[OT] Vad grillar du?

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Indirekt levererade!
E3ED271A-4C49-4AB5-8D38-DB17A99D3C3D.jpeg

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Vad grillar du?
Fläskytterfile på g.

Sidospår. Vad tror ni om att köra lättrimmad fläskytterfile i smokern, skiva tunnt och frysa in som pålägg? Bra pris på svensk sån för tillfället.

Bilagor

• 20220708_143847.jpg
    20220708_143847.jpg
    1.3 MB · Besök: 18

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Vad grillar du?
Nästa fråga. Fläsklägg, borde också bli fint väll? Hade två stora bitar i frysen kom jag på :) köra det länge, kanske till pulled?

glitch

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Har happymaffian något knep för att grilla fisk utan att den fastnar i galler / halster?

Gillar att grilla vit fisk / inte laxfet fisk men problemet är att det alltid fastnar :(

glitch

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Det är inte helt enkelt...

Några tips.

Visa bilaga 566114
Tack! citron / olja har jag koll på. Dock inte testat lägga citronen direkt på gallret och fisken på det utan haft citroner runt innanför halstret. Rimmar sällan då det blir rätt salt och småbarn ska äta också (och pappa får skäll av mamma för saltet)

Får testa lite mer i sommar. Grillade sej igår som blev väldigt gott.

Bengt-re

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Tack! citron / olja har jag koll på. Dock inte testat lägga citronen direkt på gallret och fisken på det utan haft citroner runt innanför halstret. Rimmar sällan då det blir rätt salt och småbarn ska äta också (och pappa får skäll av mamma för saltet)

Får testa lite mer i sommar. Grillade sej igår som blev väldigt gott.
Jag har kört citronskivetricket någon gång och det har fungerat. Tonfisk duger med olja och rent galler - den brukar inte fastna. Torsk är fan svårt... den gillar att fastna

Topp