OT/ Vad dricker Ulrica Schenström just nu?

Markus F skrev:
-------------------------------------------------------

> Var det Per som hade jour?

Japp, såg honom sittande på J&B igår.

Med en specialfixad fallskärm på 2 miljoner (skall ju normalt inte ges till folk som säger upp sig) så är det väl beställningssortimentet som gäller i fortsättningen.

Hur det nu än var med olämplighet osv så går hon inte lottlös. Skall man tro pressen så väntar några miljoner i slutet på det mediala gatloppet......

Många festliga konspirationsteorier. Men jag tror att inre kretsen i SAP med kreditkortsmona i spetsen verkligen har en strategi att misskreditera medarbetare till statsministern. Det trista är att sakfrågor och politik inte verkar vara intressant längre. Typ såna saker som tillväxt, miljö, sysselsättning och äldrevård.

Kanske dags att virka den där foliemössan.

Det behövs tydligen ingen strategi för att misskreditera folk i och kring regeringen. Jag tycker de sköter den biten bra själva. Moderaterna är ju "det nya arbetarpartiet", så de tar väl efter "det gamla arbetarpartiet".

Bill Murray körde visst en av de där ubåtarna när det begav sig. Det har jag hört från en säker källa. Burt från "Lödder" hade periskoptjänsten, men han försvann spårlöst sen. Det såg jag på tv.

JLarsson skrev:
> Shit, nu är jag helt inne i
> konspirationsträsket. För alla som var med på
> den tiden kommer här en skön karamell att suga
> på såhär på (halv-)fredagen.
> http://www.expressen.se/1.909099/sanningen-om-vem-
> som-fanns-i-harsfjarden

Jaha det sitter alltså kommunister på sveriger nyhetsredaktioner och lägger ut orden för Reinfelt o riff-raff -dumma mig.

Känns någonstans som om det varit lättare att skrämma bort kvinnliga politiker? Pärsson-tiden var inget undantag. Visst, gubbarna gör fel också, men de byter tjänst. Kvinnorna får gå.

Den här omgången politiker verkar lite trögfattade, när de inte kan lära av varandras misstag, utan gärna bjuder på fler nyhetstillfällen.

Sedan frågades det "Vill verkligen vi läsare ha ett mediadrev som medvetet försöker påverka samhället negativt och uppvigla medborgarna på detta sätt?"
-Den här omgången politiker verkar lite trögfattade, när de inte kan lära av varandras misstag, utan gärna bjuder på fler nyhetstillfällen. Som gräsrot har jag inte samma rörelsefrihet under rådande lagar, som många av de avslöjade skattefifflarna visat sig få ha. "De har så mycket annat att tänka på!"

Jag kan nu låta missundsam och gnällig, men ja. Jag förväntar mig mera utav personer som befinner sig i central position och kan uppfattas som föredömen för folket. Om det sedan är Misshandlande poliser/ väktare, pedofili-präster/lärare, eller storljugande och korrupta politiker utan omdöme, spelar mindre roll. Det oavhängigt partifärg. Trovärdigheten hos institutionerna det gäller, sänks.

CR1Falun skrev:
> Härligt! Över 100 inlägg. Jag slänger på mer
> ved i brasan: Nån som kommer ihåg att
> Schenström är gift?

Jo, kan tänka sej upplägget:
"jo älskling, jag måste jobba över ikväll"
Sen dan efter läser gubben tidningen och där sitter hon och fyllehånglar med en journalist....

Brakastruten skrev:
> Känns någonstans som om det varit lättare att
> skrämma bort kvinnliga politiker? Pärsson-tiden
> var inget undantag. Visst, gubbarna gör fel
> också, men de byter tjänst. Kvinnorna får gå.

Andres Lokko skrev häromdan i SvD om motsvarande fenomen i nöjesvärlden:
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_545881.svd
Fast han är ju en kommunistjournalist, så det kanske är en del av en gigantisk konspiration.

