Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
För många! Vi får pallvis med pepparkaks-burkar på jobbet, så vid rasterna slinker det dessvärre ner en eller flera. Sen om ett par veckor så dyker juh dom där jäkla semlorna upp i butikerna, så då blir det väl till att bikta sig i "syndtråden" ty dom är jag för svag för att motstå.
Jag förbannar julen!!!!! ;)
Stellan skrev:
-------------------------------------------------------
> smiley skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag håller nollan även idag. :o)
>
> Är det trenden nu? 0 st för min del :)
>
> /Stellan
Definitivt. Jag har inte spräckt nollan idag heller. :o)
Usch, gissar att jag måste vänta tills jag kommer tillbaka till Gbg den 13:e innan jag får i mig pepparkakor och julmust. Trist att de inte har några vettiga (läs svenska) jultraditioner i England.
*micke* skrev:
> Under bakningen idag gick det ner ett par stycken
> :-) Mormors hemliga recept ger de bästaste
> hembakta pepparkakorna. Mmmmmm! :-)
>
Jag blev djupt kränkt när jag köpte pepparkakor och de var tämligen menlösa. "Mandelpepparkakor" som inte har nån smak av mandel? Och det skulle väl ändå föreställa nån slags finpepparkakor. Vafan? Jag får väl baka själv.
Sprockets skrev:
> Köpepepparkakor är bristande respekt för
> sporten. Sådeså! ;)
>
> Det är en mjuk pepparkaka på gång också för
> säkerhets skull.
Rollat en korv och skurit i skivor? =)
Fan va smidigt jämnfört med att kvala, man kanske skulle köpa en skärmaskin ändå..
Det borde väl bara vara att forma degen på lämpligt sätt och skära försiktigt.
Diverse recept på skurna pepparkakor, bara att välja och vraka. Jag använde ett recept i en kokbok. Farinsocker blir nog mer smak än strösocker. Och så smör såklart!
Att göra degen är enkelt, men att stå och kavla deg orkade jag inte. Fast det kan ju vara ett trevligt pyssel det också.