OT: Tajta kläder = sköna kläder

Dajja

Ny medlem
Undrar om det bara är jag som allvarligt gillar att dra på mig tajta cykelkläder på hela kroppen? Delar ni andra cykelfantaster denna svensson-fetisch?

/Dajja - kanske snuskig

Dajja skrev:

> Undrar om det bara är jag som allvarligt gillar att dra på mig
> tajta cykelkläder på hela kroppen? Delar ni andra
> cykelfantaster denna svensson-fetisch?
>
> /Dajja - kanske snuskig
>

Första gången kändes det kalrt kinky. Å när jag skulle köpa 3:e paret cykelbyxor, men första gången med hängslen, kändes det _verkligen_ kinky när jag provade dem.

Men jag föredrar nog en välsvarvad brud med tajta cykelkläder. Inte kinky alls tycker, jag, fullt normalt manligt beteende.

Men vad säger ni kvinnor då? Är det snyggt med män i tajta cykelkläder? Både vi normalbyggda, å vi som förut var en hel del överviktiga?

Simon skrev:

> sådär .... om jag får säga ;) hellre sköna freeride kläder

Hur vet kläderna om vilken sorts cykling jag håller på med?

/Håkan

Läste i nån cykeltidning att man har bättre muskelkontroll och mindre problem med mjölksyra om man kör i tajt lycra. Helcrazy.
Men det är skönt när inte brallerna fastnar framme på sadeln och grejerna man har i ryggfickorna inte glider runt på magen. Men var gömmer man fettvalkarna?

Jag har inget emot tighta kläder men föredrar lite lösare stuk när jag cyklar. Brukar ha ett par tighta cykelbrallor under shortsen och en t-shirt som är lite halvlös. Känns som att klädernas utförande (tight/loose/etc) spelar mindre roll bara man trivs med dem och tycker de är sköna att cykla i?

Det viktiga är att ärmarna på alla tröjor är tighta och precis lika långa så att man får den riktigt sköna skarpa kanten i solbrännan på överarmen. ;-)

cal har språkat vist!

Det finns tajta kläder som är osköna, liksom det finns baggy som är oskönt.

Jag har en del plagg i "cykelkorgen" som har inhandlats för ganska dyra pengar och är nästan oanvända. Exempelvis ett par hängselshorts från Pearl Izumi med vidrigt oskön padding! ...och en tunn jacka från Vermac, och en tröja från Adidas och...

Man kanske ska anordna loppis?

SuperApe skrev:

> cal har språkat vist!
>
> Det finns tajta kläder som är osköna, liksom det finns baggy
> som är oskönt.
>
> Jag har en del plagg i "cykelkorgen" som har inhandlats för
> ganska dyra pengar och är nästan oanvända. Exempelvis ett par
> hängselshorts från Pearl Izumi med vidrigt oskön padding!
> ...och en tunn jacka från Vermac, och en tröja från Adidas
> och...
>
> Man kanske ska anordna loppis?

Ja kanske vi ska ta och ha en liten bytes marknad,av allt skräp vi har köpt men bara ligger...!!=)

//Fredde

Jag föredrar cykelbyxor då jag inte vill fastna o vurpa. (Har varit på väg många gånger att fara illa pga att jackor o tröjor har fastnat i sadeln...vågar inte ens tänka på hur det skulle bli med spd.) Tight it is!

Om jag kör Xc så är det tight lycra som gäller och vid flygning i trappor (okynnes-freerajd-urban....)bor jag i Cannondale cargo shorts och fox tee.
Man ser på klädseln hur "seriös" cyklisten är... Har jag fel??

Rickard, nyss inkommen efter en massa fallhöjds meter :)

bruse:

>Första gången kändes det kalrt kinky. Å när jag skulle köpa 3:e paret
> cykelbyxor, men >första gången med hängslen, kändes det _verkligen_
>kinky när jag provade dem.

Det är ju halva grejen :D

>Men jag föredrar nog en välsvarvad brud med tajta cykelkläder. Inte kinky
>alls tycker, jag, fullt normalt manligt beteende.

Brukar spana efter cykelbud i stockholm emellanåt. Det händer dock att man dreglar mer åt cykeln :)

>Men vad säger ni kvinnor då? Är det snyggt med män i tajta cykelkläder?
>Både vi normalbyggda, å vi som förut var en hel del överviktiga?

Där har jag stor kunskap (faktiskt!). Jag har under årens lopp genomfört en hobby-gallup och ställt frågan: "Män i cykelbyxor, vad sägs?". Än så länge är det bara en (1!) tjej som rakt av tycker det är skitsnyggt med cykelkläder (hon är cyklist... :). Övriga icke-cyklist-damer har svarat något i stil med: "Man vill ju inte se hela paketet..." :D

/Dajja - statistiska centralbyrån

Ok jag sällar mig till den "skaran" (av två) som gillar cykelkläder på killar ;)

Ett par vältränade lår liksom *tummen upp*

Post Ändrad (04-04-20 00:51)

acrid skrev:

> Vill man raka så är det upp till var och en.

Håller med! Jag rakade av mig skägget i helgen! Såndär modell som bara är runt munnen. Var ett missöde, trimmern var för snållt inställt (ARGH!!!!), så när jag tittade mig i spegeln var högra delen borta å vänstra intakt. I 2 sekunder tänkte jag att "tja varför inte".... men så väckte min klon mig ur drömmen, å jag fortsatte. Så det enda hår jag har på hôvve är ögonbrynen (ska _inte_ göra som Pink i filmen The Wall...)

