(OT) Uppsägning eller fortsatt misär, vad gör jag?

kalis

Aktiv medlem
Ska jag ta det stora steget ut i ovissheten och säga upp mig från mitt värdelösa jobb?
Jag är anställd som IT-chief och arbetar ca 60tim vecka, engagerar mig i bolaget, offrar privatliv och familj och får betalt ungefär som en gymnasielärare utan behörighet, kanske inte riktigt men närapå!

Det är dessutom helt makalöst dåliga förhållanden i största allmänhet på jobbet, både vad gäller arbetsmiljön men också allt som har med utbildning, förmåner osv att göra.

Tyvärr har jag inte ägnat den tid jag borde åt att lägga ut trådar, bygga upp mitt personliga nätverk och söka jobb. Så det känns lite ostabilt att säga upp sig utan att ha något nytt att greppa!

Vad fan ska jag göra? Fortsätter jag såhär kommer jag gå under både psykiskt och fysiskt!

Nån som har ett jobb? Jag börjar imorgon! ;)

/* kalis *

IT-marknaden är väldigt ljus just nu, så luska runt lite så hittar du säkert något.

/Magnus

Känner igen det där... Tror det är många som sitter i samma sits! Men våga sluta, jobb finns alltid! Det är inte värt att offra familj/fritid för ett jobb du ändå inte trivs med...

Mitt råd, säg upp dig, och under uppsägningstiden söker du allt du kan hitta!

Fundera över såna här saker: Is Your Genius At Work?

Försök börja träffa rekryterare och/eller gamla kollegor över en lunch så du ser vad som faktiskt finns att jobba med, fundera på vad du gillat och inte gillat hittills i jobbsammanhang. Har du tid, kämpa dig igenom den amerikanskt klyschiga boken jag länkade till.

Och se till att inte byta FRÅN utan att byta TILL, annars blir det snabbt samma sak igen.

kalis skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska jag ta det stora steget ut i ovissheten och
> säga upp mig från mitt värdelösa jobb?
> Jag är anställd som IT-chief och arbetar ca
> 60tim vecka, engagerar mig i bolaget, offrar
> privatliv och familj och får betalt ungefär som
> en gymnasielärare utan behörighet, kanske inte
> riktigt men närapå!
>
> Det är dessutom helt makalöst dåliga
> förhållanden i största allmänhet på jobbet,
> både vad gäller arbetsmiljön men också allt
> som har med utbildning, förmåner osv att göra.
>
---
>
> /* kalis *

Oj, vad är det för fackförening som tillåter sådana förhållanden, kan man ju undra??

Fackföreningar verkar mest och effektivast för kollektivanställda. Som IT-chef som knappast är kollektivanställd är det dessvärre inget man har någon större nytta av.

Du listar följande negativa aspekter:

* mycket ofrivillig (?) övertid
* stora personliga uppoffringar
* oskälig ekonomisk ersättning
* dålig fysisk och psykisk arbetsmiljö
* avsaknad av kompetensutveckling

Om du klarar dig ekonomiskt utan lön några månader så tycker jag du ska byta jobb SOM FAN!!

Dom behöver massor av folk i Arvidsjaur snart, kanske låter lite märkligt - men nära till bergen, cyklingen, fiske, skoterkörning etc. inte så många extra förmåner men frisk luft och goa gubbar som snusar, dricker kok kaffe och lär dig andas med magen och ta det lugnt.

lycka till
mvh fredrik

Fredrik Sigurdh: Det låter frestande, jag skulle nog må jäkligt bra av att dra till Arvidsjaur ett tag!

Men som ni säkert har förstått så finns det inga kollektivavtal att åberopa och mitt fackförbund har vänligt men bestämt avböjt att hjälpa mig i frågan!
Jag skulle kunna räkna upp avsaknad av god sed och regelrätta lagbrott från min nuvarande arbetsplats tills ni stupar, men jag gör det inte pga av att jag visar lite integritetskänslor, lojalitet och respekt gentemot min nuvarande arbetsgivare! (plus att det skulle bli för lätt att veta vilket bolag jag slavar åt ;)

Problemet är just att jag kommer att få det jävligt knapert om jag ska vara utan fast inkomst under en längre period (3 månader minst). Så jag får nog försöka att hitta en lösning först, dock behöver det inte vara någon "fancy" lösning. Jag jobbar hellre på 7-eleven just nu känns det som!

