[OT] The Grand Tour aka Top Gear

Jo det förstår jag, men det gör ju också att det blir rätt ointressant att titta på dem.

Förstår inte att Amazon inte släppte det world wide direkt när de äger hela produktionen själva.

jomper sa:
Jo det förstår jag, men det gör ju också att det blir rätt ointressant att titta på dem.

Förstår inte att Amazon inte släppte det world wide direkt när de äger hela produktionen själva.

Skita sig själv i handen 101. Det var ju hela grejen med hur streaming skulle ta död på piratkopieringen.

Jag vill köpa en kopia av avsnitten, men eftersom möjlighet att göra det här dröjer så fultankar jag tills dess. Finns på alla vanliga fultankningsställen i hygglig kvalitet utan anti-drm-sabb.

HejPåDej sa:
json88 sa:
mikipedia_ sa:
Vernersson sa:
The Grand Tour avsnitt 1....

EFFING brilliant! :-D
Som gamla Top Gear fast bättre.

Vart vart och framför hur ser jag på detta??

http://fmovies.to/film/the-grand-tour-1.ll623/1q7n0w

Ser att man kan ladda ner programmet, någon som vågat?

Jag är pirat och tankar rätt frekvent. Än så länge utan att länsman har hört av sig....

jomper sa:

Om man köper amerikansk prime kan man se the grand tour i sverige, tyvär är det inte mycket annat som fungerar i utbudet.

Mjo de spårade.

Istället för 5h material som blev 30min inslag, så blev det 5min material till 30min inslag. Käss.

Kan inte säga att jag, hittills, är speciellt imponerad av The Grand Tour. Tycker det mest känns påklistrat och skitnödigt.

Tillbaka med gamla Top Gear tack!!

Instämmer med övriga talare. Kändes som om målgruppen var 14åriga killar med pengar över till en audi...
Jag kommer dock fortsätta titta. Hade gärna betalat för mig men det tillåter de ju inte :/ och ja, youtube var ju inget att hänga i granen direkt.

Och avsnitt tre blev ju inte mycket bättre tyvärr,

Tråkigt, kändes ändå som det fanns hopp efter första avsnittet.. Får hoppas det blir bättre längre fram.

Fortfarande alldeles för mycket orelaterat snack som de borde kunna göra sig av med, och "Celebrity Brain Crash" borde döpas om till "Director Brain Crash" tills segmentet tas bort. Med det sagt så var 4x4-inslaget med Land Rovers riktigt roligt, första gången på länge som jag genuint skrattade åt något de gjort (i det här fallet Clarkson's bil).

Senast ändrad:
Måste bara gratulera de tre herrarna till ett fantastiskt program i originell och banbrytande stil. Upplägget är helt unikt i sitt slag. Jag menar...publiken STÅR runt programledarna som improviserar allt. Så snabbtänkta och vassa repliker. Wow alltså. Har aldrig sett något liknande på tv. Hur gjorde dom när de fick alla pengar i världen och fria händer att göra vad de vill? Helt fantastiskt!
Att filma Top Gear i ett tält, först i en öken, sen någon annanstans i andra avsnittet och ytterligare ett helt irrelevant ställe i tredje avsnittet är fantastiskt. Hatten av.

Senast ändrad:
Willie sa:
Tycker också senaste avsnittet gav lite hopp!
Men ja "celebrity brain crash" är ett sjukt oklart segment..

Är det så att de är nån onklippning? Hörde nått ryktas om att bbc lackat för att de blev för likt om de intervjuade kändisar, så att de nu därför avlivar dem istället?
Men ja håller med, jävligt oklar del av programmet.

marr sa:
Willie sa:
Tycker också senaste avsnittet gav lite hopp!
Men ja "celebrity brain crash" är ett sjukt oklart segment..

Är det så att de är nån onklippning? Hörde nått ryktas om att bbc lackat för att de blev för likt om de intervjuade kändisar, så att de nu därför avlivar dem istället?
Men ja håller med, jävligt oklar del av programmet.

Tror att den kan ligga nåt i det du säger. Har också läst nånstans att BBC hotat att stämma dom om dom t.ex. avslutade med samma mening som dom alltid använde i Top Gear. Men jag tycker att programmen börjar bli bättre. Sen tror jag att man allmänt har haft väldigt höga förväntningar.

