OT/ vad dricker eller äter du nu?

Beefeater crown jewel och Walkers salt & vinäger chips !!

Bilagor

• IMAG0254.jpg
    IMAG0254.jpg
    76.8 KB · Besök: 83
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Härligt Jocke. Här handskalas det räkor och
> klunkas Billecart-Salmon.

Ohh, det var annat än en billig rioja!

Lokala Vi-butiken hade billig hällefilé när jag passerade, så den tillagades i ugnen i smör och vitt vin. Till det pressad potatis, färskriven pepparrot och smält (ej skirat) smör. Blev tvungen att sörpla i mig resten av "matlagnings"-vinet, en Gran Viña Sol som jag hittade i förrådet. (Trodde först till min förfäring att jag inte hade något vettigt vitt). Nå mår man som en prins.

En och annan Stella har nu slinket ner ihop med en och annan ölkörv. Väntar på ett litet fint gäng som ville grilla kyllingfilér. I mellan ölen går det också lite Plantation från 1990. Ingen vidare rom, men vad fan.. Solen skiner, knuttarna smattrar på utanför och det är en helt underbar påsk tamejfan.

Glad Påsk på er cyklister! (samt mat och dryckvänner)

Kände mig lite duktig efter att kanske äntligen kommit igång för säsongen - cyklat två dagar i rad vilket inte tillhör vanligheterna för den här latkorven. Detta firas självfallet med bästa sportdrycken. För tillfället en Oppigårds Spring Ale!

Sitter på altanen med en Kals stout i glaset. Tittar på grillen som snart skall begåvas med lite kylling, vitlök i folie och marinerade champignoner. Kokt färskpotatis till det. Blir väl till att korka upp en flarra rött snart. Mmmm, sommar!

Tillbaka
Topp