OT/ vad dricker eller äter du nu?

Långt ifrån, men jag ska ge den en chans till i kväll.

Just nu dricker jag en Hop Ottin IPA. Bra tryck i beskan, men lite för lite kropp. Men en helt kompetent IPA hur som helst.

Gräsänkling som jag är har jag just nu fyra cyklar i vardagsrummet. Alla behöver fixas lite... Två tillhör min sambo så jag gör trots allt en god gärning.

grondahl skrev:
-------------------------------------------------------
> Provade Oppigårds amarillo spring häromdagen.
> Oppigårds bästa?

Ja, visst fan är den god! Men jag hävdar nog att deras "Summer Ale" som fanns i somras är bäst. Jag skulle göra vad som helst (nja) för att de skulle producera den året runt.

Jag började kvällen med en Nostradamus, det var första gången jag drack den men sannerligen inte den sista, riktigt god!
nostradamus.jpg

Jag följer nu upp med kvällens höjdpunkt, Rochefort 10. Mmmmmmmmmh!
rochefort10.jpg

Agramont Navarra reserva 1996 motsvarande tre brittiska alkoholenheter upphällt. Röd som koncentrerad jordgubbssaft, får se hur det smakar.

P1050536.JPG ht=430

Black planet skrev:
> ½ 2007 Domaine du Vieux Lazaret till en entrecote
> med potatisgratäng..

ooohhh... ett av mina favoritviner! :)

Glenmorangie Astar. Jäkla bra pulver i den på nästan 60%, och smaken är det inget fel på heller, om det nu hade varit den man var ute efter.

Bilagor

• 16022010035.jpg
    16022010035.jpg
    41.2 KB · Besök: 56
köpte en fulflaska på planet häromdagen, Highland eagle, plastflaska och såld för hundra pengar. Det är kvantitet det, snarare än kvalitet.....men, inte blind än :)

pidda skrev:
> Glenmorangie Astar. Jäkla bra pulver i den på
> nästan 60%, och smaken är det inget fel på
> heller, om det nu hade varit den man var ute
> efter.

Intressant! Är den som 'vanliga' Glenmorangie, mer smak än rökighet?

Ingen rökighet överhuvudtaget; nästan som en bourbon i många avseenden, faktiskt. Det är väl kanske tanken också, med 'designer' fat av amerikansk ek osv. Tydligen har 'vanliga' fått sån här iblandad de senare åren, så om du har märkt förbättring av den, så kan jag mycket starkt rekommendera den här. Otroligt god.

En lättsam famous grouse är slut. Återstår en Laphroaig.
Kanske skulle köpa hem en Ardbeg nästa gång. Vill ha ngt. liknande Bowmore, rökigt, men med flera smaknivåer hela vägen genom systemet!

Brakastruten skrev:
> En lättsam famous grouse är slut. Återstår en
> Laphroaig.
> Kanske skulle köpa hem en Ardbeg nästa gång.
> Vill ha ngt. liknande Bowmore, rökigt, men med
> flera smaknivåer hela vägen genom systemet!

Om inte budgeten spricker så kan jag varmt rekommendera Ardbeg Uigeadail. 10-åringen är mycket god men sherryfaten i Uigeadail ger en helt annan dimension på smakerna!

Oppigårds Golden Ale, såhär till lunch. Lite klen smak efter en rochefort 10 (nej jag tycker inte den smakar motorsågsbränsle längre) till frukost.
...snart blir det middag!

Rensar munnen mellan varje riktig öl med en sofiero och ett glas vatten. Jag kunde dock skippat vattnet till denna provsmakningen: Kirin Ichiban.. betyder visst munsköljningsmelel på japanska.

Kommer ihåg att jag levde gott på att tämja och sälja Kirins i Ultima Online förr i tiden...

Senast redigerad av en moderator:
Pigmachine skrev:
> Bumpa inte visa kuken tråden i kväll så är ni snälla! :)

Närå, du kan vara lugn ;)

Liberty Ale.. följt av en Maredsous blond. Libertyn var blaskig.. och Maredsousen var från början.. oangenäm, för att övergå i den känsla man får i munnen när man gnager i en sänkt eka, till att vara spännande nästan?

Tillbaka
Topp