Jag har varit hos mina föräldrar över julen och passat på att rensa lite i förråden, de är tydligen inte jättepepp på att förvara mina saker om jag inte tänker använda dem i framtiden.. :)
Tangentbord från Apple, USB
Tre stycken datorer. Jag tror att de fungerar allihopa, men har ingen möjlighet att testa dem.
Från vänster: AMD Thunderbird 1,4GHz (tror jag), minns inte vad det är för hårddiskar, minnen eller grafikkort.
Macintosh PPC G3, 600MHz om jag inte minns fel. SCSI-raidkort och jag har för mig att det är tre identiska 16GB Seagate SCSI-diskar i, kan vara två dock.
Dell OEM-dator, P4 på 1,8GHz tror jag. 100GB hårddisk.
Inlines från Bauer. De borde vara i storlek 41, de passar i alla fall mig som har fötter i den storleksklassen. Rätt slitna.
Tjockskärm, Radius Intellicolor Display/20e. Den var grym på sin tid, och är fortfarande grym på färghantering. Användes som fotoredigeringsskärm för några år sedan, och jag var väldigt nöjd med skärmens färger kontra printade bilders färger. Har för mig att den klarar 1600x1200 som högsta upplösning, hur många Hz den klarar det i minns jag dock inte.
Tablet PC från Fujitsu. Levereras med Windows 95, två pennor, rätt grov skyddsväska som det går att använda datorn i samt ett PCMCIA-läsare för Compact Flash-kort så att man kan lägga in något nytt OS på den. Här står det lite specifikationer samt hur man lägger in Linux på den:
http://www.the-labs.com/Stylistic/1000.html
Centerhögtalare, Dali Concept. Fungerar fint, låter bra och är i bra skick. Kostar så mycket som 1800kr på HiFi Klubben. Vill inte skänka den, men byter gärna bort den mot något. Annons på minhembio:
http://www.minhembio.com/boyfriend/marknad/105343
PC-spel: Command & Conquer Tiberian Sun + Firestorm
No One Lives Forever 2
Half-Life
Filmer: James Bond - Världen räcker inte till & Die another day
Van Veeteren Borkmanns punkt
KoRn Live at Hammerstein NYC
Övrigt:
En hög med 12"-singlar med blandade discolåtar från 80-talet. De flesta fodralen är märkta rätt tydligt med tusch för vilket varvtal och de har spelats flitigt på discotek. Kanske 50-60st kvar. För att få dessa så måste man tjinga dem innan kl 11 imorgon, för annars åker de med till second hand-butiken.
En IKEA-hurts med tre lådor. Ett par märken i faneren, som är körsbär om jag inte missminner mig, en av lådorna skulle behöva lite lim i framsidan gentemot själva lådan. Behöver också paxas innan kl11 imorgon.
Samtliga prylar finns i Enköping och ingenting skickas eller levereras. Först och främst vill jag bli av med grejerna, men om någon vill göra en bytesaffär så går det såklart före en skänkning.
Jag är intresserad av cykeldelar;
Mtb-ram i stål eller alu (storlek runt 17-18") samt mtb-komponenter, mekaniska skivbromsar för lvg-reglage, baknav för skivbroms, rejäla pakethållare (både fram och bak) och cykelväskor. Det går bra att komma med förslag också.
Jag är också intresserad av annat som kan vara bra att ha, till exempel långfärdsskridskor, utförsskidor, Anna Ternheimgrejer, PS2-spel, sci-fi-filmer -- kort sagt skrot som du vill bli av med. Bara grejerna inte tar större plats än de jag vill bli av med ;)