[OT] Utvecklingen går

[OT] Utvecklingen går
Men det är kanske bra med en mobilfri zon, då blir ju resten av kollektivtrafiken en "gnälliga kärringar/gubbar"-fri zon" då de kommer att häcka i det nya resarvatet.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Utvecklingen går
cal skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan man inte införa en laglös vagn på varje
> tunnelbanetåg också?

Ja, det kanske är en bättre idé.

[OT] Utvecklingen går
Stream skrev:
> Jag tycker det luktar lite skrev på krogen
> nuförtiden. Kan man inte inför en skrevlös zon
> där?

Du får helt enkelt börja gå på krogar där skreven luktar gott. Igen.

[OT] Utvecklingen går
det är ju det jag sagt hela tiden, "sossesvinen" har fått styra aldeles för länge. vill man inte höra folk snacka i mobilen, nä, men gå inte ut då. vi lever i en värld där mobil är vardag, tydligen dags för vissa personer att förstå det.

för övrigt, mobilfri zoon i bussen? jag hör ju precis lika bra hur nån långt fram i bussen snackar i mobilen, som om grannen precis bredvid mig längst bak i bussen hörs när han pratar i mobilen. jag tycker det snarare är intressant är störande :D

[OT] Utvecklingen går
Jag förstår inte. Skall man i den mobilfria zonen förbjuda alla samtal?
Det stör ju inte mer om man pratar med en person som sitter bredvid sig än om man pratar i telefon...
Suck för 40-talisterna!

[OT] Utvecklingen går
och inga böter? hur ska de då få folk att följa det. ännu en regel som alla kommer bryta mot. klart de inte kan ge böter för det, då det inte är ett beslut som grundar sig på nån lag.

och på tunnelbanan, säg att halva vagnen är "mobilfri" zoon, betyder det att alla som igentligen skulle fått plats alldeles utmärkt i vagnen, nu står som packade sillar i den icke mobilfria zoonen. jag tror att folk kommer sätta sig hur som helst ändå, inte tänker jag stå och åka i t.ex. en halvtimme, när det finna 20 st lediga platser, vare sig det är i mobilfri eller icke mobilfri zoon så sätter jag mig.

[OT] Utvecklingen går
Istället för böter kommer dom nog säga till på skarpen om nån pratar i mobil ändå. Det kommer funka. Alla vet ju att verkligheten är ungefär som i barnen i Bullerbyn.

[OT] Utvecklingen går
Tjena. Kommer nog bli väldigt lyckat på tbanan mot Mörby centrum på morgonen... Om nån jävel ens påpekar samtal i trängseln kommer de få sig en gratis flygtur vid nästa station...

Suck... Och så den där jäkla kärringen som har hand om kollektivtrafiken... "det är en väldigt viktig fråga, så självklart måste vi agera". Ja men för i helvete, se till att allting går som planerat så skulle hälften av telefonsamtalen vara onödiga, då de flesta man hör låter ungefär "ja, tyvärr blir jag sen idag, det är trassel i trafiken"...

Jag kommer ge blanka fan i regeln i alla fall. Pratar väldigt sällan i telefon, särskilt på tunnelbanan, och skulle den ringa kommer jag svara oavsett vart jag är.

[OT] Utvecklingen går
Tycker kärringen kan införa en mobilfri zon... H E M M A !!!!!

Henrik VXT:
"Jag kommer ge blanka fan i regeln i alla fall. Pratar väldigt sällan i telefon, särskilt på tunnelbanan, och skulle den ringa kommer jag svara oavsett vart jag är."

Skriver under på det...

[OT] Utvecklingen går
det ironiska är väll att de som klagar igentligen är minoritet, det tanten inte fattar är att de som inte bryr sig om att stolsgrannen på tunnelbanan eller för den delen bussen pratar i mobilen, inte heller hör av sig. skulle de göra detta, då skulle hon inte ha tid o sitta o prata med tidningen, utan skulle få svara i telefon konstant.

