OT/ vad dricker eller äter du nu?

Alla vet vi ju att en öl är fin kolhydratsuppladdning för en fin cykeltur.
Så, vilken öl sitter du och dricker just nu?

Regler för tråden. Bild behövs (alltid roligare med bilder), skriv gärna ned vad ni tycker om ölen och kanske någon skoj anekdot om andan faller in.

Jag börjar. Sitter just nu och insuper slutet av en "Brother Thelonious" en amerikansk "Belgian style abbey ale" riktigt smakrik och trevlig öl måste jag säga.
IMG_0001.JPG ht=725

l.gif ht=544
jag sitter å laddar upp med en källar kall Slots Guld 5,9 hästars.
en mycket prisvärd öl införskaffad i Kiel. mycket varmt rekomenderad om man lever på en student inkomst.

Newcastle Brown Ale är det som gäller för mig. Provade den där Brother Thelonious en gång, det är nog den vidrigaste ölen jag har smakat på än så länge.. kunde inte ens dricka upp flaskan.

en rouge - double dead guy! dricker den inte just nu. men grym är den!
rouge.jpg ht=425

även en Brew dog - trashy blonde och Mikkellers Simcoe IPA!
resten.jpg ht=426

HAr lite svårt att bestämma mig.
Men antingen blir det en St Feuillien
StFeuillien_Blonde1.jpg ht=656

Eller en Abbay de Rocs
abbayderocs.jpg ht=725

Troligtvis den första. Den är mer somrig, Kan passa bra efter dagens 22 mil i värmen:-)

Trevlig tråd förresten :-)

Det slog mig en sak att en blaskig lager smakar faktiskt riktigt gott när det är så här varmt ute. Annars har jag svårt för lager.

Efter en hård dags slit på jobbet, en glidartur på finracern, och ytterligare några timmars hemjobb, satt en Fuller's Golden Pride som en smäck! Namnet är väl inte det mest klockrena, men innehållet... Mmmmm

Tillbaka
Topp