[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Elektroniskt, ja, men är det så mkt rock? Och metal skulle i alla fall jag absolut inte rubricera det som.
Med tanke på att Eagle Eye Cherry spelas flitigt på radiokanalen Rockklassiker så känns det som att benämningen ”rock” är väldigt bred.

Men metal är det såklart inte. Grym låt hur som helst.

Med tanke på att Eagle Eye Cherry spelas flitigt på radiokanalen Rockklassiker så känns det som att benämningen ”rock” är väldigt bred.

Men metal är det såklart inte. Grym låt hur som helst.
Med brasklapp för att min EEC-kunskap lämnar en hel del att önska så skulle jag personligen inte heller stoppa in EEC i rock-facket. Pop tycker jag bättre beskriver hans musik om man ska använda en "bred" genre.

Med brasklapp för att min EEC-kunskap lämnar en hel del att önska så skulle jag personligen inte heller stoppa in EEC i rock-facket. Pop tycker jag bättre beskriver hans musik om man ska använda en "bred" genre.
Håller med.
Jag ska tillägga att Rockklassiker ändå höll rätt bra standard på musiken på den tiden de var en lokalkanal i huvudstaden. Det var i samband med att de expanderade och började sända i hela landet som musiken övergick till att vara 90% U2 och låtar från Chili Peppers "Californication".

Håller med.
Jag ska tillägga att Rockklassiker ändå höll rätt bra standard på musiken på den tiden de var en lokalkanal i huvudstaden. Det var i samband med att de expanderade och började sända i hela landet som musiken övergick till att vara 90% U2 och låtar från Chili Peppers "Californication".
Resten utgörs väl av "wanted dead or alive"?

"Mulder & Scully" minns jag som en mindre hit när det begav sig. Men det kanske säger mer om vad jag lyssnade på då än på riktig framgång.

Oklart om de någonsin slog utanför UK? Det var i alla fall virrigt ett tag med två band med samma namn,

Har för mig att jag såg dem på Roskilde omkring millennieskiftet. Trevlig dialekt på sångerskan.

Edit:
Jag pratar alltså om bandet som hade hiten "Mulder & Scully", om det fanns två band med samma namn.

Har för mig att jag såg dem på Roskilde omkring millennieskiftet. Trevlig dialekt på sångerskan.

Edit:
Jag pratar alltså om bandet som hade hiten "Mulder & Scully", om det fanns två band med samma namn.
Ja, exakt det.
Men sen visade det sig finnas ett lite dödsigare band, möjligtvis svenskt, med samma namn med.

"Mulder & Scully" minns jag som en mindre hit när det begav sig. Men det kanske säger mer om vad jag lyssnade på då än på riktig framgång.
Jag bodde i UK när den var aktuell, där fick den mycket exponering. Plattan har åldrats väl, förutsatt att man uppskattar trallvänlig milleniebritpop.

<iframe width="560" height="315" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen></iframe>

Grymt-metal!? Kommentarerna känns som de går att läsa som extremt ironiska eller mer sannolikt ärligt menade men skrivna av människor med något (=extremt) annorlunda uppfattning än min om vad som gör musik bra.

Tillbaka
Topp