h.g.j
Aktiv medlem
[OT] Tältcampa i Sverige - hur gör man?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ForesterGuy sa:Mitt tält går snabbare att slå upp, och är framför allt lättare.
plumse sa:ForesterGuy sa:Mitt tält går snabbare att slå upp, och är framför allt lättare.
Precis så skulle jag vilja få tummen ur och testa nån gång :)
vad är det för tält? såg ju behändigt ut.ForesterGuy sa:Mitt tält går snabbare att slå upp, och är framför allt lättare.
Sambal Oelek sa:vad är det för tält? såg ju behändigt ut.ForesterGuy sa:Mitt tält går snabbare att slå upp, och är framför allt lättare.
Här är mitt... Camp Minima
jonte987 sa:Bättre sent än aldrig, fortfarande sommar.
I morse klockan runt 6
daikai1 sa:jonte987 sa:Bättre sent än aldrig, fortfarande sommar.
I morse klockan runt 6
+1 på det, campade 5 nätter nu i veckan, förutom lite kallt på nätterna/dåliga sovsäckar så var det ruskigt fint väder. Perfekt sensommarväder med klart väder hela veckan, tyvärr ner mot 5grader och kall dimma på mornarna
Brukar vara trångt utan några extra platser men går väl. Ser trevligt ut. För dryga 5000 finns det lite outwell att välja på. Fina tält men mycket jobb att slå upp.
Jag köpte ett stort 6 man för 5600 och det är fint som fan, men det är också lite ångest. Mellan nivån du kollar på är nog inte då dumt.Ja vi vuxna får ju trängas med en resespjälsäng i 3-delen men jag tänker att det ändå borde gå att stå ut med. 6-bädden av samma modell hade fått lite blandade recensioner med klagomål på vinddrag och även att de inte riktigt håller tätt.
Jag förstår inte riktigt hur du vill komprimera.. Men jag tänker att en drybag i lämplig form och sedan bara stuva ner sovsäcken och trycka ut luften borde fungera bra?Någon som har tips på sovsäckspåse som med kompression på tjocken istället för längden?
syftet är att kunna spänna utanpå ryggsäck som back in the days.
Borde vara bra för cykel också?
Edit. Btw. Flickan har sovit ute i helgen. Kallt som fan.
Jag tänker att jag vill ha den smalare. 9 av 10 trycker ihop dem på längden.Jag förstår inte riktigt hur du vill komprimera.. Men jag tänker att en drybag i lämplig form och sedan bara stuva ner sovsäcken och trycka ut luften borde fungera bra?