[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Låt mig gissa: Antingen gillar du Lemmy&co eller så är du självplågare! ?

(Personligen kan jag tycka en låt då och då är helt ok. Får dock inte överdoseras för att mina musikaliska smaklökar ska vara belåtna.)
Kanske både och?
Helt klart nåt som alltid hänger med ända sen ungdomen även om jag huvudsakligen lyssnar på modernare idag. Dock inne i ett stim.....

Du gick ut på fredag kväll och kom hem på lördag morgon? (Med äckel på skorna men utan sällskap)?
Det är väl det som är sent tonår/tidig 20something....
Japp exakt.. det är ju de där små observationerna som gör låten. Möhippegänget som dansar runt väskorna. Olika sällskap ("Out with mates and dates and friends") men ändå samma grej varje gång, och sen står man där i kebabkön klockan två. Som Nationalteaterns Livet är en Fest, men skildringen är mycket mer delikat lågmäld.

Japp exakt.. det är ju de där små observationerna som gör låten. Möhippegänget som dansar runt väskorna. Olika sällskap ("Out with mates and dates and friends") men ändå samma grej varje gång, och sen står man där i kebabkön klockan två. Som Nationalteaterns Livet är en Fest, men skildringen är mycket mer delikat lågmäld.
Embarrassment guaranteed, success unlikely.

Senast ändrad:
Något glatt och poppigt att muntra upp den gråa novemberonsdagskvällen med? Tror f.ö. att de skulle vara en perfekt samarbetspartner för Zara Larsson. Man riktigt hör hur väl de skulle passa tillsammans.

Något glatt och poppigt att muntra upp den gråa novemberonsdagskvällen med? Tror f.ö. att de skulle vara en perfekt samarbetspartner för Zara Larsson. Man riktigt hör hur väl de skulle passa tillsammans.

Jag tror att när du och @MrSthlm gifter er i sommar och flyttar ihop i Hässelby Strand så kommer grannarna flytta ut.
Alternativt kanske man ska köpa aktier i hörsekåpstillverkare?

Jag tror att när du och @MrSthlm gifter er i sommar och flyttar ihop i Hässelby Strand så kommer grannarna flytta ut.
Alternativt kanske man ska köpa aktier i hörsekåpstillverkare?
Skulle nog beskriva mig som mer nyfiken än nödvändigtvis uppskattande av en del saker jag lyssnar på och postar länkar till här.

F.ö. lyssnar jag på musik på tämligen låg volym och med hörlurar så jag tror knappast grannarna köper några hörselkåpor p.g.a. det.

Tillbaka
Topp