Well, jag har nu påbörjat ett formellt och tydligt brev till min VD och vår styrelse där jag förklarar mina ambitioner, att söka mig bort från företaget! Jag ska nog överlämna det till VD'n imorgon!
Det ger dem tid att rekrytera en ny slav ;)

/* kalis */

lite dumt att säga upp sig utan att ha fixat nutt knegh?!
Annars är a-jaur kanon(gjorde lumpen där ett år) minns att det fanns en drös med lättfotade tjejer som sprang på det enda utestället varje helg för att ragga militärer;)

Ring till Poolia. Jag var i ungefär samma situation som du men inom ekonomiområdet.
Dom har mer jobb än på många år och betalar nästintill marknadsmässiga löner (vilket inte uthyrningsfirmor gjorde för ett par år sen).

Jag tycker definitivt att du ska ta kontakt med Poolia eller någon annan seriös
personaluthyrningsfirma. Det är nog det snabbaste sättet att få nytt jobb.
Sannolikheten att du får erbjudanden om fast jobb (om du nu vill
ha det ) är stor när du sen är ute på olika uppdrag. Dessutom förmedlar dessa firmor
ofta fasta jobb också och tar ut sin provision av din eventuella nya arbetsgivare.

Tyvärr verkar det fungera så att det är lättare att få ett jobb om man redan har ett,
så om du inte spyr av tristess så är mitt råd att fixa nåt nytt först.
Men du ska definitivt flytta på dej!!!

Förmodligen lättare att få jobb inom ditt område än inom mitt.

Eftersom det verkar vara ett riktigt skitställe du jobbar på är det läge att vara lite mer egoistisk. Visst kan du vara rak mot dina chefer och säga att du tycker att situationen är ohållbar att du behöver mer resurser (personal) eller att din ersättningsnivå inte motvarar din kompetens/arbetsinsats, men du behöver ju inte tala om att du har för avsikt att byta jobb. Fixa nytt jobb innan du säger upp dig!

kalis skrev:
> Fredrik Sigurdh: Det låter frestande, jag skulle
> nog må jäkligt bra av att dra till Arvidsjaur
> ett tag!
>
> Men som ni säkert har förstått så finns det
> inga kollektivavtal att åberopa och mitt
> fackförbund har vänligt men bestämt avböjt att
> hjälpa mig i frågan!
> Jag skulle kunna räkna upp avsaknad av god sed
> och regelrätta lagbrott från min nuvarande
> arbetsplats tills ni stupar, men jag gör det inte
> pga av att jag visar lite integritetskänslor,
> lojalitet och respekt gentemot min nuvarande
> arbetsgivare! (plus att det skulle bli för lätt
> att veta vilket bolag jag slavar åt ;)
>
> Problemet är just att jag kommer att få det
> jävligt knapert om jag ska vara utan fast inkomst
> under en längre period (3 månader minst). Så
> jag får nog försöka att hitta en lösning
> först, dock behöver det inte vara någon "fancy"
> lösning. Jag jobbar hellre på 7-eleven just nu
> känns det som!
>
> Well, jag har nu påbörjat ett formellt och
> tydligt brev till min VD och vår styrelse där
> jag förklarar mina ambitioner, att söka mig bort
> från företaget! Jag ska nog överlämna det till
> VD'n imorgon!
> Det ger dem tid att rekrytera en ny slav ;)
>
> /* kalis */

Låter nästan som vi är kolleger ;)

Vad inom it jobbar du med?
En tekniker t.ex kan göra skäl för en lön ganska fort medans en chef är lite svårare att få "vinst" i då han måste dra in mer utan att göra nåt om du förstår vad jag menar.
Därför vore de bra att veta vad du kan...

Faceplant skrev:
> Visst kan du vara rak mot dina chefer
> och säga att du tycker att situationen är
> ohållbar att du behöver mer resurser (personal)
> eller att din ersättningsnivå inte motvarar din
> kompetens/arbetsinsats, men du behöver ju inte
> tala om att du har för avsikt att byta jobb. Fixa
> nytt jobb innan du säger upp dig!

