GoranS
Aktiv medlem
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Elektroniskt, ja, men är det så mkt rock? Och metal skulle i alla fall jag absolut inte rubricera det som.Gymcore?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Elektroniskt, ja, men är det så mkt rock? Och metal skulle i alla fall jag absolut inte rubricera det som.Gymcore?
Med tanke på att Eagle Eye Cherry spelas flitigt på radiokanalen Rockklassiker så känns det som att benämningen ”rock” är väldigt bred.Elektroniskt, ja, men är det så mkt rock? Och metal skulle i alla fall jag absolut inte rubricera det som.
Med brasklapp för att min EEC-kunskap lämnar en hel del att önska så skulle jag personligen inte heller stoppa in EEC i rock-facket. Pop tycker jag bättre beskriver hans musik om man ska använda en "bred" genre.Med tanke på att Eagle Eye Cherry spelas flitigt på radiokanalen Rockklassiker så känns det som att benämningen ”rock” är väldigt bred.
Men metal är det såklart inte. Grym låt hur som helst.
Håller med.Med brasklapp för att min EEC-kunskap lämnar en hel del att önska så skulle jag personligen inte heller stoppa in EEC i rock-facket. Pop tycker jag bättre beskriver hans musik om man ska använda en "bred" genre.
Resten utgörs väl av "wanted dead or alive"?Håller med.
Jag ska tillägga att Rockklassiker ändå höll rätt bra standard på musiken på den tiden de var en lokalkanal i huvudstaden. Det var i samband med att de expanderade och började sända i hela landet som musiken övergick till att vara 90% U2 och låtar från Chili Peppers "Californication".
Har för mig att jag såg dem på Roskilde omkring millennieskiftet. Trevlig dialekt på sångerskan.Oklart om de någonsin slog utanför UK? Det var i alla fall virrigt ett tag med två band med samma namn,
Ja, exakt det.Har för mig att jag såg dem på Roskilde omkring millennieskiftet. Trevlig dialekt på sångerskan.
Edit:
Jag pratar alltså om bandet som hade hiten "Mulder & Scully", om det fanns två band med samma namn.
Jag bodde i UK när den var aktuell, där fick den mycket exponering. Plattan har åldrats väl, förutsatt att man uppskattar trallvänlig milleniebritpop."Mulder & Scully" minns jag som en mindre hit när det begav sig. Men det kanske säger mer om vad jag lyssnade på då än på riktig framgång.
Ja, exakt det.
Men sen visade det sig finnas ett lite dödsigare band, möjligtvis svenskt, med samma namn med.
Så var det ja.
Svenskt ja fast med K.
Executioner's Tax är en rätt svängig metaldänga ändå.Dammsuger och lyssnar på:
Tragisk kuriosa: Kirsty MaCColl dog av att bli kluven av en båtpropeller när hon tog ett dopp från stranden på en solsemester :(Jag förutsätter, och hoppas, att detta blir en repost.
De borde lagt ner för 25 år sen :)Sepultura lägger av efter världsturne enl kvällspressen.
Håller kanske inte med men definitivt inget jag normalt lyssnar på, kom i flödet.......De borde lagt ner för 25 år sen :)
Den var avslutningen på dagens begravning.Vännerna börjar dö undan.Jag förutsätter, och hoppas, att detta blir en repost.
Det blev lite Weird Al-vibbar på den skivan jag lyssnade på när dragspelet kom in. All heder åt honom men det räcker med en.Lite dragspel är väl aldrig fel!?
Grymt! ??
Ja, första plattan var OK, men jag älskar ALLA hans verk.VH peakade i mitt tycke på första plattan.