[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

I min värld var DLRs bästa VH-platta den första och den bästa solo-plattan var den första (räknar inte Crazy from the Heat-EP:n).

Får erkänna att jag inte har jättekoll på DLR Band och Diamond Dave. Jag tycker dock Eat 'em and Smile är väldigt mkt bättre än de tre därpå följande. På Eat 'em and Smile hopppar jag ibland Going Crazy om jag lyssnar från början till slut. Från de andra plattorna är det mer någon enstaka låt som spisas för min del.

Apropå Jason Becker verkar musik- och gitarrintresset inte ha avtagit även det var länge sedan han själv kunde hålla i en gitarr.

Lite blandat Oasis. Man undrar ju om Don’t Look Back in Anger hade blivit världens största låt om Liam hade fått sjunga den.

1751381439250.webp

Var det lite för poppigt?

Lite mer tröglyssnat alster. Pallade ungefär första låten.

"Omegavortex
Black/Death Metal
Themes:
Cosmic horror, Chaos, Darkness, Abominations"

Ja, black och death metal innefattar ett otroligt brett spektrum men just denna inriktning känns lite speciell... 🤔 😅 Möjligen kan man skönja lite Morbid Angel inspiration men långsökt kanske, oavsett värd en like.

Gällande black metal lyssnar jag rätt mycket nu på min favorit indian "Blackbraid". Det roar mig ganska mycket att en amerikansk "native indian" anammat black metal i ren klassisk norsk Immortal stil. Men det är kanske ett helt utmärkt sätt att få ut frustration över hur illa behandlade de blivit i nordamerika genom årens lopp. 🤔 (y)

1751447292304.webp

1751447355824.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp