[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

5 av 5 möjliga räkmackor

Dessutom gillar jag att den upprepar sig så bra när den finns som 1h. Föredrar att pumpa ut alla signalsubstanser snabbast möjligast från en låt. Sen nästa

Senast ändrad:
George Benson - Windmills of your mind

Intressant låt som det tydligen gjorts en massa versioner av. Efter en genomlyssning av ett skapligt antal känns det dock som "den ultimata" versionen fortfarande är kvar att göra. Alldeles för många har i mitt tycke ett alltför nerskruvat tempo och de i lite mer up-tempo har andra "problem".

Igår lyssnade jag på lite svåra låtar som

och

men idag kände jag en stor mättnad av att vara svår och nu lyssnar jag på "love you like a love song" av Selena Gomez, dags åka iväg och pyssla med dagens aktiviteter.

På tal om att tröttna på olika låtar, en låt är väldigt kort men tinnitus är väldigt långvarig, så alla borde sänka volymen när ni lyssnar.

#återseende
#lyktstoplen
#tinnitus #mättnad #cringe #acceptance #takecare

Senast ändrad:
Lyktstoplemedhjul sa:
Igår lyssnade jag på lite svåra låtar som

På tal om att tröttna på olika låtar, en låt är väldigt kort men tinnitus är väldigt långvarig, så alla borde sänka volymen när ni lyssnar.

#återseende
#lyktstoplen
#tinnitus #mättnad #cringe #acceptance #takecare
Om man redan lyssnar på en mycket måttlig volym, varför ska man då sänka volymen?

Dessutom, vad är det du tycker är svårt med de där låtarna?

Lyktstoplemedhjul sa:
Det är väl mest en fråga om nivå. llt över 85db kan ge skador i långa loppet.

Mycket svåra mycket djupa låtar.
Dvs dina uttalanden om att alla ska sänka volymen och att det inte är ett problem om volymen inte är under 85dB medför att ingen lyssnar på musik under 85 dB. Ytterligare ett felaktigt uttalande från din sida.

Dessutom var det ingen förklaring till VAD det var du tyckte var svårt. Harmoniskt, rytmiskt, ... komplext?

GoranS sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Dvs dina uttalanden om att alla ska sänka volymen och att det inte är ett problem om volymen inte är under 85dB medför att ingen lyssnar på musik under 85 dB. Ytterligare ett felaktigt uttalande från din sida.

Dessutom var det ingen förklaring till VAD det var du tyckte var svårt. Harmoniskt, rytmiskt, ... komplext?

Det skrev jag inte :( Jag skrev att det är inte ett problem om volymen är under 85db. :)
Vad det medför har jag tyvärr ingen aning om

GoranS sa:
WTF?!

Har inget emot vare sig DD eller SRV, men här låter de i mina öron som urvattnade och sönderproducerade kopior av sig själva i sämsta möjliga 80-talsstil.

Vill man ha modern skandinavisk surf så kan jag verkligen rekommendera Robert Johnson & Punchdrunks

Lyktstoplemedhjul sa:
GoranS sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Det skrev jag inte :( Jag skrev att det är inte ett problem om volymen är under 85db. :)
Vad det medför har jag tyvärr ingen aning om
Har lite svårt att förstå vad det är du menar att jag hävdar att du skrivit som du menar att du inte gjort. Du har otvivelaktigt skrivit att alla borde sänka volymen när de lyssnar. Detta råd gavs med tydlig koppling till tinnitus. När jag frågar om varför du ger rådet generellt oavsett vilken volym man lyssnar på så skriver du att allt över 85 dB kan ge skador i långa loppet. Om du menar att även lägre nivåer, och ffa godtyckligt låga nivåer, kan ge skador förstår jag inte varför du drog upp 85 dB. Om du menar att 85 dB verkligen är gränsen så skjuter du ditt eget råd om att alla ska sänka volymen för att minska tinnitusrisken i sank.
Fortfarande nyfiken på vad du tyckte var svårt med de länkade musikstyckena.

JLarsson sa:
HELVETE VAD BRA! Thin Lizzy har återuppstått i Norge.

Prominenta medlemmar från Black Debbath.
Riktigt bra härmande av Phils röst.

Denna, som jag får erkänna att jag aldrig hört tidigare, dök upp då jag sökte på Phil ...
Känns lite ovant med Phils röst mot Marks gitarrsound ...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp