Helkama raisu
Aktiv medlem
[OT] Sveriges trevligaste cykelforum
Så vad säger ni andra, upplever ni detta forum som trevligt?
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Helkama raisu sa:Så vad säger ni andra, upplever ni detta forum som trevligt?
Hasse#7 sa:Helkama raisu sa:Så vad säger ni andra, upplever ni detta forum som trevligt?
Det går i vågor. Det som är OT skall vara märkt OT då går det lättare.
marr sa:Hasse#7 sa:Helkama raisu sa:Så vad säger ni andra, upplever ni detta forum som trevligt?
Vore mycket trevligare utan din taskiga kvinnosyn, eller hur var det nu? :p
Hasse#7 sa:marr sa:Hasse#7 sa:Helkama raisu sa:Så vad säger ni andra, upplever ni detta forum som trevligt?
Vore mycket trevligare utan din taskiga kvinnosyn, eller hur var det nu? :p
Ja det också, kändes sådär. Jag bryr mig inte att någon är ett svin och idiot så länge de står för det. Men det finns uppenbart minst en feg likmask här.
Örjan Lax sa:Fan va fräscht, ännu en uthängningstråd... ??
GoranS sa:Delvis och delvis inte.
En del hänger samman med ämnena som diskuteras. Vissa ämnen verkar lättare leda till animerade diskussioner som spårar ur än andra.
En del hänger samman med vilka personer som skriver i trådarna och deras sätt att uttrycka sig.
Så länge diskussionerna förs sakligt är det inget problem om debattörerna har olika åsikter. Problemen uppstår när det blir hamnar i att mitt tyckande är bättre än ditt. I sådana lägen känns det som att det lätt tas till mindre trevliga uttryck för att försöka ”vinna” tyckandetävlingen istället för att acceptera att andra människor kan tycka annorlunda.
GoranS sa:Delvis och delvis inte.
En del hänger samman med ämnena som diskuteras. Vissa ämnen verkar lättare leda till animerade diskussioner som spårar ur än andra.
En del hänger samman med vilka personer som skriver i trådarna och deras sätt att uttrycka sig.
Så länge diskussionerna förs sakligt är det inget problem om debattörerna har olika åsikter. Problemen uppstår när det blir hamnar i att mitt tyckande är bättre än ditt. I sådana lägen känns det som att det lätt tas till mindre trevliga uttryck för att försöka ”vinna” tyckandetävlingen istället för att acceptera att andra människor kan tycka annorlunda.
ooms sa:Det är väl som med samhället i övrigt, det har blivit alltmer vanligt och accepterat att använda tyckande/åsikter/känslor för att ifrågasätta fakta och vetenskap. Då spårar diskussionen ofta ur.
Jag tycker Aron Flams motto illustrerar detta fenomen rätt bra.Bengt-re sa:ooms sa:Det är väl som med samhället i övrigt, det har blivit alltmer vanligt och accepterat att använda tyckande/åsikter/känslor för att ifrågasätta fakta och vetenskap. Då spårar diskussionen ofta ur.
Det är ena sidan. Den andra sidan är att mycket tyckande ges klädseln av att vara fakta/vetenskap trots att det är hårt vinklat för att ge stöd för en åsikt. Detta urholkar i sin tur folks tilltro till äkta fakta och här hittar man sedan drivkraften till att kunna likställa åsikter/känslor med fakta.
Lös den knuten och hämta ut nobelpriset i Norge....
Startgas sa:Tacka vet jag Pushbike när det var igång. Där var det bra ton. Inga trångsynta människor där.
Helkama raisu sa:Japp det lärs ut den hårda vägen:
TS
Har ju precis hämtat ut cykeln från handlaren. Då det uppenbarligen inte fungerar som tänkt lämnar jag in den så får de rätta till det. I min mening bör en cykel vara fungerande när man köper den. Thx ändå för alla svar.