Som Faceplant skriver. Säg att du vill ha en högre lön. I och för sig tycker jag det verkar vara många fler problem på den där arbetsplatsen. Men ett första steg kan ju vara att förhandla upp sin lön. Varför jobbar du så mycket ofrivillig övertid? Är det ett måste? Finns det inte lag på hur mycket övertid som får beordras? Kort sagt försök slippa övertiden. Detta måste väl göra att jobbet känns mer tillfredställande?

/Johan

Stef: Jag är i grund och botten en tekniker som mer eller mindre ofrivilligt få kliva i chefens brallor! Är en självlärd nörd med förkärlek för Opensource och *BSD men tillämpar mina tekniska nördigheter inom de flesta områden.

Jag arbetar så många timmar det behövs för att hinna med att göra allt ifrån budget, månadsrapporter, kravställningar, tjänstebeskrivningar, boota om kopieringsmaskinen, laga larmcentraler och bygga scanner-server på en OpenBSD holk.

Jag har yrkat på högre lön och också fått mer cash men inte ens i närheten av vad jag blivit erbjuden på andra ställen. Tyvärr är det inte bara en pengafråga utan också en fråga om hur mycket olagligheter jag kan medverka till utan att ta livet av mig ;)

Ett exempel på ett regelrätt lagbrott är sättet min arbetsgivare "gömmer" antalet övertidstimmar vi anställda får genomlida. Mina 60+ timmar är småpotatis jämfört med en del andra. Dessa timmar döljs på olika fiffiga sätt, t.ex genom att avtala om obetald övertid och sedan inte rapportera övertid, för att inte riskera att yrkesinspektionen ställer till med bråk!

Jag har några trådar utslängda som jag ska fiska lite med, men branschen är hård och det finns många nyutexaminerade IT- tekniker och ingenjörer med många universitetspoäng där ute!
Sen finns det ett problem till, jag som enskild person misskrediteras i branschen pga hur min arbetsgivare sköter sin verksamhet och det har visat sig vara svårt att förklara för potentiella nya arbetsgivare.

Men nu jävlar, nu fick jag ny gnista i elden, en kollega ringde och meddelade att han lämnar in sin avskedsansökan imorgon, så det finns hopp för mig också!

/* kalis */

Jag är inte doktor i jobb men...

För det fall du säger upp dig innan du skaffat ett nytt jobb finns risken att du tar ett jobb bara för att du måste. Mitt tips är istället att inte lämna i affekt utan istället jobba på samtidigt som du söker nytt. I din nästa arbetsgivares ögon ser det givetvis bättre ut om du har ett jobb. Samtidigt måste du inte förklara dig varför du är arbetslös och varför du valde att dra. Har du otur kan han dra felaktiga slutsater om att du är besvärlig eller att du inte ger saker en chans - att du inte är den kämpe han söker. Ditt förhandlingsläge gentemot den nya arbetsgivaren är naturligtvis bättre om han är i ovetskap om hur desperat du verkligen är.

Lycka till!

/Marcus

Instämmer i föregåendes inlägg, förmodligen betydligt lättare att få ett nytt jobb om du redan har ett.

/Magnus

Amphibian:
HAHAHAHA... jag har ALLTID gjort tvärtom tyvärr, det verkar vara ett förlorande koncept dock ;)

Kom att tänka på att jag egentligen borde vara ganska bra på att söka arbete själv eftersom jag varit inblandad i en del rekryteringar, men det verkar som att hjändödheten slår till när man minst önskar det!

/* kalis */

Tvärtom är min erfarenhet att yrkeserfarenhet och verklig kunskap alltid väger tyngre än formell utbildning. När du jobbat några år är du mer värd än en nyutexad.

Jag har jobbat i samma bransch som du sen jag var 18, dvs i 12 år, och än är det ingen som frågat efter några skolbetyg (tack och lov!).

Min erfarenhet är också att yrkeserfarenhet och verklig kunskap alltid väger tyngre än formell utbildning. De nyexade får inga jobb idag för att vi med mycket kunskap har jobben, hehe.

Jag har jobbat i samma bransch som du sen jag var 21, dvs i 12 år, och än är det ingen som frågat efter några skolbetyg (tack och lov!).

(Ctrl+c, ctrl+v och litet moddnig.)

Hej, så här är det:

Den dag man börjar fundera på att byta jobb har man redan gjort det i det undermedvetna. Från och med den dagen ser man bara nackdelar på gamla stället.

