HejaSverige!
Aktiv medlem
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mer 80-talsmusik! För det var väl 1780-talet det handlade om!?Musiksmaken är lite spretig idag, men det är fortfarande 80-talet som känns lockande.
1880! Ja, jag var tvungen att googla och välja den första jag kände igen :pMer 80-talsmusik! För det var väl 1780-talet det handlade om!?
Elric of Melnibone har jag läst, finns det en koppling till Cirith Ungol?
D&D-Elric ja, tyckte killen såg bekant ut!Elric of Melnibone har jag läst, finns det en koppling till Cirith Ungol?
Hehe, jadu, vet inte, men de verkar gilla bokomslaget då de tagit det till skivan:Elric of Melnibone har jag läst, finns det en koppling till Cirith Ungol?
Vi får inte glömma 1680-talet.1880! Ja, jag var tvungen att googla och välja den första jag kände igen :p
Cirith Ungol är väl från Tolkien?Hehe, jadu, vet inte, men de verkar gilla bokomslaget då de tagit det till skivan:
![]()
![]()
Ja, men inte själva bildenCirith Ungol är väl från Tolkien?
Det finns tydligen många nördiga fantasy-kopplingar :)Cirith Ungol är väl från Tolkien?
Cirith Ungol är sindarin och betyder ”Spindelpasset” eller möjligen ”Spindelns pass”.Cirith Ungol är väl från Tolkien?
Mm, börjar bli rejält marigt för den icke kunnige desperat-googlande nu. Gregorianska sånger som i bästa fall kan stoppas in på rätt sekel....Nu börjar vi komma in på vikingatiden ? undrar vad de spelade för musik vid långelden när ölhornen tömdes?
Black metal surf är ju kanon. Här en surfcover på en av mina favoriter med Darkthrone.
Finns det någon som gjort omvändningen också? Blacksurfin' USA, Miserlou in the dark, ...?Black metal surf är ju kanon. Här en surfcover på en av mina favoriter med Darkthrone.
Hoppas :DFinns det någon som gjort omvändningen också? Blacksurfin' USA, Miserlou in the dark, ...?