[OT] Startas det för många ot-trådar?

På höst och vinter är det bara de riktiga entusiasterna som inte skriver OT-trådar.
Resten klagar över förfrusna fingrar och tår, hihi!

Lite besviken på denna faktiskt. Ingen rulltårta och inga watt. Inte heller något öra.

Istället för era tankar på kategorier bör det väl finnas vissa grundläggande krav (som de ovan) på alla trådar?

Jag behöver ibland ha insikt in i det svenska samhället när det gäller allmänna icke-cykelrelaterade frågor. Jag misslyckades att registrera mig på Flashback, Facebook mm använder jag inte (har inget konto alls där) och jag har inga häruppvuxna vänner. Happyforumet är den enda utväg för mig att få svar, trots att det kräver att skapa en [OT]-tråd.

Dessutom är människor här rätt trevliga (tycker jag efter 25+ år internetumgänge), de hjälper varandra och jag försöker bidra och hjälpa andra när jag kan.

Jag ser inte vad problemet är, det är väl bara att låta bli att läsa det man inte är intresserad av.
Problemet är att första sidan dränks av trådar märkta [ot], när man vill in och läsa/lära sig något nytt om cyklar då får man trycka bakpilen flera gånger. Ofta landar man då på en tråd som är halvdöd eftersom OT trådarna är det enda som lever på framsida(utöver miyata tråden då..).
Det är iallafall mitt problem med det här forumet.

Problemet är att första sidan dränks av trådar märkta [ot], när man vill in och läsa/lära sig något nytt om cyklar då får man trycka bakpilen flera gånger. Ofta landar man då på en tråd som är halvdöd eftersom OT trådarna är det enda som lever på framsida(utöver miyata tråden då..).
Håller med! Men vi tycks vara en minoritet här...

Och kanske ett mysigt kuddrum inrett i rosa där alla är snälla mot varann? Skulle vara mysigt efter man tvingat sig ut på en 10-milare i Skånsk Vinter, ni som vet vet. Kalla det gärna bonkrummet.

Du måste ha höga krav för att klassa en tråd som levande. Det duger alltså inte med 615 sidor och 28k inlägg?

1740426087314.webp

@Heinrich.a, tack för att du bumpade upp denna kvalitetstråd :)
Vilken sida hittade du den på?
Långt bak! Låg en massa OT groggtrådar före. Eller vänta! Det kanske var på framsidan! Bland OT trådarna. Kan inte minnas. Har försökt att solla ut cykeltrådar en stund nu, så nu har det blivit lite jobbigt att hålla koll.

Senast ändrad:
Näe. Den dyker ju inte upp i mitt flöde. Jag sorterar endast efter olästa trådar. Därför kommer endast OT trådarna upp.

Skämt åt sido.
Visa bilaga 753847
Om du läser OnT-trådar men inte OT-trådarna och bara visar olästa trådar känns det lite som att du bäddat OT-sängen för dig själv.

Så här ser det ut för mig:
1740426993114.webp

Visst finns det OT-trådar men inte är det så illa.

Fast är det inte läge för en rejäl kategorifajt? Snart blir det varmare och folk blir upptagna med att cykla och posta i uppgraderingstrådar, och kan kanske inte delta med nån större entusiasm i en sån diskussion.

Om du läser OnT-trådar men inte OT-trådarna och bara visar olästa trådar känns det lite som att du bäddat OT-sängen för dig själv.

Så här ser det ut för mig:
Visa bilaga 753850

Visst finns det OT-trådar men inte är det så illa.
Inser att det ofta handlar om villken plattform man läser forumet på. På datorn får du fram fler trådar samtidigt.

Men ja, hur många av trådarna där får man en intressant cykeldiskussion i. Jag hade gärna sett en del av forumet där alla byggtrådar sorterades fram. Mycket roligare att läsa om någons cykelplaner och idéer kring ett bygge än blockettråd och youtubetråden som exempel.

Inser att det ofta handlar om villken plattform man läser forumet på. På datorn får du fram fler trådar samtidigt.

Men ja, hur många av trådarna där får man en intressant cykeldiskussion i. Jag hade gärna sett en del av forumet där alla byggtrådar sorterades fram. Mycket roligare att läsa om någons cykelplaner och idéer kring ett bygge än blockettråd och youtubetråden som exempel.
Hörde jag nån säga ”kategorier”?

OT är markerat OT så det är inget stort problem i mitt tycke.
Det går kanske att göra en "knapp" för det i guit, OT markera istället för att skriva det i fritext, så kan användare välja att INTE se OT och slippa de trådarna?

OT är markerat OT så det är inget stort problem i mitt tycke.
Det går kanske att göra en "knapp" för det i guit, OT markera istället för att skriva det i fritext, så kan användare välja att INTE se OT och slippa de trådarna?
Det här tänkte jag också tipsa om. De flesta ot-trådar verkar faktiskt vara or-taggade.
Men sen hittade jag inte hur man gör det i interfacet så jag skrev inget.

Problemet är väl inte att OT finns, utan att det hamnar i cykeldelen av forumet?
Om man tittar på vad happy varit, om inte helt sedan födelsen så i alla fall från väldigt tidig barndom, så är det en mix mellan OnT och OT. Att forumet fortfarande lever tror jag är en indikation på att denna blandning inte varit så dum.

Tillbaka
Topp