OT: The Hiding Room

nån som har lösenordet till den låsta dörren? (den första i alla fall, vet inte hur många det finns)

Pelle Hå Skrev:
-------------------------------------------------------
> Gah, inga spoilers här nu va! Lägg inte några
> ledtrådar här är ni hyggliga. Bättre skicka PM i
> så fall.
>
> Jag tackar ödmjukast!

Men tråkmåns då!

Jag har inte koden. Tror inte någon har den. Just nu är min gissning att spelet är slut (eller närapå iaf) när man har kommit på den. Det är så mycket mer man ska göra än att öppna den dörren.

Det här bara bekräftar misstankarna att cyklister nog inte är så smarta...

Kom igen nu hitta koden!

WipeClean Skrev:

> Kräver väl lite bandbredd, men det har ni väl? ;)

Jag har lite bandbredd, blir det problem om man har för mycket?

Jo förresten, en sak till! Jag har märkt att vissa saker inte fungerar som de ska i Mozilla Firefox, däremot fungerar allt ok med IE. Använd IE!

Johan S: Ja 0,5Mbit är max annars kan "datan" gå sönder. ;-)

Nej. Men som sagt, det är inte huvudsyftet heller.

Det är så otroligt detaljrikt och läckert. Kapsylöppnaren på bänken i köket finns i verkligheten. Den tillverkas av Alessi och heter Diabolix, den ser ut att ha små horn. Kapsylöppnare lär visst kallas "church key" ibland på engelska. Hornchurch...

Enligt vissa rykten så kom inte http://www.thehidingroom.com in i spelet förrän ganska nyligen. Kanske någon månad tillbaka eller två.
Det hela började längre tillbaka, i somras, som en till synes obetydlig länk i en reklamannons.
www.hewhowalksamongus.com

Fan va roligt!!

Pelle: Vad funkar inte med eldräven?

Jag är kvar i lägenheten... en sökning på google visar att spelet verkar vara _väldigt_ stort och svårt!

__a Skrev:
> Fan va roligt!!
>

Riktigt ballt. Jag har grottat ner mig totalt i detta. Hehe. =)

>
> Pelle: Vad funkar inte med eldräven?
>

Ehm, jag vet inte hur mycket jag ska avslöja riktigt men vissa flashgrejjer reagerar inte som de ska när man utför vissa handlingar. En viss input ger ingen output så att säga. Har noterat detta på tre ställen hittills.
Ett ställe är mycket viktigt, ett annat är också viktigt fast där förstår man att det är fel och det tredje är inte så noga.

> Jag är kvar i lägenheten... en sökning på google
> visar att spelet verkar vara _väldigt_ stort och
> svårt!
>

Ja, så är det. Extremt svårt! Tror inte det är någon nackdel att ha läst Da Vinci Koden nyligen. =)

Hur långsökt får man tänka?

Det finns på http://www.sableshuck.com en ruta som säger [Login] men det är ingen password-ruta...
Det kanske är den som är i spelet när man bara ska ange ett lösenord??

eller har jag missat massor?

EDIT: Detta måste vara ett jätte media jippo för något.. som är mer eller mindre oförståligt.

Senast redigerad av en moderator:
ErikPe Skrev:
> Hur långsökt får man tänka?

Hur långt som helst verkar det som. Verkligen jättejättelångt.

> Det finns på S&S en ruta som säger login men det är ingen
> password-ruta...
> Det kanske är den som är i spelet när man bara ska
> ange ett lösenord??

Jag förstår inte riktigt hur du menar i den andra meningen men jag tror du är inne på ett bra spår.

> EDIT: Detta måste vara ett jätte media jippo för
> något.. som är mer eller mindre oförståligt.

Ja nog är det så. Du kanske har sett att det är samma reklamfirma som har gjort många av sidorna. De visar på sin egen sida exempel på sina kunder. Där finns ett verkligt varumärke.

Kul att det finns fler svenskar som håller på, vore kul att köra lite hårt med the Hiding Room lite längre fram. Nu har jag modem över jul men sen i Januari ska jag köra hårt. Vore kul/skönt/nödvändigt med lite assistans och bollplank. Har börjat samla in ganska mycket info runt spelet med ca 10 webbsidor länkade än så länge (fejkföretag osv) T ex loginnet till Sablechuck osv.... men som sagt i Januari tar jakten fart igen. Ha en God Jul och nyår tills vi hörs nästa gång, jag kommer följa tråden... Hej på er..

Tillbaka
Topp