[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Det här med Touareg-rock är en stor grej på sina håll tydligen?
If you say so! Får erkänna min okunnighet utöver att ha hört om det och någon enstaka låt. Dock absolut ingen koll på genren.

Jag hade lite tråkigt och slängde in något i stil med "traditional music from Mali" i sökfältet och fick upp den.

If you say so! Får erkänna min okunnighet utöver att ha hört om det och någon enstaka låt. Dock absolut ingen koll på genren.

Jag hade lite tråkigt och slängde in något i stil med "traditional music from Mali" i sökfältet och fick upp den.
Jag har inte någon koll heller direkt, men här verkar ju finnas lite att gräva i.

Blir att reka en sväng på Spotify. Tackar för inspo ?

Jag vill ha musik som sprudlar av kärlek, med obetalbara melodier och ett sjujävla sväng. Jag vill ha lyckliga blåsarrangemang, stötblås med tromboner, jag vill ha det bästa från amerikansk soul, från Tin Pan Alley och Mississippi-deltat — jag vill ha allt det där på en gång.

Jag vill ha Van Morrison.

Jag kan fatta att folk tänker ”hur i helvete kan du ens lyssna på sånt där” om jag lyssnar på Marduk men smaken är ju som baken. Blev påmind genom en fråga till Metalpodden som löd nåt i stil med: Vilken spelning var det som gav dig tinnitus eller fick dig att börja använda öronproppar?
För min del var det Marduk när de var förband till Danzig, typ 2001 eller om det var 2002. Jävlar vad det susade i skallen den kvällen.

Ja och de har ju släppt nytt med!

Jag kan fatta att folk tänker ”hur i helvete kan du ens lyssna på sånt där” om jag lyssnar på Marduk men smaken är ju som baken. Blev påmind genom en fråga till Metalpodden som löd nåt i stil med: Vilken spelning var det som gav dig tinnitus eller fick dig att börja använda öronproppar?
För min del var det Marduk när de var förband till Danzig, typ 2001 eller om det var 2002. Jävlar vad det susade i skallen den kvällen.

Ja och de har ju släppt nytt med!

Jag tänker inte sådär, en hel del folk gillar det men för mig blir jag lite stressad när det är för högt bpm. Kan du cykla i takt till detta? ?

Det är för min del lätt att tröttna om det inte finns melodi. Så melodic death metal är bra för då får man det bästa av båda världar enligt mig.

Jag tänker inte sådär, en hel del folk gillar det men för mig blir jag lite stressad när det är för högt bpm. Kan du cykla i takt till detta? ?

Det är för min del lätt att tröttna om det inte finns melodi. Så melodic death metal är bra för då får man det bästa av båda världar enligt mig.
Death och black metal är rent exceptionellt bra för Zwift, det är det som får mig fortsätta kämpa.

Cyklar endast till fågelsång och vindens sus.
Melodi kan man för övrigt hitta i det mesta, man får bara leta mer noga ibland ?.

EPA-dunk är väl kanske inte min melodi egentligen, men den här kan jag inte värja mig emot. Finns något melankoliskt i den här som tilltalar mig något enormt. Kombinerar man detta med en brandgul Puch Dakota, så är det klippt... :love:

Tillbaka
Topp