[OT] Tejpa revor i presenning?

MartinRF

Aktiv medlem
Tejp som kan 'laga' revor i en presenning, finns det? Presenning är av den där typen som är en plastfolie med gles vävarmering.

/Martin

Tejp som kan 'laga' revor i en presenning, finns det? Presenning är av den där typen som är en plastfolie med gles vävarmering.

/Martin
Kanske s.k. presenningstejp kunde vara något?
Finns på Biltema, CO och dylika instanser:

Är det inte dyrare att köpa tejp för att laga än att köpa en ny lättviktspress? Har du en enstaka reva, kolla hur den uppstått, åtgärda det, tejpa med vad som helst som fäster. Lägg på en press ovanpå. Det är ändå alltid solen som knäcker dem för gott.

Biltematejpen funkar bra men den duger dock inte till att reparera en press som utsätts för dragkrafter.
Tejpade min båtpress och det höll inte.

Köpte press på Jula igår, de finns från 49:- och det är tveksamt om det går att köpa tejp och laga själv billigare?

Frånsett miljöaspekten då. Man ska inte köpa de billigaste presseningarna som går sönder direkt utan investera liiite mera o använder presseningar som tål att användas. Det är ett hållbarare perspektiv.

+1 På spinnackertejp. Har lagat knähål på ungarnas allvädersbyxor ett flertal gånger. Bara man gör rent innan så håller lagningen bättre än orginaltyg.

Köpa/laga: Den presenning jag har har jag sytt om för att den skall passa. Köper jag en ny måste jag göra om det arbetet och det är ett himla bök. Jag hoppas skjuta det på framtiden ett tag mha revlagning.

Alternativet är att låta någon tillverka en skräddarsydd presenning i gediget material.

/Martin

Tillbaka
Topp