Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har du även provat att göra ren den, inkl alla ev filter, och ett 90 graders program?Flyttat in i hus där det står en maskin som är 10+ år, Electrolux. Verkar inte tvätta rent? Har testat lite olika tvättmedel men verkar inte hjälpa. Dags att byta?
JappHar du även provat att göra ren den, inkl alla ev filter, och ett 90 graders program?
Avkalkning? Tex 1/2 dl citronsyra och ett tvättprogram på 60 grader bör avlägsna kalk från bla värmeelementet.
Fungerar till- och avlopp som de ska? Särskilt om avloppspumpen och impellern är klena blir smutsvatten kvar. Prova att öppna filterluckan och kolla så impellern snurrar fritt och där inte är en massa smuts och sand.Flyttat in i hus där det står en maskin som är 10+ år, Electrolux. Verkar inte tvätta rent? Har testat lite olika tvättmedel men verkar inte hjälpa. Dags att byta?
har två gånger i livet då valt toppmatad, och fortsätter med det trots att ingen trängsel numera råder. kör hemma en äldre cylinda med trefasanslutning, tvätten klar på 45 min.Toppmatad eller kompakt frontmatad? Ska flytta in i en lägenhet där fullstor kommer ta för mycket plats.
det låter för mig som du har ett bra upplägg!Det är alltså en fullstor som inte är så djup som avses. De är inte nödvändigtvis speciellt billiga jämfört med andra maskiner och finns med fullgod kapacitet på uppåt 8 kg. Har inte mätt exakt än eftersom jag inte flyttat in än, men tror något mer kompakt än 60 djup kommer räcka, finns ett gäng på 47 och ytterligare några nedåt 40 när jag kollade.
Att kunna ha luckan på glänt så det inte börjar lukta unket och ändå ställa saker på är väl en av de uppenbara fördelarna med frontmatad. Annars tycker jag rent ergonomiskt att toppmatat är rätt bekvämt.
Toppmatad eller kompakt frontmatad? Ska flytta in i en lägenhet där fullstor kommer ta för mycket plats.
Till förra lägenheten köpte vi en frontmatad maskin på endast 34cm(?) djup men ändå 6kg kapacitet som fungerade riktigt bra under de år vi bodde där.Det är alltså en fullstor som inte är så djup som avses. De är inte nödvändigtvis speciellt billiga jämfört med andra maskiner och finns med fullgod kapacitet på uppåt 8 kg. Har inte mätt exakt än eftersom jag inte flyttat in än, men tror något mer kompakt än 60 djup kommer räcka, finns ett gäng på 47 och ytterligare några nedåt 40 när jag kollade.
Det stod en väldigt tunn 6kg i lägenheten när vi köpte den.Till förra lägenheten köpte vi en frontmatad maskin på endast 34cm(?) djup men ändå 6kg kapacitet som fungerade riktigt bra under de år vi bodde där.
Vad gäller djupet ser jag nu att jag kan komma ihåg fel när jag filtrerar på dimensioner hos
Prisjakt: tvättmaskiner
I dagens läge är väl en maskin med 6kg-kapacitet min man vill ha, åtminstone om man är två i hushållet. I nuvarande lägenhet ingick det en 8kg-maskin och det upplever vi som overkill för två personer.
Inte mkt till specifika råd, jag har iofs aldrig ångrat att vi har köpt frontmatade maskiner, vi hade en toppmatad på landet, men bytte den till frontmatad och inte heller det har vi ångrat.
Hoppas att du hittar en maskin du blir nöjd med.