OT/ vad dricker eller äter du nu?

Drar i mig en 75:a chablis......halvvägs så här långt. Skulle vilja gå och lägga mig men bor kollektivt med en dam som firar 18-års dag idag.....eller igår....och idag...

Jag var 18 för......17 år sedan, huga......

//Usch

Oj, det var ju några fler, måste börja läsa rätt.. ;)

the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Fast jag ska nog låta bli att köpa den här
> gången, har fortfarande kvar sedan 2008 och har
> ingen lust att släpa fler flaskor i flytten. :/

Bara hojta till så kommer jag och hämtar, helst fulla flaskor! ;)

Sista:

NBAle.gif

the_TnT skrev:
> Va fan, bärsar du redan?

En bärs är ju ingen bärs... ;)

Jag kanske är jättedum. Eller... "kanske" var nog att ta i.... men jag hajjar inte Guinnessfilmen.
Ska man alltså skaka biran för att bygga upp kronan? Då blir den ju avslagen istället?
Nu såg jag förvisso filmen utan ljud...

Naa, det e en speciell burk från bolaget som e specifikt framtagen för surgern (den lilla apparaten). Plattan vibrerar guinnessen och den karakteristiska skumkronan bubblar på plats. Istället för burkarna med gaspatron, denna ska bli mer lik en riktig fatöl.

Little Stereo skrev:
> Äter ostmackor och kaffe efter en hel natts
> isbrytning... Mums :-) T

Coolt! kan du inte ta lite bilder från jobbet? Skulle vara intressant att se.

Jag fick nytt jobb idag! SUPERB! Så jävla bra! HURRA HURRA HURRA!

Det firades med havskräftor och räkor till förrätt, pasta med marulk, lax, scampi och sparris. Och pilgrimsmussla (vitvinssås) Mmmmumma!

fruttidelmare.jpg ht=544

Det skulle varit gott med vin till... hur kul är det egentligen med vita veckor?

Håll käften! :) I ren sympati boys, jag vill inte höra något mer om god öl ikväll. Jag sitter fastfrusen på ett ruttet X2000 från 1600-talet och ingen i landet vet vad kyla är, eller hur man bäst behandlar en växel drabbat av detsamma.

Jag är mycket bitter. Jag sitter fast på ett ställe som jag varken vet vad det heter eller hur det ser ut. Och ingen finns det som vet hur man kommer här ifrån.

Tänkte i början av kvällen att "ja men det känns ok att ta en tågresa hem med et par äckliga bira och sova fint framför tv:n väl hemma., Ack och ve vad jag bedrog mig.

Kan någon snäll Happyit ringa till CANADA OCH FRÅGA HUR DE KLARAR SNÖN DÄR BORTA!? Ge mig en öl!

Fuller's Brewer's Reserve, en whiskyfatslagrad rackare som stått till sig i källaren. Inte så tokig, hyfsad beska, viss rökighet och en tydlig fatton. Jag börjar dock till sist förstå att jag uppskattar öl som inte tagit omvägen förbi ett ekfat bättre än de som gjort det. Sådär, nu blev livet lite enklare. Skål!

Duggeskväll i kväll. Måste rensa lite i förrådet till februarisläppet.

Först ut: Johannas bästa.
johannas.jpg

Lite tam i beskan, men smakrik och välbalanserad. Skulle nog bara bli bättre av att lagras ett år eller två.

Drack just en Fullers IPA.
Rätt lätt och inte så mycket smak. Läskande men inte så mycket mer än så.
Kommer inte att köpa igen.
210px-Fuller%27s_IPA.JPG

Två av mina tre sista Valeir Extra krossades under dagens flytt :( R.I.P. Jag sörjer dom genom att dricka upp min sista flaska.

Avslutar kvällen med en Gustafs Finger Strong Bitter. Tristare än de andra jag druckit i kväll. Rätt blaskig och lite för söt i smaken.

gustafsfinger.jpg

Man handlar på systembolaget i Mölndal. Lokala producenter får sälja sitt sortiment på närmaste systembolag utan att behöva uppfylla alla systembolagets regler om kvantitet mm.
Länk

Tillbaka
Topp