Sedan detta med timing. Självklart ska du först söka ett nytt jobb, innan du säger upp det gamla. En arbetsgivare väljer aldrig en arbetslös framför en som har ett arbete. (Det är fortfarade en väldigt vanlig uppfattning att det är något fel/konstigt/farligt/etc. med någon som är arbetslös)

Slutligen, Sprid inte skit på gamla stället. Snacka inte om dina planer etc. Bränn inga broar. Bättre att bli ihågkommen med positiva saker. "IT-världen är väldigt liten."

Hej

Mitt råd är som många tidigare, sök först reda på ett nytt jobb, när det är klart och påskrivet säg upp dig på ett snyggt sätt precis som ÅL skrev är branschen liten...

Själv vågare jag ta steget efter 16år på samma arbetsplats, fast jag slutade inte pga av dåliga förhållanden utan för att jag kännde att det var dags att pröva nya marker... det hade blivit för mycket rutin på mitt gamla jobb.

Lycka till, och glöm inte att tänka smart, och inte ge dig in i någon masshysteri...

/Stefan

> Well, jag har nu påbörjat ett formellt och
> tydligt brev till min VD och vår styrelse där
> jag förklarar mina ambitioner, att söka mig bort
> från företaget! Jag ska nog överlämna det till
> VD'n imorgon!
> Det ger dem tid att rekrytera en ny slav ;)
>

Här skulle jag varit försiktigare. Om det blir känt att du vill bort och det skulle bli nerskärningar så hamnar du först på turordningslistan. I detta fall har du förgjort alla förhandlingsargument för att behålla dig kvar. Om detta sker innan du hunnit fixa din alternativa framtid så kan ju det få konsekvenser.

Men sök jobb kontiunerligt, flera jobbom året och även sådana som du inte är intresserad av. Du får bättre självförtroende och framför allt jobbinterjuvserfarenhet.

Lycka till och hoppas att det löser sig snarast!

// Miche

Starcus skrev:
> För det fall du säger upp dig innan du skaffat
> ett nytt jobb finns risken att du tar ett jobb
> bara för att du måste. Mitt tips är istället
> att inte lämna i affekt utan istället jobba på
> samtidigt som du söker nytt. I din nästa
> arbetsgivares ögon ser det givetvis bättre ut om
> du har ett jobb. Samtidigt måste du inte
> förklara dig varför du är arbetslös och
> varför du valde att dra. Har du otur kan han dra
> felaktiga slutsater om att du är besvärlig eller
> att du inte ger saker en chans - att du inte är
> den kämpe han söker. Ditt förhandlingsläge
> gentemot den nya arbetsgivaren är naturligtvis
> bättre om han är i ovetskap om hur desperat du
> verkligen är.

Jag håller med om detta, det är mycket lättare att söka jobb om man har ett.
Visserligen låter det som du har hamnat i en jobbig situation på din arbetsplats, och självklart ska du förändra din situation. t.ex begära högre lön och rättvisare villkor (glöm facket, det är bara klubbar för folk som vill smita från jobbet på kurser o. dyl.)
Men trots det: var glad att du har ett jobb, det där med att det finns hur mycket jobb som helst är bara skitsnack. det finns idag inga arbetslösa som får jobb, alla som får jobb lämnar samtidigt ett annat.

Hejsan,

Om du börjar med att söka nya jobb nu när du har kvar din anställning så kommer du att märka att det blir klart lättare att gå till jobbet. Eftersom du då mentalt har fattat beslut om att du skall sluta så kan du ta mindre allvarligt på alla problem som finns på ditt nuvarande arbete. Det är alltid lättare att härda ut på en arbetsplats om man vet att man har ett par jobbansökningar ute./Jari

Det är inte okej att förskingra bort övertidstimmar och vad jag vet inte okej att vara scemalagd för över 40 timmar i veckan. Redan där så borde det väl vara mer än okej att sluta, och dessutom slippa karensdagar från akassa pga att det faktiskt finns en väldigt god anledning att sluta..

Min mamma slutade för övrigt på den restaurang hon har jobbat på i knappt 20 år för en månad sen..
Efter ett ägarbyte ställdes orimliga krav på dom som jobbade, och hon orkade inte mer.

Tycker det låter mycket märkligt att inte facket kan ta hand om nånting sånt här.
Jag som 18åring har knappt aldrig fått en positiv bild av fackförbunden, vad är dom till för egentligen?

