OT/ vad dricker eller äter du nu?

Jag har precis kommit hem från ICA med ett paket pepparkakor från Göteborgs. Tänkte jämföra dem med Annas som jag alltid äter annars.

10 stycken och en 1.5 hg smågodis. Jag mår illa nu. Finns det månne någon "Nä, nu går jag och spyr-tråd?"

Senast redigerad av en moderator:
smiley skrev:
-------------------------------------------------------
> Skogling skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 0.
>
> Skrytmåns. ;o)

Har man inga hemma så blir det inga. Fan vårat skafferi/kylskop ser ut som en unkis. Fast det är man ju inte precis... :O

Idag kom mamma förbi med en burk pepparkakor som hon precis hade bakat. Jag hade nästan glömt vilken skillnad det är mot de man köper. Nu är det fest!!

smiley skrev:
> Stellan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 1 st
>
> Men, Stellan, då. Har du tappat
> pepparkaksaptiten?

Är lite trött på dem... Sedan är de oxå slut och jag orkar inte åka iväg och köpa nya

/Stellan

Det blev nog en 13 stycken. Blä, jag börjar också bli lite trött på pepparkakor. Kanske skule gå över till lussebullar istället. Mums.

Fick besök idag. En vänlig själ, som tog med en ny burk med pepparkakor! Runt en 18 st. avverkade hittills. Lär bli fler innan sista filmen ikväll.

Typ ett dussin pipparkakor på skyltsöndagen nere på stan. Sedan nybakade hemma hos mamma, blev nog två dussin kakor till ungefär. Plus två lussebullar. Gott!

3st fullkornspepparkakor åts uoo idag. Dom är himmelriket jämfört med vanliga tråkpepparkakor, men det ska vara dom där stora pepparkaks hjärtan i fullkornsmodell.

OskarH skrev:
> 3st fullkornspepparkakor åts uoo idag. Dom är
> himmelriket jämfört med vanliga
> tråkpepparkakor, men det ska vara dom där stora
> pepparkaks hjärtan i fullkornsmodell.

Men hallå, fullkorn innebär ju att dom är typ nyttiga (eller nåt) och alla vet ju att det som är nyttigt är äckligt och det som är onyttigt är gott.

Vad är det som är fullkorn i pepparkakor? Bakas de inte av typ smör, socker, kryddor (dvs peppar) - och en skvätt lervälling för att få rätt färg? Är det mycket fibrer i lera eller?

ostkaka skrev:
> Vad är det som är fullkorn i pepparkakor? Bakas
> de inte av typ smör, socker, kryddor (dvs peppar)
> - och en skvätt lervälling för att få rätt
> färg? Är det mycket fibrer i lera eller?

Ja det är mycket fiber i lera. Min slutsats säger det eftersom folk påstår att det är nyttigt att cykla och när man cyklar får man lera i munnen d.v.s. lera är nyttigt!!!

Och sen till det tråden handlade om. Jag har ätit 0 pepparkakor. Förstår inte varför man ska baka pepparkakor när man kan käka upp degen istället?

/Johan :-)

Tillbaka
Topp