[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Jag lyssnar på Pennywise. Det är rätt nostalgiframkallande för en gammal brädsportare men jag kan inte påstå att musiken har åldrats särskilt väl..
Åh, det var inte igår. Får lite flashbacks från den där monsterspelningen med typ 9 band i Globen -95(?).
Fletcher tog och räknade vakterna framför scenen, räknade publiken, och undrade lite lätt varför inte fler ur publiken var uppe på scenen och röjde runt... Cue kaos.

Åh, det var inte igår. Får lite flashbacks från den där monsterspelningen med typ 9 band i Globen -95(?).
Fletcher tog och räknade vakterna framför scenen, räknade publiken, och undrade lite lätt varför inte fler ur publiken var uppe på scenen och röjde runt... Cue kaos.
Låter rätt så typiskt, jag har bara sett dem på Malmöfestivalen ca 2006 och då var de glada över att kunna göra sin första spelning i Sverige på typ 10 år efter att de tydligen fått något förbud från sist Fletcher slogs med en vakt..

I min krafts dagar när jag och en polare förfestade innan utgång (ingen som gick ut innan 23:30 där jag bor) så brukade vi lyssna på denna när vi börjat komma igång, för att begrunda våra kommande liv (alltid gillat Dan Hylander för hans inlevelse), skön låt:

Och precis innan utgång för att komma i form så skålade vi till denna låt på detta ställe (den är värd att lyssna på hela för övrigt):

Låter rätt så typiskt, jag har bara sett dem på Malmöfestivalen ca 2006 och då var de glada över att kunna göra sin första spelning i Sverige på typ 10 år efter att de tydligen fått något förbud från sist Fletcher slogs med en vakt..
Säkert inte omöjligt att det var globenspelningen då. :)
Var en bra kväll med en helt ok lineup ändå.
Screenshot_20220204-175702_Chrome.jpg

Tillbaka
Topp