OT/ vad dricker eller äter du nu?

Jag har just tittat på skidstafetten med ett glas The Ileach i näven, helt rätt.

illeach-cask.jpg

bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Nån som vet var man kan köpa såna här
> whiskyglas i Stockholm?
> http://www.mamut.net/whiskyglas/glen.jpg

Jag har för mig att jag har sett dem i butiken i Söderhallarna. Men det är ett tag sedan.

Tillägg :

Såg just en annons i tidningen "Whisky & Bourbon" :

http://www.scottish.se/

Butik på Flemminggatan.

Slut på tillägg + rättad stavning

Senast redigerad av en moderator:
Vilken öl ska jag välja?
I kylen finns följande att välja bland:
-Midvinternattens mörker
-Leffe Blond
-Maredsous 8 Brune (75 cl)
-Rochefort 10
-Paradox Isle of Arran
-Lindemans Cuvee någonting, 75 cl (vad är detta?)

Lindemans är en Geuze. Görs av Lambic som är en spontanjäst öl. Påminner i smaken mer om brittisk torr cider än om öl. Spännade i alla fall.

http://en.wikipedia.org/wiki/Geuze

Själv har jag precis druckin en Oppigårds Golden Ale. Får se vad det blir härnäst. Kanske läge att döda julölen jag har kvar i kylen. Eller kanske fortsätta med oppigårdsspåret.

Senast redigerad av en moderator:
Hu, den gillade jag inte alls. Men jag gör som du, nu ska julen ut. Dricker en Snowblind StrongAle från samma bryggeri. Mycket bättre imo.

LaTrappeWitteTrappist.JPG ht=640

Här har man precis kommit hem och kliver på. Hittade La Trappe Witte Trappist idag på bolaget vilket fick mig att bli lite nyfiken. En "trappist weissbier" alltså, enligt dom själva den enda i världen. Ljus, fräsch och lättdrucken och perfekt för (när den kommer) sommaren men, nja, någon topp-placering pratar vi inte om för mig i alla fall. Kan inte släppa att min första tanke av eftersmaken var mineralvatten :P

Fortsätter att tömma julölen. En Hibernation Ale till Omloop Het Niuwsblad. Hade inte ställt in några belgiska öl i kylen, så det var det närmaste jag kunde komma. Ingen dålig ersättare.

nypan: Tack för svaret. Beställde bla ölkartan från Belgiska turistbyron och den landade redan efter tre dagar hemma i postlådan. Kanonservice faktiskt!

JoMenSåAtt skrev:
> nypan: Tack för svaret. Beställde bla ölkartan
> från Belgiska turistbyron och den landade redan
> efter tre dagar hemma i postlådan. Kanonservice
> faktiskt!

Härligt!
Den är ganska bra om man vill planera en ölresa. Och landet är ju inte stort, så man hinner ju se en del bryggerier om man så vill under en resa dit.
För att hålla mig till ämnet i tråden, kan jag meddela att jag nu ska tappa upp en Achel Bruine, som jag köpte på resan i höstas :-)

Valeir Extra. Framför Kuurne-Bryssel-Kuurne. Riktigt skitväder för cyklisterna, men det är ju kullersten. Det får firas med en lite av det bästa Belgien kan erbjuda.

Smuttar på en St. Bernardus Abt 12.

Den var nog i kallaste laget när jag öppnade den men nu har den ljummat till sig och smakar klart mer. Men jag tycker den var lite 'tam' jämfört med en Rochefort 10, inte lika fyllig i smaken. RF10 behåller förstaplatsen på listen över mina favoritöl. :)

stb.jpg ht=725

Hoppas en eventuell smakprovning av Westvleteren 12 inte ändrar på det, skulle bli onödigt jobbigt. ;)

Jompa75 skrev:
> en rökig laphroaig quarter cask och en fruktig
> strathisla har jag hunnit med efter en stressig
> jobbhelg.

Prövade Laphroaig QC och 18Y i helgen och blev grymt besviken på bägge, alldeles för mjäkiga för min smak. Tacka vet jag Laffe CS och ännu bättre, Ardbeg Uigeadail! =)

Överdrivet mycket pasta med köttfärssås. När jag lyckats smälta detta ska jag fylla på med glass och (ännu fler) ganelgifflar, för att i morgon skida upp rubbet mellan Sälen och Mora.

//Kristin

Little Stereo skrev:
> Per, har du damsällskap till middagen ? ;-) T

Ettårsjubileum faktiskt :)

Vitlör/timjan marinerade lammskinkskivor med potatisgratäng. Mumsigt! Till detta slank det ned lite Capitel de'Roari Amarone. Nice!
Blir lite Häagen-dazs till dessert.

nypan skrev:
>
> Trevligt och ett mycket bra val! ( om man gillar
> den typen av ale )
> Passa på och köp nån extra flaska medan dom
> finns. Går utmärkt att lagra.
> Jag skrev några rader om den för 2 år sen på
> min blogg.
> http://cykelmannen.blogspot.com/2008/03/ichtegem-g
> rand-cru-mnadens-l-mars-2008.html

Ja det var en trevlig rackare. Jag har alltid svårt att hålla fingrarna borta från öl med kork när jag ser dem i hyllan på bolaget. Sällan man blir besviken =)
Det lär bli ett par till om det finns kvar.

Äter Tradolan och dricker Trocadero ;)
Måtte smärtan i mitt högra öra gå över till imorgon bitti, annars vet jag inte vad jag tar mig till.

kalis skrev:
> Äter Tradolan och dricker Trocadero ;)
> Måtte smärtan i mitt högra öra gå över till
> imorgon bitti, annars vet jag inte vad jag tar mig
> till.

Åt 2 tabletter tradolan när jag hade nyopererad tumme, snacka om att må sjösjukeilla mede ett par tradolan som snurrade i huvudet :-( T

Tillbaka
Topp