[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Såg i nyhetsströmmen att Queen fått Polar Music Prize, och att B May fått tårar i ögonen när Miriam Bryant sjöng The Show Must Go On, yeah sure tänkte jag.

Blev nyfiken på hur pinsamt dåligt det skulle vara och letade upp det på tuben, alltså men ger sig inte oförlåtet på The Show Must Go On, blasfemi!

Och dessutom Ghost-sångaren på Bohemian Rhapsody (även om jag snappat upp att dom måste ha något, listetta i USA blir man liksom inte bara sådär). Vad sysslar dom med, ska dom göra bort Sverige totalt lr? Iofs är vi redan på botten efter HockeyVM.

Och det började typ som en halvtaskig Idolaudition, men! 1:20 in i låten händer något, lite mäktigare, och plötsligt blir det riktigt riktigt bra, värdigt faktiskt. Nästan lite rysningar.

Och Ghost då, operadelen grymt bra, klart värt att se enbart för det. Resten ok, dock skulle dom jobbat lite på mixningen.

Som sann Queen-fan ger jag tummen upp, brukar annars bli besviken när Queen uppträtt med någon annan som sångare, eller andra band som gett sig på det.

Senast ändrad:
Nu skall vi inte tala illa om en av Sveriges vettiga exporter på senare år. (Japp, de har något. 👌)

Och skall vi tala covers, oavsett utfall, är det tjänstefel att inte plocka upp:

För att inte tala om:

@Dan C 😊

Nu skall vi inte tala illa om en av Sveriges vettiga exporter på senare år. (Japp, de har något. 👌)

Och skall vi tala covers, oavsett utfall, är det tjänstefel att inte plocka upp:

För att inte tala om:

@Dan C 😊

Alltså det var innan jag lyssnade på covern, ge sig på Bohemian Rhapsody liksom. Men faktiskt riktigt bra, framförallt gillar jag det vågade valet av Ghost's frontman (vilket jag var väldigt tveksam till innan jag lyssnade). Adam Lambert låter alltid B när han försöker låta som Freddie, Tobias har en annorlunda röst vilket gör att det blir väldigt bra, lite egen version istf att låta som en dålig kopia.

Får faktiskt nästan lite tårar i ögonen när jag hör denna versionen, nästan som att Queen från 70-talet återuppstått. Främst operadelen, nästan bättre än originalet, hög nostalgifaktor där.

Queen framförde ju aldrig operadelen på scen, någon gång hade dom med den men gick då av scenen och körde det playback. Trodde faktiskt dom skulle köra Bohemian Rhapsody utan just operadelen.

Såg i nyhetsströmmen att Queen fått Polar Music Prize, och att B May fått tårar i ögonen när Miriam Bryant sjöng The Show Must Go On, yeah sure tänkte jag.

Blev nyfiken på hur pinsamt dåligt det skulle vara och letade upp det på tuben, alltså men ger sig inte oförlåtet på The Show Must Go On, blasfemi!

Och dessutom Ghost-sångaren på Bohemian Rhapsody (även om jag snappat upp att dom måste ha något, listetta i USA blir man liksom inte bara sådär). Vad sysslar dom med, ska dom göra bort Sverige totalt lr? Iofs är vi redan på botten efter HockeyVM.

Och det började typ som en halvtaskig Idolaudition, men! 1:20 in i låten händer något, lite mäktigare, och plötsligt blir det riktigt riktigt bra, värdigt faktiskt. Nästan lite rysningar.

Och Ghost då, operadelen grymt bra, klart värt att se enbart för det. Resten ok, dock skulle dom jobbat lite på mixningen.

Som sann Queen-fan ger jag tummen upp, brukar annars bli besviken när Queen uppträtt med någon annan som sångare, eller andra band som gett sig på det.

Ghosts cover av Bohemian Rhapsody var i alla fall uthärdlig, vilket är mer än vad man kan säga om Miriam Bryants tolkning av The show must go on...

Ghost, tycker inte de är nått sådär särskilt bra.
Men har kanske lyssnat för lite på dom.

Senast ändrad:
Hade visst missat denna. Nästan lika oväntat som när i övrigt plojiga Offspring plötsligt släppte Gone Away:

Europe spelar en låt som heter Walk the Earth på Nyhetsmorgon. Trodde inledningsvis de spelade en cover på Kashmir. När låten nästan var slut var jag fortfarande osäker.

Tillbaka
Topp