Spacekitty
Aktiv medlem
[OT] Vad heter detta verktyg (som inte är till cykel)
Den klipper ut 6 mm breda bitar, ca 1 mm på djupet, ur tunn plåt. Jag behöver köpa en ny och veta vad jag ska leta efter.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nibbler, Nibblare , Nibblast?Nibbler, Nibblare, Nibblingsverktyg
Verktyget stansar ut småbitar vilket gör att snittet blir rent. Ingen värme, inga gnistor och inga bucklor gör att man behåller rostskyddet bra på tex galv eller lackerad takplåt. Arbetsmetoden är snabb och exakt då verktygen vanligen är elektriska eller pneumatiska. Metodens nackdelar är i första hand, ett fasligt oljud, och i andra hand en massa små vassa bitar som är svåra att samla upp.Spännande verktyg, vad har man ett sådant till? /Nyfiken i en strut
Vad gör en sådan server egentligen?
Räknar mycket och fort.Vad gör en sådan server egentligen?
Jag kan inte svara på den frågan, mer än att det är nån slags AI och ML.
Måste du döda oss annars?
Ganska bra sug genom dessa servrar, inget man har i sovrummet. Luft sugs in framifrån och ut, genom korten, bak. All luft går över kylfläns någonstans så man tar till vara på all kyla. Racken bygger man så varmluft inte återcirkuleras in i servern igen utan att kylas.Intressant med så tätt packade kort. Det kommer alltså in sval luft från höger? Går varmluften ut till vänster sen? Vanliga grafikkort har ju ett par tre fläktar på "sidan" men de kan väl inte funka så bra när de sitter så tätt?
Intressant med så tätt packade kort. Det kommer alltså in sval luft från höger? Går varmluften ut till vänster sen? Vanliga grafikkort har ju ett par tre fläktar på "sidan" men de kan väl inte funka så bra när de sitter så tätt?
Jo, jag vet, har en Supermicro 836 i garaget (fast utan GPU) :)Ganska bra sug genom dessa servrar, inget man har i sovrummet. Luft sugs in framifrån och ut, genom korten, bak. All luft går över kylfläns någonstans så man tar till vara på all kyla. Racken bygger man så varmluft inte återcirkuleras in i servern igen utan att kylas.
Äh, det är väl bara för att du sitter och spelar nån upphottat version av Wolfenstein 3D på den ;-)Jag kan inte svara på den frågan, mer än att det är nån slags AI och ML.
Dessa korten är avfasade i kortsidan och nertill, dom är gjorda för att sitta tätt och få in tillräckligt med luft.
Visa bilaga 576658
Denna server sitter dom i.
ASUS ESC8000A-E11 GPU Server
ESC8000A-E11 is a AMD EPYC 4U dual-socket GPU server featuring eight dual-slot GPUs, dual NVMe, dual M.2, OCP 3.0, four 3000 W Titanium power supplies and ASUS ASMB10-iKVMservers.asus.com
Det låter spontant som en dålig idé. Kappan är utformad för att styra luftflödet på bästa sätt, givet dimensionsbegränsningarna.Har ni övervägt att tar bort fläktarna och casings från alla grafikkorten?
Man kan ofta får bättre kylning när fläktarna av servern blåser fritt över de heatsinks i grafikkorten.
Det låter spontant som en dålig idé. Kappan är utformad för att styra luftflödet på bästa sätt, givet dimensionsbegränsningarna.
Någon anledning till att köra ML på "spelgrafikkort" snarare än dedikerade "icke-spelgrafikkort" typ A100? Oslagbar pris-prestanda? Tillgänglighet? Bättre prestanda för DOOM på nätterna?Nä :) Jag håller bara på med hårdvaran.
Det beror väl lite på vilken typ av beräkningar man gör. Jag behöver dubbelprecision och en större minnesbandbredd än de typiska spelkorten har (allt från egenvärden och FFT till montecarlobaserade lösare) . Jag får 10 st 3090 på en A100 av fetare modell, men det blir ändå bättre PP-kvot på det senare. För den som kör ML ser väl behoven annorlunda ut där det väl är ganska vanligt med float(16) till och med där spelkorten levererar bättre, antar jag.Pris/prestanda lär ju vara klart bättre på gamingkort? Minns när de började köra med spelkort på CAD-maskinerna på ett ställe jag jobbade när det började komma rena spelkort med OpenGL-stöd, de kostade en bråkdel.
Tire Inflator with Pressure GaugeLånar tråden till ett cykelrelaterat verktyg, vad heter en luftpåfyllare på engelska? Alltså handmunstrycke med manometer för kompressor.
Måste du döda oss annars?
Kanske. Måste fråga först. Var du med och tramsade i Bakbenet, Ghaana, fest på pentagrammet, hädarbrännardagen med grillning i Nermanders scoutstuga och fylleslaget vid sjön?
Varför missar man alltid de festligaste tillfällen?Kanske. Måste fråga först. Var du med och tramsade i Bakbenet, Ghaana, fest på pentagrammet, hädarbrännardagen med grillning i Nermanders scoutstuga och fylleslaget vid sjön?