[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

GoranS sa:
Supertramp sa:
Jag är musikalisk och hör också vad jag tror du hör, aningen off pitich här och där. Men inte värre än vilken annan artist som helst i slutet av en konsert och som inte (som många stora artister nuförtiden) använder pitch control när de sjunger live. Men va fan, vem bryr sig när de kör med den glädjen och energin!

Glädje och energi är absolut på pluskontot. Däremot så stör jag mig såpass mkt på nämnda problem att det sänker totalintrycket, så på "frågan" vem som bryr sig så ingår i alla fall jag i den skaran.

Jag tänkte säga "håll till godo med album-versionen" https://open.spotify.com/track/7IfckgnBsIdP4XE4tfWEDN
Men han sjunger ju faktiskt lite falskt där också! Man får se det som karraktär... :-)

Pinsamt nog får jag erkänna att jag bara vagt kände igen den då den dök upp i
och jag skulle absolut inte kunnat namnge Link Wray som artisten. Men man lär sig ju så länge man lever ...

GoranS sa:
Pinsamt nog får jag erkänna att jag bara vagt kände igen den då den dök upp i
och jag skulle absolut inte kunnat namnge Link Wray som artisten. Men man lär sig ju så länge man lever ...

Eddie Cochran och Link Wray har jag lyssnat på sen tidigt 80-tal... ;-)

JLarsson sa:
Toundra kommer till Desertfest Berlin i April nästa år. Rejoice!

Det firar vi med att lyssna på Medusa från Toundra I

Blir Toundra i Karlsruhe på tisdag!

15589652_10154023776310951_7832727249022785431_n.jpg

Laddar med Toundra - Magreb.

Cujo sa:
JLarsson sa:
Toundra kommer till Desertfest Berlin i April nästa år. Rejoice!

Det firar vi med att lyssna på Medusa från Toundra I

Blir Toundra i Karlsruhe på tisdag!

Laddar med Toundra - Magreb.

Eftersom jag är på mallis och cyklar så missade jag spelningen igår. Dock sa kompisarna att det var kvällens bästa spelning på Desertfest.

Något för SL att lyssna på (eller också är det som de gör och kör tågen på natten för på dagen går de banne mig inte speciellt bra).

Tillbaka
Topp