Undrar hur mycket fortare det går nu, utan skägg som luftmotstånd?

Mattias L skrev:

> Bruse: Åtminstone 2 sekunder fortare på 100 km skulle jag
> uppskatta ;)
>
> /Mattias

Wow! Kanske ska ta ögonbrynen ändå? ;~)

Kan öka på din statistik Dajja - en tjej till som gillar killar i tajta cykelkläder.

Sen är det klart, visst tusan är det snyggare med vältränade, välsvarvade killkroppar i lycra än de som har en massa överflödskilon. Det är inget att sticka under stol med! Skulle nog tro att ni killar tycker detsamma om oss tjejer... *S*

Gillar den helskarpt Bruse - kul att du gör det också! Finns en annan variant, lite på samma tema, som jag fick under nån tyskalektion, översatt till svenska blir det: För att komma till källan måste man simma mot strömmen.

Acrid: hehe. Lila depåstöd var en kul tråd

Jag kör för tillfället med baggyshorts över lycrabyxorna och tight tröja. Största anledningen till att jag har shorts över är som nån skrev att inte hela paketet ska synas, och med tanke på att jag har ett strategiskt placerat hål så menar jag bokstavligt...

bruse skrev:

> Rippa skrev:
>
> > Jag har för stort paket för lycra. Blir obscent. Ha ha ha...
>
> Skryt!
>

Med lite kylande vind minskar storleken snabbt ;)

Mäh...
Man undrar ju lätt vad fasiken ni killar lider av för fobier som klassar cykelkläder som kinky?! Det är ju funktionellt, inte direkt en latexoverall med påsydd påse fram...

Är det inte märkligare med folk som vägrar köra med cykelbyxor för att de av någon lustig anledning tror att folk går omkring och tänker ”Kolla på den där pajasen! Han åker omkring med en jätteblöja!!!”...
Nänä, iträd lycra, killar! ;-)

/Fisken

Jag har inga betänkligheter att ikäda mig lycra.

Har dock sett att håret på låret (ingen rakhyvel kommer nära mina ben) sticker igenom ibland. Har viss fobi att även rövskägget letar sig genom tyget :-D

Angående att hela paketet syns så täcker blöjan det mesta, dock kan det bli lite pinsamt på spinning ibland när ollonet gnids mot låret i takt med trampandet. Då kan det uppstå oönskade effekter som jag är rätt övertygad om syns. Tur det är mörkt i spinningsalar. Har aldrig varit med om det utomhus - tack och lov!

Angående cykelbyxor på tjejer finns det gamla skämtet kvar i bakhuvudet sen det var populärt med de blöjlösa varianterna på 80-talet;

- Vet du vad cykelbyxa på tjejer heter?
- Nä?
- Mummelbyxor; Man kan se läpparna röra sig men man hör ingenting!

Lycra for the people!
Det är klart man kör i lycra ty det är det mest funktionella.
Det känns konstigt att dra på sig ett par shorts utanpå sina byxor bara för att "vara cool"...

För övrigt lyckades FLICKVÄNNEN övertala mig att raka benen förra sommaren. Hon påstod att det skulle en riktig cyklist göra (Jag gjorde det mest för att chocka henne då hon var väldigt övertygad att jag aldrig skulle göra det på riktigt). Nu är håret tillbakaväxt men snart kommer ju sommaren så det kanske blir dags igen om jag vågar.
Finns det något manligare än ett par välrakade, solbrända, väl inoljade och mjölksyrestinna ben?

//
Erik (som är säker på sin sexualitet)

mytomspunnen skrev:

> Finns det något manligare än ett par välrakade, solbrända, väl
> inoljade och mjölksyrestinna ben?

Har inga fördomar, men nog är det väl lite fjolligt att raka benen?

> Erik (som är säker på sin sexualitet)

Jag med!
Så du får göra vad du vill med dina ben. Hade jag haft annan läggning hade jag väl tyckt annorlunda ;~)

bruse skrev:
>Har inga fördomar, men nog är det väl lite fjolligt att raka benen?

Mmm det kan man tycka, men kan man tillskansa sig diverse "fördelar" på "hemmaplan" så är det ett lätt val.

För övrigt så tycker jag inte att Lance, Bäcktedt, Van Petegem och grabbarna är särskilt fjolliga men ohoj vilka välrakade ben de har....
(Undrar om de inte tillochmed vaxar för ett mer permanent resultat)

mytomspunnen skrev:

> bruse skrev:
> >Har inga fördomar, men nog är det väl lite fjolligt att raka
> benen?
>
> Mmm det kan man tycka, men kan man tillskansa sig diverse
> "fördelar" på "hemmaplan" så är det ett lätt val.

Min kära sambo fasade när jag rakade bröstet (var tvungen att prova) och skulle förmodligen göra det samma om jag rakade benen, för att inte tala om armarna.

Nej, det får räcka med ansiktet, armhålorna och pungen.

;)

> (Undrar om de inte tillochmed vaxar för ett mer permanent
> resultat)

AJ!

Annars finns väl laserbehandling som tar bort hårsäckarna?

the_TnT skrev:

> Nej, det får räcka med ansiktet, armhålorna och pungen.

Aj aj aj och återigen aj! Raka pungen, då skär man sig ju.

bruse skrev:

> Aj aj aj och återigen aj! Raka pungen, då skär man sig ju.

Funkar hur bra som helst med sambons "Lady shave" :-D

Rakkniv och apparat göre sig ej besvär...

Tillbaka
Topp