[OT] Vad grillar du?

[OT] Vad grillar du?
Helgrillad karré, vitlöksspäckad och marinerad i ett dygn. Satan vad gott det blev!

IMG_20230331_153708-01.jpeg

IMG_20230331_184346-01.jpeg

[OT] Vad grillar du?
Har plockat ut pizzaugnen för morgondagens pizzakok. Ikväll sätter vi degen. Vika-vila intervaller x5 kanske? Vågade dock gå mot 70% vatten så det kan gå på färre varv. Bra Tipo-00 tar mycket vatten. Lovvärt det här?

[OT] Vad grillar du?
Har plockat ut pizzaugnen för morgondagens pizzakok. Ikväll sätter vi degen. Vika-vila intervaller x5 kanske? Vågade dock gå mot 70% vatten så det kan gå på färre varv. Bra Tipo-00 tar mycket vatten. Lovvärt det här?

Tjena!

Pizza i egen pizzaugn är så 2022. 2023 så använder man pizzaugnen till Pinsa istället.

Ja jag vet, sjukt osexig bild. Men var mest fokuserad på att få möla munnen full.

Bilagor

• 20230513_204009.jpg
    20230513_204009.jpg
    447.9 KB · Besök: 82
[OT] Vad grillar du?
Fick en Ooni Fyra pelletsugn av ungarna förra året.?

Tjena!

Precis en sån som jag har. Är lite sugen på att uppgradera till en Pro för att nå dom riktigt höga temperaturerna.

Prova att göra Pinsa, believe the hype.. Första gången så köpte vi Zetas och det var gott. Sen gjorde vi egen och nu äter jag hellre det än Pizza.

[OT] Vad grillar du?
Tjena!

Precis en sån som jag har. Är lite sugen på att uppgradera till en Pro för att nå dom riktigt höga temperaturerna.

Prova att göra Pinsa, believe the hype.. Första gången så köpte vi Zetas och det var gott. Sen gjorde vi egen och nu äter jag hellre det än Pizza.
Har du något receptet på pinsa att dela?

[OT] Vad grillar du?
Det här tycker jag är bra:

[OT] Vad grillar du?
Det är fan inte fel!

En kul grej att testa med fläkkotletter/karreskivor att rubba dem med Berbere - testade det och blir förbaskat gott. Ungefär som vanligt, men en trevlig ny dimmention. Snåla inte med kryddningen och låt köttet vara/bli lite rumsvarmt så att kryddorna får lite fukt att jobba med.

[OT] Vad grillar du?
Det här tycker jag är bra:

Å helsike vad med jäst! En vanlig polish till start låter bra.

Jag kör grundkurs enligt Marcus Larssons recept. Vika-vila…

[OT] Vad grillar du?
Blev en laddning igår med husreceptet på deg från Lilla Napoli.
Ett av mina bättre bak med en helt perfekt deg, dock snålade jag med Mozzarellan då Lidl reade ut sin för 5:-/st. Den är inte bra...
image001.jpg

Tillbaka
Topp