[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Fick min raritet från Discogs idag! Riktigt bra samling detta! Trance Nation 2 från '94

Bilagor

• 20161110_214747.jpg
    20161110_214747.jpg
    173.7 KB · Besök: 47
Eftersom jag precis har varit inne i en period på strax över en vecka som varit väldigt sorgfylld, nedstämd, fylld av uppdämd frustration som till slut släppts ut tillsammans med floder av tårar, men som däremot nu just idag äntligen sakta börjar att vändas till en inre harmoni, förnyad livsglädje, och en fridfull inre sinnesro, så tycker jag att den här låten beskriver mig själv ganska bra just nu. // Johan

Steven Wilson - Routine

Johan Falk sa:
Eftersom jag precis har varit inne i en period på strax över en vecka som varit väldigt sorgfylld, nedstämd, fylld av uppdämd frustration som till slut släppts ut tillsammans med floder av tårar, men som däremot nu just idag äntligen sakta börjar att vändas till en inre harmoni, förnyad livsglädje, och en fridfull inre sinnesro
...jag har också haft lite svårt att komma över avsaknaden av Johan Falk-filmer. Det var bra tungt när man fick beskedet att det förvisso skulle komma några nya men att det var de sista. Men men. Man får cykla mer istället.

Sambal Oelek sa:
Johan Falk sa:
Eftersom jag precis har varit inne i en period på strax över en vecka som varit väldigt sorgfylld, nedstämd, fylld av uppdämd frustration som till slut släppts ut tillsammans med floder av tårar, men som däremot nu just idag äntligen sakta börjar att vändas till en inre harmoni, förnyad livsglädje, och en fridfull inre sinnesro
...jag har också haft lite svårt att komma över avsaknaden av Johan Falk-filmer. Det var bra tungt när man fick beskedet att det förvisso skulle komma några nya men att det var de sista. Men men. Man får cykla mer istället.

Så sant! Cykling och fysträning i allmänhet är det bästa "lyckopillret" :o)

För övrigt ska jag köpa hela den dvd-serien till mig själv i julklapp i år, så har man att göra ett tag om det bara skulle bli en typisk "västkust-regn-vinter" så man inte kan cykla i pudersnö och lättare snödrev, det som jag gillar allra bäst...

Senast ändrad:
Sambal Oelek sa:
btw: grymma låtar från Falken ovan, har lyssnat på dem också nu innan :)

Tack! :-) Och väldigt "funky-jazz" och groovy inledning på det jag lyssnat lite av början på Electric Octopus du la upp här nyss, ska fortsätta lyssna resten sen ikväll.

Edit: Mycket bra musik.

Senast ändrad:
Nej, nu jäklar behöver jag få rocka loss lite! Är på bättre humör idag! :-)

AC/DC - Let There Be Rock (Live - Apollo Theatre, 1978)

Johan Falk sa:
Eftersom jag precis har varit inne i en period på strax över en vecka som varit väldigt sorgfylld, nedstämd, fylld av uppdämd frustration som till slut släppts ut tillsammans med floder av tårar, men som däremot nu just idag äntligen sakta börjar att vändas till en inre harmoni, förnyad livsglädje, och en fridfull inre sinnesro, så tycker jag att den här låten beskriver mig själv ganska bra just nu. // Johan

Steven Wilson - Routine

Tack för den! /Örjan

OrjanX sa:
The Neal Morse Band - The Ways Of A Fool

Jag måste också tacka! :o)

Som stor progressivrocks-diggare (bland många andra musikgenrer) hade jag totalt missat Neal Morse.
Har förutom gamla tidens (70s) Genesis och liknande mest varit insnöad på Porcupine Tree / Steven Wilson och hans olika projekt men nu har jag lite nytt att utforska, härligt!

Senast ändrad:
Johan Falk sa:
OrjanX sa:
The Neal Morse Band - The Ways Of A Fool

Jag måste också tacka! :o)

Som stor progressivrocks-diggare (bland många andra musikgenrer) hade jag totalt missat Neal Morse.
Har förutom gamla tidens (70s) Genesis och liknande mest varit insnöad på Porcupine Tree / Steven Wilson och hans olika projekt men nu har jag lite nytt att utforska, härligt!

Måste säga nåt här. En varning kanske. Neal Morse har två ben. Ett sakralt ben och ett progressivt ben (med religiösa textmotiv, men så jäkla bra ändå). Du märker det snart. Mitt favvo-album är "?" ifrån 2005. Lycka till!

Tillbaka
Topp