[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

The Mars Volta

Bilagor

• Screenshot_20170203-203901.png
    Screenshot_20170203-203901.png
    149.1 KB · Besök: 34
Det här är nog Happys trevligaste tråd.
Massor med fina tips på bra musik. Jag har hittat flera nya band här.

Vill bara beskriva mitt I-lands problem, en gamal favvo släpper nytt och vissa band bara vägrar spotify, och min stereo försvann ju för många år sen, det här blir bökigt.
Får ladda in den på datorn, typ omvandla och föra över till mobilen på nått vis.
Jag får väl ta hjälp av mina barn...?

Jag har en liten CD-spelare i cykelförrådet så där kommer den gå varm...

Visa bilaga 317842

Trevlig helg allihopa

Ahhh, The Gitarrsolo (i flera versioner), bäddade in dom, dom är värda det.
Gilmour är ju ascool, gör absolut 0 för att se yngre eller hip ut, en gubbe i slafsig t-shirt, och levererar...
Bowie gör sig inte riktigt i den tycker jag, lite synd, han är annars värd all respekt. Lite kul med dom två tillsammans på scen, Mr 100% stil och Mr 0% glamour.

1888 sa:

Tacksam för fyra förslag på fyra låtar som är minst fyra minuter. Önskemålet är att de passar 90 i kadens, har bra driv och framförallt att ni gillar dem. Har lite inspirationstorka just nu. Det är bra om de är "rumsrena"" också, men inget måste, man kan ju få inspiration ändå och hitta något liknande. Koppla gärna förslaget till inlägget på något vis så jag vet att jag skall lyssna och tacka. Tack på förhand. Hälsningar spinninstruktören som behöver ny input.

Hasse#7 sa:
Tacksam för fyra förslag på fyra låtar som är minst fyra minuter. Önskemålet är att de passar 90 i kadens, har bra driv och framförallt att ni gillar dem. Har lite inspirationstorka just nu. Det är bra om de är "rumsrena"" också, men inget måste, man kan ju få inspiration ändå och hitta något liknande. Koppla gärna förslaget till inlägget på något vis så jag vet att jag skall lyssna och tacka. Tack på förhand. Hälsningar spinninstruktören som behöver ny input.

Börjar med ett förslag med 90 bpm:

Instrumentalt = rumsrent :o)

Senast ändrad:
JTF (fd Johan Falk) sa:
Hasse#7 sa:

Börjar med ett förslag med 90 bpm:

Instrumentalt = rumsrent :o)

Här är en till som jag tror är rumsren, ca 85 bpm:

Hasse#7 sa:

Inte riktigt svar på frågan men jag gissar att 4:orna är intervaller och kanske med 2 min vila? Isf har jag en spellista baserad på en enda skiva, Kraftwerks "Tour de France", som tips

Klicka i pedalerna och börja trampa lite innan allvaret börjar
1) Prologue 0:32

10 minuter uppvärming + 1 minut vila innan första 4:an
2) Tour de France Étape 1 4:27
3) Tour de France Étape 2 6:41

4 x 4 med 2 min vila
4) Tour de France Étape 3 3:56
5) Chrono 3:20
6) Aéro Dynamik 5:05
7) Tour de France 5:13
8) Prologue 0:32
9) Tour de France 5:13
- Rätt tajmat med musikstarten och ingen övergångsmixning kommer man lagom in i stönandet vid 2:50 in på "Tour de France" med 1,5 min kvar på tredje samt ca 2 minuter kvar på fjärde för att driva igenom hela vägen.

10) Valfri nedvarvning

Har varit och utfört tvenne onämnbara sporter. Jag tackar för inkomna förslag och skall bearbeta dem. Förslag två från JTF går dock bort. Tror att det är smygreklam för kommande mello. Åtminstone hade den lämpliga kvalifikationer.

Tyvärr kan jag inte klippa in videosarna direkt,
så ni får hålla till godo med länkarna.

Roger Waters måste vara en av världshistoriens bästa musiker.

JTF (fd Johan Falk) sa:
Lite mystisk musik från Borlänge :o)

Anekdoten - Until All the Ghosts Are Gone (2015, Full Album)

Sett Anekdoten tre ggr. Första gången kommer jag inte ihåg var (kan ha varit tantogården), men sen i Medborgarhuset (var det Debaser redan då?) och på Melloboat på Ålands hav. Där spelade även ett annat favoritband.

Tillbaka
Topp