Det senaste,4:e, avsnittet var överlägset det bästa hittills och ny finns det hopp. Håller med er andra att CBC borde tas bort då det inte fyller nån funktion.

Ursus sa:
...programledarna som improviserar allt..

Min uppfattning av GT är precis raka motsatsen, allt är överspelat & replikerna är helt enligt manus. Inte ett enda skämt eller "blooper" känns genuint eller improviserat. Det som faktiskt var bra, & kändes äkta, med TopGear är som bortblåst..

NLC sa:
Ursus sa:
Henrik83 sa:
Ursus sa:
...programledarna som improviserar allt..

Min uppfattning av GT är precis raka motsatsen, allt är överspelat & replikerna är helt enligt manus. Inte ett enda skämt eller "blooper" känns genuint eller improviserat. Det som faktiskt var bra, & kändes äkta, med TopGear är som bortblåst..

Jag var djupt ironisk.

Men nu allvarlig?

Mycket allvarlig. :)
Det här nya åbäket till allt annat än nyskapande eller bra. Det är en ren kopia på Top Gear. Med en så astronomiskt stor budget så undrar jag vart pengarna egentligen tagit vägen. Produktionen verkar ha fått 1/10 och resterande 9/10 har gått till lönern för de tre lekledarna.

Jag kollade på ett avsnitt igår. Tror det var första avsnittet. De provkörde 3 bilar och stod i ett tält i öknen och försökte vara roliga. Jag har alltid gillat Top Gear men det här var bara tramsigt. Ibland kan det vara bra för kreativiteten att ha begränsningar att hålla sig inom. Det här kändes bara som en bajsnödig repetition av Top Gear. Tror inte ens jag kommer se de andra avsnitten.

bigmollo sa:
Jag kollade på ett avsnitt igår. Tror det var första avsnittet. De provkörde 3 bilar och stod i ett tält i öknen och försökte vara roliga. Jag har alltid gillat Top Gear men det här var bara tramsigt. Ibland kan det vara bra för kreativiteten att ha begränsningar att hålla sig inom. Det här kändes bara som en bajsnödig repetition av Top Gear. Tror inte ens jag kommer se de andra avsnitten.

Då har du redan sett de andra avsnitten. Mer av samma så att säga.
Deras testförare "The American" vart ju också fantastiskt larvigt.....

Första avsnittet av GT var bra, sedan har det fallit ganska duktigt. Fy f*n vad trött jag var på avsnittet när Hammond körde bil i Italien samt det där avsnittet med bilar i trä, hö och lera eller vad det var - jönsigt är bara förnamnet.

Amazon har ju visat att de kan med sina andra serier så förhoppningsvis är de bra på att ta åt sig och förbättra. De omdömen jag sett är ganska samstämmiga..

Det som inte kommer ifrån deras portabla studio har väl ändå hållt bra kvalitet, det är väl därför man tittar på det. Inte för studiodelarna, det måste vara med ändå. Star in a reasonably priced car var väl aldrig särskilt upphetsande heller?

örgelgörgel sa:
Det som inte kommer ifrån deras portabla studio har väl ändå hållt bra kvalitet, det är väl därför man tittar på det. Inte för studiodelarna, det måste vara med ändå. Star in a reasonably priced car var väl aldrig särskilt upphetsande heller?

En hel del av det iallafall. Deras strid i bebyggelse var ju bara tragisk dock.

marr sa:
örgelgörgel sa:

En hel del av det iallafall. Deras strid i bebyggelse var ju bara tragisk dock.

Ja det håller jag med om helt, förstod inte riktigt vad det hade att göra i ett bilprogram alls. Sen var allt väldigt krystat i det. Men man får inte heller glömma alla de mediokra avsnitten som var i gamla Topgear, det var inte alltid bara bra och kul.. Man kanske förväntar sig för mycket bitvis av det nya och glömmer hur det gamla faktiskt var bitvis men överlag är det över förväntan och med lite mer intrimning så kan det nog bli riktigt bra.

JT sa:
Originalet från 1977 menar du då eller?
9842238483_0df8475b1c_o.jpg

/Håkan

Tillbaka
Topp