Och vad var det du nämnde om bättre erbjudanden du har fått? och moral mot din nuvarande arbetsgivare..

> Tycker det låter mycket märkligt att inte facket
> kan ta hand om nånting sånt här.
> Jag som 18åring har knappt aldrig fått en
> positiv bild av fackförbunden, vad är dom till
> för egentligen?
>
Det gäller att facket är upplyst.

> Och vad var det du nämnde om bättre erbjudanden
> du har fått? och moral mot din nuvarande
> arbetsgivare..
>
Tyvärr så är allt för många fack handlingsförlamade. Men lek med tanken att du som anställd inte är med i ett fack. Då är HELT gratis att sparka dig med omedelbar verkan utan några rimliga skäl. Är du med i ett fack så kan facket driva saken vidare i AD och i bästa fall får du en årslön i skadestånd och ev. få tillbaka din tjänst (om man nu vill ha tillbaka den?).
I det första fallet så får bara gå hem och börja gå på a-kassa om du har någon eller alternativt på socialen. Du kan ju alltid processa det som ett civilrättsfall genom att själv anlita och privat beskosta en advokat. Men sånt här brukar ta flera år där du är upptagen med ditt fall.

// Miche

Miche skrev:
> Tyvärr så är allt för många fack
> handlingsförlamade. Men lek med tanken att du som
> anställd inte är med i ett fack. Då är HELT
> gratis att sparka dig med omedelbar verkan utan
> några rimliga skäl. Är du med i ett fack så
> kan facket driva saken vidare i AD och i bästa
> fall får du en årslön i skadestånd och ev. få
> tillbaka din tjänst (om man nu vill ha tillbaka
> den?).
> I det första fallet så får bara gå hem och
> börja gå på a-kassa om du har någon eller
> alternativt på socialen. Du kan ju alltid
> processa det som ett civilrättsfall genom att
> själv anlita och privat beskosta en advokat. Men
> sånt här brukar ta flera år där du är
> upptagen med ditt fall.
>
> // Miche

Hmm... Är detta sant? Kan inte en privatperson gå till AD?

ÅL skrev:
> Miche skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tyvärr så är allt för många fack
> > handlingsförlamade. Men lek med tanken att du
> som
> > anställd inte är med i ett fack. Då är HELT
> > gratis att sparka dig med omedelbar verkan utan
> > några rimliga skäl. Är du med i ett fack så
> > kan facket driva saken vidare i AD och i bästa
> > fall får du en årslön i skadestånd och ev.
> få
> > tillbaka din tjänst (om man nu vill ha
> tillbaka
> > den?).
> > I det första fallet så får bara gå hem och
> > börja gå på a-kassa om du har någon eller
> > alternativt på socialen. Du kan ju alltid
> > processa det som ett civilrättsfall genom att
> > själv anlita och privat beskosta en advokat.
> Men
> > sånt här brukar ta flera år där du är
> > upptagen med ditt fall.
> >
> > // Miche
>
> Hmm... Är detta sant? Kan inte en privatperson
> gå till AD?
>
> -Å

Nej. Facken förbehåller den rätten.

Även om jag själv är fackpamp vid sidan om mitt arbete så vill jag ju dock inte påstå att jag är fullt nöjd med vad facken åstakommer, tyvärr.

// Miche - Styrelseledamot i Civilingenjörsförbundet

Senast redigerad av en moderator:
Våga säga upp dig! Det är bra tider för IT-branschen och duktigt folk med erfarenhet får alltid nya jobb... det är min erfarenhet!

Dessutom som någon skrev tidigare så är det rätt skönt rent mentalt att ta beslutet, frigör en hel del energi som annars bara sugs upp av frustration och ångest. Nu kan det ju vara lite sisådär med uppsägningstid hos er med tanke på vad du har berättat tidigare. Men har du t ex 3 månaders uppsägningstid är det bara att ta tag i letandet efter nästa utmaning under tiden.

Kör så det ryker!

Jag röstar på fortsatt misär så det inte bara är jag som är bitter på jobbet! ;)

Som sagt, har man erfarenhet så finns det alltid jobb. Särskilt om man är chef som är praktiker från början. Väldigt många jag träffar i jobbet har dåligt om folk.

Min förutfattade åsikt är ju att folk är arbetslösa för att dom utbildar sig till korkade saker dom inbillar sig är roliga, är lata, eller litar på Arbetsförmedlingen.

