaming Nexus
Go to GamingNexus.com for news and reviews on video games, consoles, and PCs.www.gamingnexus.com
Är det någon som sett nån billig Xbox series X nånstans? Tycker det är konstigt att den gick att hitta för under 6kkr för några år sedan. Men nu får man ge 8 - 9kkr. Borde väl komma en ny Xbox snart![]()
Oj det var värst, jag köpte ju min begagnad för typ tre-fyra år sen för 4500 eller nåt sånt. Kanske ska sälja igen :pÄr det någon som sett nån billig Xbox series X nånstans? Tycker det är konstigt att den gick att hitta för under 6kkr för några år sedan. Men nu får man ge 8 - 9kkr. Borde väl komma en ny Xbox snart![]()
Nya kommer 2027 och kommer bli betydligt dyrare än dagens priser.Är det någon som sett nån billig Xbox series X nånstans? Tycker det är konstigt att den gick att hitta för under 6kkr för några år sedan. Men nu får man ge 8 - 9kkr. Borde väl komma en ny Xbox snart![]()
Jag är inget fan av sci-fi för sci-fi'ns skull, men gav Fallout-teveserien en ny chans igår och måste erkänna mig road tre avsnitt in i S1. Känner att jag kanske borde köpa spelet med, så nu har jag köpt Fallout 4 för 87,60 kr. Bör jag se eller spela först, ur spoilerperspektiv?