ForesterGuy
Aktiv medlem
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Jag har sett både Chris Spedding och Ventures live, men inte samtidigt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om man redan lyssnar på en mycket måttlig volym, varför ska man då sänka volymen?Lyktstoplemedhjul sa:Igår lyssnade jag på lite svåra låtar som
På tal om att tröttna på olika låtar, en låt är väldigt kort men tinnitus är väldigt långvarig, så alla borde sänka volymen när ni lyssnar.
#återseende
#lyktstoplen
#tinnitus #mättnad #cringe #acceptance #takecare
Dvs dina uttalanden om att alla ska sänka volymen och att det inte är ett problem om volymen inte är under 85dB medför att ingen lyssnar på musik under 85 dB. Ytterligare ett felaktigt uttalande från din sida.Lyktstoplemedhjul sa:Det är väl mest en fråga om nivå. llt över 85db kan ge skador i långa loppet.
Mycket svåra mycket djupa låtar.
GoranS sa:Dvs dina uttalanden om att alla ska sänka volymen och att det inte är ett problem om volymen inte är under 85dB medför att ingen lyssnar på musik under 85 dB. Ytterligare ett felaktigt uttalande från din sida.Lyktstoplemedhjul sa:Det är väl mest en fråga om nivå. llt över 85db kan ge skador i långa loppet.
Dessutom var det ingen förklaring till VAD det var du tyckte var svårt. Harmoniskt, rytmiskt, ... komplext?
GoranS sa:WTF?!
Har inget emot vare sig DD eller SRV, men här låter de i mina öron som urvattnade och sönderproducerade kopior av sig själva i sämsta möjliga 80-talsstil.
Har lite svårt att förstå vad det är du menar att jag hävdar att du skrivit som du menar att du inte gjort. Du har otvivelaktigt skrivit att alla borde sänka volymen när de lyssnar. Detta råd gavs med tydlig koppling till tinnitus. När jag frågar om varför du ger rådet generellt oavsett vilken volym man lyssnar på så skriver du att allt över 85 dB kan ge skador i långa loppet. Om du menar att även lägre nivåer, och ffa godtyckligt låga nivåer, kan ge skador förstår jag inte varför du drog upp 85 dB. Om du menar att 85 dB verkligen är gränsen så skjuter du ditt eget råd om att alla ska sänka volymen för att minska tinnitusrisken i sank.Lyktstoplemedhjul sa:GoranS sa:Dvs dina uttalanden om att alla ska sänka volymen och att det inte är ett problem om volymen inte är under 85dB medför att ingen lyssnar på musik under 85 dB. Ytterligare ett felaktigt uttalande från din sida.Lyktstoplemedhjul sa:Det är väl mest en fråga om nivå. llt över 85db kan ge skador i långa loppet.
Dessutom var det ingen förklaring till VAD det var du tyckte var svårt. Harmoniskt, rytmiskt, ... komplext?
Det skrev jag inte :( Jag skrev att det är inte ett problem om volymen är under 85db. :)
Vad det medför har jag tyvärr ingen aning om
Lyktstoplemedhjul sa:Just nu går jag igenom lite intros till diverse barnserier. Denna är helt klart i en klass för sig. Catchigare sound får man leta efter.
Riktigt bra härmande av Phils röst.JLarsson sa:HELVETE VAD BRA! Thin Lizzy har återuppstått i Norge.
Prominenta medlemmar från Black Debbath.