[OT] Tips på mopedmärke

[OT] Tips på mopedmärke
Ägaren = huvudsakliga brukaren då förmodar jag.

Känns lite fiffligt, hörde nånstans att en majoritet av (förvisso) EPA och mopedbilar är skrivna på en man runt 55 års ålder.
Tror dom flesta bolag har infört att man måste ange om någon under 18 skall köra och då blir nog premien samma ändå. Men det är ju värt att kolla.

[OT] Tips på mopedmärke
Som vanlig så sket du i det blåa skåpet .Jag är ekonomiskt oberoende och som vanligt så är det bara antagande från din sida.
Screenshot_2026-03-03-16-01-03-071_com.miui.gallery-edit.webp
Men för att återgå till topic.
Norsjö carrier.
Lite trist att vi sålde landstället och gjorde oss av med flakan.
Den var ju riktigt kul.

[OT] Tips på mopedmärke
Är inte det typ den osexigaste flakisen av alla. Tar hellre en transportel i så fall ;)
Den blåa av fyrkantsbalk gillar jag personligen bäst. Även om de äldre rundramarna verkar ha tjockare rör och klarar fler renoveringar.. Norsjö carrier med kina 4-taktare är väl den osexigaste av de "svenska"?
Norsjo%CC%88-4-stroke-carrier.png

Men sämst av alla och livsfarlig är ju dessa här kinagrejerna..
big_199231_2271543.jpg

[OT] Tips på mopedmärke
Den blåa av fyrkantsbalk gillar jag personligen bäst. Även om de äldre rundramarna verkar ha tjockare rör och klarar fler renoveringar.. Norsjö carrier med kina 4-taktare är väl den osexigaste av de "svenska"?
Norsjo%CC%88-4-stroke-carrier.png

Men sämst av alla och livsfarlig är ju dessa här kinagrejerna..
big_199231_2271543.jpg
Det var en Norsjö 1188 med Sachs 505/3.

[OT] Tips på mopedmärke
Synd bara att 25-elmopparna är så satans långsamma! Jag skulle vilja ha en sådan här!

Tippbart flak, 45 kmh och finns med någon typ av diff-spärr. Som en k-truck fast fetare!

IMG_9278.webp

[OT] Tips på mopedmärke
Så, en sammanfattning av tråden:
Avundsjuka gossar är oftast sossar
Fattigdomen fördrages med jämnmod då den delas av alla. Den blir outhärdlig, då den dagligen kan jämföras med andras överflöd och om den framstår såsom onödig, som ett tillfälligt resultat av sådana anordningar, som kunna ändras.

Ernst Wigforss

[OT] Tips på mopedmärke
Fattigdomen fördrages med jämnmod då den delas av alla. Den blir outhärdlig, då den dagligen kan jämföras med andras överflöd och om den framstår såsom onödig, som ett tillfälligt resultat av sådana anordningar, som kunna ändras.

Ernst Wigforss
Eller, för en sosse är det bättre att alla är fattiga än att dom flesta är välbeställda och några superrika.

[OT] Tips på mopedmärke
Att socialdemokratin skulle handla om något slags avundsjuka är en vanlig missuppfattning och kritik sedan 1800-talet, ofta från sådana som inte förstår bättre och inte kan läsa vad Wigforss skriver.

Sanningen är förstås att ökad jämlikhet är bra för samhällsekonomin. Det finns ovedersägliga bevis för att så är fallet. Att man sedan tycker illa om jämlikhet är en annan sak. Vissa tycker ju att det är ”orättvist” med små klyftor. 😂

Tyvärr finns det också en motsägelse i att några skulle kunna vara superrika medan andra är ”välbeställda”, det vill säga, för att några ska kunna bli superrika måste jämlikheten minska genom omfattande reformer av finansmarknaden, slopade skatter på bostäder och förmögenheter, en mindre och sämre offentlig sektor vilket drabbar dem som inte kan köpa sig annan välfärd och så vidare. Det är ett utmärkt recept för att vissa ska kunna dra ifrån rejält i makt och rikedom. Vilket förstås är ett gigantiskt problem för demokratin och samhället i stort, inte minst för att det minskar incitamentet till att anstränga sig, då det blir allt svårare att lyckas för den som inte redan är rik.

Sveriges produktivitet tenderar för övrigt att öka med S vid makten, medan den tenderar att minska när det är andra sidan som styr

Snart är det dags att städa upp igen! 😂

The priest in the booth
had a photographic memory
for all he had heard

He took all of my sins
and he wrote a pocket novel
called The State I Am In

So I gave myself to God
There was a pregnant pause
before he said okay

Now I spend my days
turning tables 'round in Marks and Spencers
They don't seem to mind

Senast ändrad:
[OT] Tips på mopedmärke
Det börjar närma sig.

Jag kommer inte/sällan köra den, men jag kommer ju behöva se den varje dag jag går in i garaget (om den är hemma). Så nu lutar det åt något som inte gör ont i ögat.

[OT] Tips på mopedmärke
Det börjar närma sig.

Jag kommer inte/sällan köra den, men jag kommer ju behöva se den varje dag jag går in i garaget (om den är hemma). Så nu lutar det åt något som inte gör ont i ögat.

Åh. Tyckte först att det var en sån här jag såg
i.webp

Tillbaka
Topp