OT/ vad dricker eller äter du nu?

Sån här sportdryck kör de ju med i de tysk-talande länderna:

radler.jpg
=

I ungdomens dar tyckte jag det funkade bra med en radler som törstsläckare när jag pausade från snowboardåkningen. Ganska lätt att göra sin egen med 2/3 öl och 1/3 sprite. Men de flesta vill nog inte förstöra fin öl med blannevann. Ingen öl eller radler här just nu dock.

/ J

JoMenSåAtt skrev:
-------------------------------------------------------
> En arbetsdag kvar innan semestern, det måste
> firas med en La Trappe Tripel. :)
>
> Klart trevlig öl.
>

Mycket bra öl att börja fira semester med. Men byt glas. Ett bra öl förtjänar ett korrekt glas. Hellre ett vinglas till en trippel, än ett vanligt ölglas.

mzi skrev:
> Jag tror alla krogar med lite stil, oavsett stil,
> har glas! Även Sorbon har det, om jag inte minns
> fel.

Sorbon har nog också glas. Och vill man inte köpa en massa olika, kan man åtminstone kosta på sig ett westmalle eller chimay glas. Snygga och allround till belgiska öl och amerikanska kloner. Westmalle glaset är nästan formad som en "kalk". MEd ett sånt glas dricker man med andakt.
Med rätt glas blir det högtidligare att dricka, och man blir en gladare öldrickare och en bättre människa.
Just nu dricker jag en Spaten, eftersom den funkar till varma mackor :-)
( och den dricks i ett Weihenstephaner glas som funkar rätt bra till en vanlig lager också )

Dricker ingenting just nu men blir lite nostalgisk när jag tänker tillbaka på Falkons StarkBock.. Mmm sommaren 97... Vart tog den goda drycken vägen?

Matsa skrev:
> Risingsbo 1856 3,5%
> Jag misstänker att den inte är gjord på ett
> Belgiskt gaykloster
> och således ej gångbar i fixiekretsar...

Antagligen inte men om du inte säger något till alla fixihipsters är det nog ok.
;o)

Redan postat bilden i den här tråden, men Närke Kulturbryggeri har bra glas. 200,- för ett sexpack om jag minns rätt.

file=99691

T.o.m. Lappin Kulta har riktiga ölglas, även om jag inte riktigt förstår varför? :D En större konjakskupa funkar fint, i brist på bättre.

Duvel är nog mitt standardglas hemma, bra volym och trevlig kupa som smalnar av för att koncentrera dofterna. Lukta-titta-drick.

Little Stereo skrev:
> bruce skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Carlsberg non-alcoholc
>
>
> Då hade jag hellre druckit Ramlösa... :-) T

Nykter alkoholist

Little Stereo skrev:
> Blev sista glaset rose :-/ i morrn blir det
> cykelcross och sen Belgisk öl på kvällen med en
> annan happyit :-) T

Är det han som har korrekta glas och gillar Bajen, så får du hälsa gott.

Little Stereo skrev:
> Jever fun är rätt ok isf, alkoholfri öl som
> brukar finnas på systemet och som fortfarende
> smakar öl... :-) T

Jag tycker Carlsberg n-a är great, ljus, lättdrucken, iskall helst. Har svårt för såna där tunga, mörka, tjocka, halvjästa, grumliga historier som är kokade i ngn mörk polsk källare eller gjort av ngr munkars badvatten..

Gjorde eget öl en gång och det blev precis så där "fint" - grumligt, mörkt och smakade lite jäst, urk :)

Just klämt en Urquell. Jag har en period varit helt insnöad på belgare och annat som nog många ser som lite avancerat men ibland är det för jävla bra med en "vanlig" öl helt enkelt.

Left Hand Brewing - Haystack Wheat..
Första och sista som rann genom min strupe. Totalt menlös. Ingen eftersmak alls.

Kan möjligtvis fungera för någon som vill prova veteöl första gången och är livrädd..
20775.gif

Har just varit och sett Brüno (Var en klar besvikelse) och knäpper en Fransk öl på kvällskvisten. Trevligt och lite lättare öl som ändå är smakrik.
Något för dem som inte gillar en burrig Trippel. ;)
IMG_6276.JPG ht=725

Tillbaka
Topp