[OT] Tamagucchi ?

Skogling

Aktiv medlem
[OT] Tamagucchi ?
Min äldsta dotter Moa vill ha en Tamagucchi. Det kommer en version III nästa vecka. Skall man ha en sån och är det stor skilnad på II:an och III:an ? Jag fattar ingenting !!! :o

//Skogling

[OT] Tamagucchi ?
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Realdoll ?

unbranded-inflatable-doll-male.jpg

:-)

[OT] Tamagucchi ?
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag uppgraderade till 6.0. Den får man inte ligga
> med längre.

Du måste fått 6.0 FI Edition.

[OT] Tamagucchi ?
Förrutom att Gucci och Tamagotchi har tre bokstäver gemensamt, så finns det faktiskt fler likheter. När de första Tamagotchi lanserades i Japan 1997 så var de precis som Gucci-väskor en statusasseccoirer för gymnasieflickor. Eftersom det i marknadsekonomier är tillgång och efterfrågan som styr priset och efterfrågan var hög medan tillgången var låg, så kostade en tamagotchi några tusen. Det skedde till och med ett par tamagotchi-relaterade mord.
1998 var boomen över och tamagotchi blev en leksak för barn som Bandai egentligen hade tänkt från början. Det var först efter det som de började komma till Sverige. Men det mesta som såldes i Sverige var inte äkta tamagotchi utan ful-kopior.

Du kan läsa om skillnaderna mellan Tamagotchi Connection Version 2 och 3 här http://en.wikipedia.org/wiki/Tamagotchi#Tamagotchi_Connection_Version_3

[OT] Tamagucchi ?
köp en Nintendo DS och fixa spelet Nintendogs!
Så är hon glad ett tag! ;)

Edit: lite mer hitech, sånna saker som att man måste lära hunden dess namn genom att prata med den i mikrofonen.. eller att om man leker med såpbubblor så blåser man på mikrofonen för att det ska bli bubblor ;)

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Tamagucchi ?
Vill hon ha 3:an så är du en dålig far om du köper 2:an. Tänk själv vad traumatiskt, att längta efter något man verkligen vill ha, och sedan när man väl får den så får man inte rätt. :(

Ungefär som att få en biltema cykel när man drägglat efter en Turner. Eller få leka med gula brandbilar.

Det är sådant som sätter spår, du vill väl inte vara skyldig till att hon inte har alla indianerna i kanoten när hon växer upp?

[OT] Tamagucchi ?
Hej!
249:- var mycket för den på BR. Med de är ju dyrast på det mesta av leksakerna.
199:- på Brio.
III:an har verkligen varit ett lyft för min dotter. Den är mycket mer rolig säger hon. Fler spel, prylar och så.
En nackdel är att den ger och vill ha koder som man hämtar på internet. Där hänger de kvar sedan och "spelar". Dock kan man skriva upp koderna och behöver inte gå in hela tiden. Har ni "telefon i-net" så koppla ner och fortsätt spela urkopplade, det går och spar lite pengar.

[OT] Tamagucchi ?
Jag köpte en på BR i Kista igår. Jag trodde dottern visst hur den fungerade... :o

Glad är hon iaf. Hennes kompisar får lära henne hur den funkar.

//Skogling

Tillbaka
Topp