Svar
Du och ingen annan än Du har ansvar för att bromsa in dina nya belägg på din nya cykel. Vilket måste göras. Det är svinenkelt att gömma sig bakom begrepp som n00b, när de korrekta epiteten är obrydd/lat/korkad. Sorry. Om cykling/cyklar är för svårt för dig, köp ett par joggingskor istället. Be gärna handlaren knyta dem åt dit innan du lämnar butiken.
Matte_rookie sa:Fan vad lättkränkta folk är idag, förstår inte vad som skulle vara fel i det du skrivit ovan.
Helt solklart att den som författat ett liknande svar har grym humor och glimten i ögat, tror du hen vill ut och cykla?
Du har av naturliga anledningar inte läst pm nedan. Jävligt taskigt erbjudande, eller hur?Helkama raisu sa:Japp det lärs ut den hårda vägen:
Kneecap sa:Matte_rookie sa:Fan vad lättkränkta folk är idag, förstår inte vad som skulle vara fel i det du skrivit ovan.
Helt solklart att den som författat ett liknande svar har grym humor och glimten i ögat, tror du hen vill ut och cykla?
Tjena!
I just detta fallet är det inte humor.
Jag skickar verkligen inte ut en massa PM, det är väldigt sällsynt att jag tar initiativ via PM. Däremot får jag säkert 10 nya förfrågningar om hjälp via PM varje dag. Jag hjälper 1000-tals cyklister med diverse frågeställningar/problem, via trådar, pm, email, telefon, irl etc. Att 10 forumrävar snyftar pallar jag inte att ta hänsyn till.Luthman Photography sa:Fast att du skickar en massa pm med erbjudanden om hjälp är ju liksom inte något som övriga medlemmar ser och påverkar således inte deras åsikter om dig om du inte postar skärmdumpar i forumet hela tiden.
Sixten Fors sa:Jag skickar verkligen inte ut en massa PM, det är väldigt sällsynt att jag tar initiativ via PM. Däremot får jag säkert 10 nya förfrågningar om hjälp via PM varje dag. Jag hjälper 1000-tals cyklister med diverse frågeställningar/problem, via trådar, pm, email, telefon, irl etc. Att 10 forumrävar snyftar pallar jag inte att ta hänsyn till.Luthman Photography sa:Fast att du skickar en massa pm med erbjudanden om hjälp är ju liksom inte något som övriga medlemmar ser och påverkar således inte deras åsikter om dig om du inte postar skärmdumpar i forumet hela tiden.
Sixten Fors sa:Jag skickar verkligen inte ut en massa PM, det är väldigt sällsynt att jag tar initiativ via PM. Däremot får jag säkert 10 nya förfrågningar om hjälp via PM varje dag. Jag hjälper 1000-tals cyklister med diverse frågeställningar/problem, via trådar, pm, email, telefon, irl etc. Att 10 forumrävar snyftar pallar jag inte att ta hänsyn till.Luthman Photography sa:Fast att du skickar en massa pm med erbjudanden om hjälp är ju liksom inte något som övriga medlemmar ser och påverkar således inte deras åsikter om dig om du inte postar skärmdumpar i forumet hela tiden.
Luthman Photography sa:Min poäng var att det tydligen inte bara varit forumrävar som "snyftat" eftersom du blivit avstängd. Det innebär att även moderatorerna och de som rattar forumet tyckt att du klivit över gränsen, och de verkar inte ta hänsyn till att du hjälper "1000-tals" cyklister.
Sixten Fors sa:Luthman Photography sa:Min poäng var att det tydligen inte bara varit forumrävar som "snyftat" eftersom du blivit avstängd. Det innebär att även moderatorerna och de som rattar forumet tyckt att du klivit över gränsen, och de verkar inte ta hänsyn till att du hjälper "1000-tals" cyklister.
Jag tror inte att du inser vad happy's ägare tar hänsyn till.