Känns någonstans som om det varit lättare att skrämma bort kvinnliga politiker? Pärsson-tiden var inget undantag. Visst, gubbarna gör fel också, men de byter tjänst. Kvinnorna får gå.
Den här omgången politiker verkar lite trögfattade, när de inte kan lära av varandras misstag, utan gärna bjuder på fler nyhetstillfällen.
Sedan frågades det "Vill verkligen vi läsare ha ett mediadrev som medvetet försöker påverka samhället negativt och uppvigla medborgarna på detta sätt?"
-Den här omgången politiker verkar lite trögfattade, när de inte kan lära av varandras misstag, utan gärna bjuder på fler nyhetstillfällen. Som gräsrot har jag inte samma rörelsefrihet under rådande lagar, som många av de avslöjade skattefifflarna visat sig få ha. "De har så mycket annat att tänka på!"
Jag kan nu låta missundsam och gnällig, men ja. Jag förväntar mig mera utav personer som befinner sig i central position och kan uppfattas som föredömen för folket. Om det sedan är Misshandlande poliser/ väktare, pedofili-präster/lärare, eller storljugande och korrupta politiker utan omdöme, spelar mindre roll. Det oavhängigt partifärg. Trovärdigheten hos institutionerna det gäller, sänks.