[OT] Utvecklingen går
Jag tycker som så att pratar man i telefon får man vara beredd att folk kommer med inpass då och då.

Yuppien med senaste Nokian: "Hej, älskling!"
Grabben i sätet bredvid: "Hej hej!"
Yuppien: *konstig blick*

:)

[OT] Utvecklingen går
Förbud är bra. Fram för fler oefterföljbara förbud som skapar osämja.

Jag kan även tänka mig:

* Trängselförbud
* Förseningsförbud
* Fult-utseende-förbud
* Bussen-går-inte-till-den-adress-jag-vill-förbud
* Trasig-rulltrappa-förbud
* Dålig-musiksmak-förbud
* Gnällförbud
* Förbud-förbud

[OT] Utvecklingen går
Jag är lite inne på Mårens linje, den verkar trevlig.

Sen när det gäller sossesvin, ja du har säkert rätt Baltazar. Jag tror sossarna igentligen bara vill jävlas med alla men inte riktigt vågar göra det. Kanske får dom mer stake efter nästa val och därmed kommer att införa förbud mot allt. Eller så vinner borgarsvinen och häver alla förbud. Ska bli en spännande höst.

[OT] Utvecklingen går
P51100205.JPG

"A new GSM cell phone jammer, the SH066 that is designed to look like another cell phone has been launched.

The jammer has an output power of about 20mW and an effective range of up to 10 - 15 meters radius in optimum conditions, depending on the type and location of cellular system."

[OT] Utvecklingen går
xynz skrev:
> började bara undra..om både sossarna och de
> borgliga är svin...vem röstar du då på =P

Om du syftar på mig så kan jag avslöja att det inte hör hit. Men jag avslöjar endå att jag även i denna fråga följer Mårtens fotspår. Markus F får det bli.

Sen läste jag på dn att folk röstat i frågan på deras hemsida. 60% röstade för förbudet, lite förvånande tycker jag. Men det visar bara att inte alla tycker som strömmen i trådar som denna.

[OT] Utvecklingen går
Kan man inte införa en "fjortisar som återberättar hela sin dag för fjortisen i andra ändan"-fri zon?

Något säger mig att =David inte kommer gilla idén.

[OT] Utvecklingen går
Kan man inte bara har en stor vakt med dåligt ölsinne som skiker "TYST FÖR FAN!" åt alla som säger nått?

Framförallt i riksdagen...

[OT] Utvecklingen går
kakad skrev:
> Jag är lite inne på Mårens linje, den verkar
> trevlig.
>
> Sen när det gäller sossesvin, ja du har säkert
> rätt Baltazar. Jag tror sossarna igentligen bara
> vill jävlas med alla men inte riktigt vågar göra
> det. Kanske får dom mer stake efter nästa val och
> därmed kommer att införa förbud mot allt. Eller så
> vinner borgarsvinen och häver alla förbud. Ska bli
> en spännande höst.

haha. var bara lite upprörd hur de får hålla på. men kan ju lugnt säga att sosarna får inte min röst de närmaste 100 åren :D men det är ju inget vi ska diskutera här på cykelforum :D

[OT] Utvecklingen går
mytomspunnen skrev:
> Jag förstår inte. Skall man i den mobilfria zonen
> förbjuda alla samtal?
> Det stör ju inte mer om man pratar med en person
> som sitter bredvid sig än om man pratar i
> telefon...
> Suck för 40-talisterna!

E du helt slut eller? hur kul är det att lyssna på en diskussion mellan två personer där man bara kan höra den ena, SATAN vad störande det måste vara om man är en liten nyfiken kollektivtrafikant. ;)

[OT] Utvecklingen går
Stelben skrev:
> mytomspunnen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag förstår inte. Skall man i den mobilfria
> zonen
> > förbjuda alla samtal?
> > Det stör ju inte mer om man pratar med en
> person
> > som sitter bredvid sig än om man pratar i
> > telefon...
> > Suck för 40-talisterna!
>
>
> E du helt slut eller? hur kul är det att lyssna på
> en diskussion mellan två personer där man bara
> kan höra den ena, SATAN vad störande det måste
> vara om man är en liten nyfiken
> kollektivtrafikant. ;)

man kanske skulle införa att man måste ha högtalarfunktionen på när man åker komunalt :D

