[OT] Superbowl

[OT] Superbowl
Nu är det två st. sedan i går som har velat byta användarnamn till Taylor Swift iom denna tråd skulle jag gissa. Av förståeliga skäl är det bara en som kan ha det jätteskojiga användarnamnet. Ville bara berätta det och stämma i bäcken lite.

[OT] Superbowl
OK, så Kansas City Chiefs vann, men de var väl favoriter att göra det?
Min första Superbowl måste varit när 49'ers vann ca 90,91? med Joe Montana!
Och i vilket lag avslutade Joe Montana sin aktiva karriär? Jo, i Kansas City Chiefs.
Cirklarna sluts...

Senast ändrad:
[OT] Superbowl
Kollade i efterhand så jag kunde spola reklamen, vart spännande på slutet.
Men nationalsången, så dåligt sjungen, dom borde ha råd med någon bättre IMHO. Iofs låter väl alla versioner dåligt efter man hört Whitney Houstons version

Håll till godo, rysare 2:10 in
(Hon blev visst avrådd att göra en så långsam version, tur hon inte följde det)

[OT] Superbowl
Då var det dags för Superbowl igen i morgon.
Kansas City Chiefs (igen!) mot Philadelphia Eagles.
23.30 startar sändningen på TV12.
nån som tänker följa spektaklet?
Kansas City kan bli historiska med 3 raka Superbowltitlar.
Därför håller man ju på Philly! (sorry Taylor) 😁

Senast ändrad:
[OT] Superbowl
Jag tänkte såklart se det. Hoppas jag slipper se Taylor (sorry, Taylor) och ist får se en jäkla bra match. Pacheco vs Barkley, Mahomes vs Hurts. Hade gärna sett Lamar Jackson men detta kan bli en grym match!

[OT] Superbowl
Med ditt track record ser jag helst att du håller på Kansas. 😝

[OT] Superbowl
Skippar det i år, det är för tråkigt att kolla framförallt Chiefs men i synnerhet när de spelar mot Eagles. De två mest framgångsrika lagen senaste 10 åren.

[OT] Superbowl
Hmm, 49ers har ju inte varit dåliga heller. Jag är Eagles-fan sen gammalt så jag är ju glad, men gud vad tråkigt det är att Chiefs är där igen. Hade verkligen hoppats på Lions den här gången.

[OT] Superbowl
Inte är Chiefs sååå tråkiga. Varje gång Pacheco får bollen blir jag glad. Jag tror/hoppas på en jämn och bra match. Vem som vinner är helt ointressant. Nästan lika ointressant som hur Taylor firar i sin box. Det skulle jag betala för att slippa. Så, jag håller väl lite på Eagles, då. :)

[OT] Superbowl
En vinst för Chiefs har i alla fall tidigare känts som en liten Eagles-triumf, efter Andy Reids tid där. Men jag var gladare för Chiefs förr, nu börjar det bli tjatigt :)

[OT] Superbowl
Hmm, 49ers har ju inte varit dåliga heller. Jag är Eagles-fan sen gammalt så jag är ju glad, men gud vad tråkigt det är att Chiefs är där igen. Hade verkligen hoppats på Lions den här gången.
9ers är ju, till skillnad från lagen i SB, ett av de mest tragiska lagen de senast 10-15 åren. Förlorat super bowl 3 gånger, och conference championships ett gäng gånger. Osannolikt nära och osannolik otur.

Med det sagt, jag hejar på Philly mer än Chiefs, men hör väl till dem som önskar att arenan i LV brinner ner dagen före och NFL ställer in skiten.

[OT] Superbowl
Nu är det ju så ojämnt att jag nog måste försöka jinxa till det. :) Det här kommer laget som ligger under ALDRIG att kunna hämta upp!

[OT] Superbowl
Fattar jag det rätt att Philly stod emot DanC:s magiska jinx-krafter? Precis som Brynäs måste de därmed vara ett oerhört starkt lag 💪

[OT] Superbowl
Chiefs såg verkligen tandlösa ut. De lyckades inte med mycket förrän matchen var avgjord. Eagles var däremot mer taggade (och lät Barkley springa trots att han inte fick mycket utrymme). Ingen spännande match. Men, lyckligtvis väldigt lite Taylor!

[OT] Superbowl
Nu är jag inte någon gnällspik på domare men det jag sett i sociala medier verkar tyda på att de generella "supportrarna" var nöjda med domarinsatsen. Antagligen för att Chiefs förlorade :D

Vet inte om Eagles slappnade av för mycket på slutet men det lossnade helt plötsligt med 5 min kvar

[OT] Superbowl
Det var väl en okej domarinsats (ett mindre bra domslut kvittades mot ett annat). Ett par riktigt korkade grejor av Chiefs (ffa den sena tacklingen på Barkley, som gav Eagles nya försök istf att behöva punta).

Matchen var ju över, så det är klart att Eagles slappnade av på slutet. Worleys löpningar (och poäng) var dock riktigt bra. Han fick inget gratis.

[OT] Superbowl
Nu är jag inte någon gnällspik på domare men det jag sett i sociala medier verkar tyda på att de generella "supportrarna" var nöjda med domarinsatsen. Antagligen för att Chiefs förlorade :D

Vet inte om Eagles slappnade av för mycket på slutet men det lossnade helt plötsligt med 5 min kvar
Domarna var bra. En offensiv och en devensiv pass interference som var tveksamma, men knappast avgörande. Enda anledningen att Mahomes fick till lite tröstpoäng var det de spelade ut klockan mot slutet. De hade kunnat köra över hårdare men det fanns ingen anledning. Backup QB fick ta de sista possessions bara för att få lite speltid, det är inte precis normalt i en Superbowl.

[OT] Superbowl
Härligt att Philly vann TROTS att jag höll på dom!
Det var ju inget snack, jag gick och la mig i halvtid, då var det väl 24-0?
Artisten i halvtid har jag aldrig hört talas om, och hip-hop är inte min grej...

[OT] Superbowl
Chiefs har vänt på underlägen i en del stora matcher förr, jag hade inte varit helt bekväm i halvtid om jag hade sett på matchen. Gott att vakna till goda nyheter då och inte behövt oroa sig!

[OT] Superbowl
I slutet på tredje, när Chiefs fick sina första poäng kändes det rätt klart. Ett five possesion game är svårt att vända (för ett lag som inte lyckats med mycket under matchen)

Tillbaka
Topp