OT:Tjej namn!!!!

Fredde75

Ny medlem
Ska förmodlingen få en liten bebis i mitten av November,och jag och min sambo har inte en anning om vad tjejen ska ha för namn!!

Då undrar jag om ni alla snälla här på Happy kunde ge ett litet förslag på ett bra namn???

/Fredde

Vi kanske skall bilda en "bli pappa i mitten av november"-klubb?
Vi får vårt andra barn i mitten av november, skall på UL idag men kommer inte att fråga vad det är.

Namn ja...

Vi har valt bort Kleopatra, Eulalia och Beata och vad gäller pojknamn så står inte Klemens, Efraim och Eugen så högt i kurs hos oss i alla fall.

Ge henne ett namn hon förtjänar! Inget blygsamt "vanligt" namn utan ta i rejält så att folk förstår hennes storhet. Benedicte, Xantippa, Mercedes eller Xena kanske.

Om du får en grabb någon gång: Herkules, Bartolomeus och Tiburtius

Grattis förresten! =)

/Per

Simon :-D

Harri, är det något du glömt att berätta??!? :)

Magura: Julie, Louise
RockShox: Judy

Vad finns det mer?

Eller något enkelt men kul mellannamn;

Jenny XTR Larsson
Åsa X.0 Larsson

Osv..

Har själv 4 töser:

SARA Linnéa Viktoria
ANNA Matilda Carolin
EMMA Julia Therese
LISA Ulrika Sofi

Snabba enkla förstanamn, de är redan så korta så att det inte behöver bli några förkortningar.
Tobias -> Tobbe
Mattias -> Matte
Elisabeth -> Lisa

Fick en dotter i början av maj som heter Juni. Vi tyckte det var lagom sött och inte alltför ovanligt (145 kvinnor enligt SCB, 71 har det som första namn). Storebror har (som tvååringar gör) hittat på ett eget namn, han kallar henne för Puma så nu vet vi inte om hon ska heta Puma i andranamn (17 kvinnor i Sverige har namnet, bara två som förstanamn) eller något mer konventionellt.

Lite kul är det också att Juni har en kusin som heter Maj.

/Mille

Happy Rundtramp Carbonia Uni Vega XTR Larsson
Nemen det kanske funkar?
Edit: Skämt åsido: Jennifer, Jenny, Jacobina ;)? Oj oj kan inte komma på namn som inte börjar på J... Jo Simone, Simona osv Ger schyssta initialer SL, tänk bara när hon e nio SL9...

Senast redigerad av en moderator:
De Rosa? Edda Merkcx? Hope? X-Siv? Manitou är så när som på en bokstav någon slags afrikanskt kvinnonamn, har för mig att Maritou är det korrekta. Annars är ju Fox ganska rättframt :)

TnT: jag var och hämtade Univegan på DalaAirport kl22.00, gissa om det var någon som var hem och skruvade..

Tyvärr så hade jag ingen gaffelpump så premiärturen till jobbet i morse blev lugn. Under dagen så har brorsan varit och köpt en pump och kommit hit med, så på hemvägen ska det bli åka av :)

/ Mats

Vår dotter heter Agnes. Arbtesnamnet var krypet tills vi började fundera på ett "riktigt" namn. Då blev det Cornelia. När hon föddes tyckte både jag och min fru att det inte var någon Cornelia utan en Agnes! Mitt förslag är att ha några namn som ni tycker om och sedan låta spontaniteten bestämma när hon föds!
dp

Ebba är ett kort och bra namn! Likaså Matilda och Amanda ...

... ok då ... nu har jag räknat upp namnen på mina 3 döttrar ;-) Grattis i alla fall!

/AWi

Testa på henne. Rabbla upp namnen ett i taget, det hon reagerar på får det bli... eller så är det jag som sett för mycket på TV...

Rhino Skrev:
-------------------------------------------------------
> Testa på henne. Rabbla upp namnen ett i taget, det
> hon reagerar på får det bli... eller så är det jag
> som sett för mycket på TV...

Det var lite smart!=)

/Fredde

per å Skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för tipsen, själv blir jag pappa på torsdag!
> Vet inte kön än.

Har du gått upp i vikt väldigt mycket de senaste månaderna kan man förmoda att du är kvinna och inte blir pappa :P

(sorry, det är sent och ölen var god)

Tillbaka
Topp