Jag känner en viss oro när samhällets elit som är satta att styra landet är så korkade och sätter sig i den ena pinsamma situationen efter den andra när de vet om spelreglarna med att ha blodtörstig press i hasorna. Det gäller ju både borgare och sossar. Sen visar de förakt för väljarkåren och tror att folk är dumma huvet när de kommer med pinsamma bortförklaringar och sen i slutändan får de krypa till korset iallafall och avgå. Sen tycker jag att Reinfelt verkar jävligt mesig och vankelmodig. Hur ska han agera när det kommer en verklig kris?

Sprockets skrev:
>
> Andres Lokko skrev häromdan i SvD om motsvarande
> fenomen i nöjesvärlden:
> http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_54588
> 1.svd
> Fast han är ju en kommunistjournalist, så det
> kanske är en del av en gigantisk konspiration.

Jag råkar ha bevis för att Andres Lokko som 14-åring var med i skolans moderatförening.

Markus F skrev:
> Jag råkar ha bevis för att Andres Lokko som
> 14-åring var med i skolans moderatförening.

Det måste vara en täckmantel. ;)

Läste att Ulrica hade en bakgrund i Fria Moderata Studentföreningen. På min tid hade de svartfester med svinbillig öl. Tyvärr var de som var engagerade i föreningen ofta iklädda höga stövlar, koppel och lång skinnrock. Men som sagt var, ölen var billig. Sen hamnade man på andra ställen med billig öl, typ carmen. Inga ridstövlar där precis...

Ingen av oss är väl oförvitlig men att klanta sig som dessa gör när de är i maktposition och rimligen exra hårt granskade känns lite märkligt. Hybris?

JLarsson skrev:
> Läste att Ulrica hade en bakgrund i Fria Moderata
> Studentföreningen. Sen hamnade man på andra
> ställen med billig öl, typ carmen. Inga
> ridstövlar där precis...

För övrigt har jag bevis för att Ulrika Schenström illegalt vid 16 års ålder gick på houseklubbar och konsumerade alkohol.

fredrikw skrev:
> Markus F, värsta moderat-hangarounden.

markus f kan ju också vara kartläggande stenkastarvänster som håller koll på 'brackorna'..

mattel skrev:

> markus f kan ju också vara kartläggande
> stenkastarvänster som håller koll på
> 'brackorna'..

Du menar som Burgess och Philby och Blunt och gänget? Skitcoolt.

fredrikw skrev:
> nu börjar vi snacka konspirationer...

Vilken sida står Happy på?

jag hejjar på Reinfeldt för han låter inte journalistdrevet diktera alla beslut gällande Sveriges regering och dess tjänstemän (Schenström är väl tjänsteman och inte politiker). Ska beslut tas så tas de förr eller senare och de verkar vara vettiga.

Och nu kan hon ringa Göran Persson och fråga om hon kan ta anställning hos honom så hon kan jobba dubbelt och behålla sin pension parallellt.

GP var väl väldigt delaktig att höja ersättningen för riksdagsledamöter har jag för mig (kan mkt väl vara fel) och pensionsförmåner.

Hur hanterar man ett mediadrev?

mats412 skrev:

> Hur hanterar man ett mediadrev?

1. Talar sanning och söker empati för sina eventuella snedsteg hos svenska folket.
2. Med vapen.

om nu sanningen inte stämmer med mediadrevets syften?

lets face it, vi vet ingenting om den här historien, bara det journalister hittar på.

Veckans kap...
VIn.jpg ht=560

Synd att skrämma bort en storkonsument som fd statssekreteraren kan man ju tycka. Det är f.ö sällsynt bra insyn från gatan till JoB.

Har det framgått någonstans hur mycket vin hon drack? 945 kronor säger ju inget om volymen när det gäller vin.

Kolla restaurangens skylt på bilden ovan. 19 glas på 2 pers. Det var iofs en del öl för journalsien inräknat tror jag.
Enligt kvällspressen kostar vinet ca 240:- / flaska.
Det verkar alltså som det gick åt några flaskor vin på jobbet en tisdagskväll...

Tillbaka
Topp