"Varför går man till Arbetsförmedlingen? Är det inte bättre att skaffa ett jobb?" Som en kompis sa.

Än så länge är det status quo, jag har för mycket att göra på "jobbet" för att hinna/orka engagera mig i CV skrivand osv.
Men en kollega till mig lämnade in sin avskedansökan idag iallafall och fler verkar vara på väg ;)

Smart drag av min arbetsgivare att skrämma iväg en hel stab med folk som har spetskunskap och bevisligen är oerhört svåra att ersätta i vår bransch ;) teoretiskt sett är min positino den som är lättast att hitta en ersättare för, men praktiskt är det inte så eftersom jag gör rätt mycket annat.

Jag ska släppa jobbet för kvällen och svänga ihop en kort resume av mitt yrkesliv nu!

/* kalis */

grejjen är ju att ju fler som säger upp sig, ju mer jobb riskerar du att få axla. frågan är om du nu ska vara kvar, borde man inte ge dem en tankeställare, genom att vägra jobba övertid, eller inte hinna med något, blir kanske en dyr läxa för dem, men då borde de ju förstå allvarer i det

Bli konsult! Eftersom Du ju bor i Stockholmsområdet finns det massvis med arbetsgivare. Kontakta olika konsultföretag och säg att Du är intresserad av ett jobb. Som konsult får Du som regel övertidsersättnig för all tid som Du arbetar, eftersom den tiden ju skall debiteras vidare på kund. Dessutom kan Du lägga upp arbetstiderna flexibelt. Själv var jag ute och körde MTB 1,5 timme på lunchen i fredags :-). Brukar jobba hemma en dag i veckan för att få lite extra tid för en sväng i skogen.

Att döma av vad Du skriver att Du gör kan jag inte tro att Du skulle få svårt att få jobb idag. Det låter som om Du är nära att klappa ihop, så ta ut en semesterdag och använd den till att kontakta nya arbetsgivare.

För drygt 10 år fick jag för mig sen att jag skulle bli chef. Det höll på att ta kål på mig! Jag gick tillbaka till mig gamla arbetsgivare. Att det finns nyutbildade/högutbildade där ute slår ändå inte konkret erfarenhet av att jobba.

Just Do It!

Erik

Jag sa upp mig på stående fot när stället jag jobbade på bytte ägare, jag hade inget nytt jobb på gång men hus, familj och massa lån. Den nye ägaren var en idiot som jag kommit i kontakt med tidigare så jag visste vad som komma skulle. Jag fick ett nytt kneg tre dagar efter jag hade sagt upp mig. Det var jävligt nervöst men i efterhand är jag stolt över att jag tog steget och vågade. Jag har lovat mig själv att aldrig gå till ett jobb som jag inte trivs på. Pengar betyder ingenting om man vantrivs och mår dåligt.Stället jag jobbade på har idag kursat och jag har ett mycket bättre jobb och betydligt högre lön än tidigare. Allt ordnar sig och solen går upp imorgon också, kom ihåg det.

Att säga upp sig kan vara en bra drivmotor för att hitta ett nytt jobb.

Jag skulle däremot söka nytt under tiden jag fortfarande var anställd. Kapa ner på övertiden, lägg den tiden på att söka jobb istället. Lägg en timmer per dag på att läsa annonser och framförallt lista intressanta företag som du skulle vilja arbeta på.

Skriv en kort och kärnfull CV så att du är förberedd på frågan: "det här låter intressant, kan du skicka över ditt CV?"

Signa upp dig på alla jobbsökarsiter (Arbetsförmedlingens webbtjänst, monster, it-resurs, poolia, och alla andra med). Lägg tid på att finslipa din profil på respektive site. Skapa bra sökning pårespektive site så att du får alla nya jobb tillsända dig.

Så var uppsägnings ansökan underskriven och klar! Jag arbetar min sista arbetsdag på min nuvarande arbetsplats den tjugonionde december tvåtusensex!
Det framkom en del saker igår som jag helt enkelt inte längre kan ställa mig bakom, så nu fick det vara nog!

Min VD tyckte att jag "gnällig" som inte var nöjd över beslutsled, arbetsmiljö, lön, rutiner osv osv. Men hon lät iallafall som om hon tänkte lämna mycket goda referenser och önskade mig lycka till!

/* kalis */

Tillbaka
Topp