[OT] Utvecklingen går
Förlåt mig allesamman. Jag tänkte mig nog inte för innan jag postade den här tråden. Jag ville ju bara visa er hur det blir när folk med en hel ananas uppkörd i röven får bestämma om saker. Jag tänkte inte på att det kunde bli politik av det hela. Politiktrådarna är ju så tjatiga och ledsamma. Skönt att ni iaf har kommit fram till det enda rätta.

ALL MAKT ÅT MARKUS F!

[OT] Utvecklingen går
kakad skrev:
> Sen läste jag på dn att folk röstat i frågan på deras hemsida. 60% röstade för förbudet, lite
> förvånande tycker jag. Men det visar bara att inte alla tycker som strömmen i trådar som denna.

Nej, det bevisar att rättshaverister är mer benägna att rösta i webenkäter än andra människor.

[OT] Utvecklingen går
Tjena!

Ville.. Enkelt.. Åre är lungt och skönt om man bor en kilometer från torget.. Men så fort man är i närheten av torget pratar alla ståkkhålmska och är lika dryga.. Allt i ett liksom.. Dock gäller detta inte i lika hög grad under sommaren.. Men viss risk finns.. då är det bara att ge sig upp på berget fort som attan...

[OT] Utvecklingen går
Dom som gillar att klaga är då fan inte enbart traditionella "sossar", utan mer gnälliga statussträvande rövhål som gärna påpekar sin egen "smarthet"... :P

Åh, så jobbigt det måste vara med nån som pratar i telefon i den tysta mysiga miljön i tunnelbanan. Iofs kanske det är den lugnaste stunden på dagen för vissa, men det är knappast alla andras problem.

Själv har jag den skrikigaste jobbigaste signal på min sura SonyEricson T100 som telefonen accepterade att jag skapade. Retar alltid nån. Dom det inte retar tror det är brandlarmet. Perfekt. Då kanske dom går... :D

[OT] Utvecklingen går
Calle F skrev:
> Själv har jag den skrikigaste jobbigaste signal på
> min sura SonyEricson T100 som telefonen
> accepterade att jag skapade. Retar alltid nån. Dom
> det inte retar tror det är brandlarmet. Perfekt.
> Då kanske dom går... :D

Det där tyckte jag också var jätteroligt tills jag var utomlands (boendes på hotel) och fick ett samtal mitt i natten (som inte var mitt i natten i sverige) och trodde att det var brandlarmet...
Jag bytte ringsingnal sedan, det var inte så roligt att springa runt i korridorerna i bara kalsongerna med full panik...

[OT] Utvecklingen går
mytomspunnen skrev:
> Jag bytte ringsingnal sedan, det var inte så
> roligt att springa runt i korridorerna i bara
> kalsongerna med full panik...

:D

Och du hade telefonen ringande i näven när du kutade runt där, antar jag? :)

edit: Jag hör lite dåligt i miljöer med mycket folk som pratar så jag har en anledning att ha terrorsignalen.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Utvecklingen går
Calle F skrev:
> Och du hade telefonen ringande i näven när du
> kutade runt där, antar jag? :)

Nejdå, den låg kvar på rummet. Det var det som var så skumt, branlarmet gick bara på mitt rum:P

[OT] Utvecklingen går
Tack för er uppmuntran, det värmer och ger mig kraft att orka fortsätta jobba för vårt gemensamma bästa.

Det första jag (med ert stöd naturligtvis) kommer att införa är förbud mot gnäll.
Alla som gnäller skall arkebuseras omedelbart av "Folkets skyddstyrka" vid tredje förseelsen.

(första och andra gången blir det omskolning i de korrektionscenter jag planerar på Gotland och i Härjedalen)

Tillbaka
Topp