[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Lyktstoplemedhjul sa:
GoranS sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
det där med låtar kan vara svårt . men tänkte dela med mig av jag lyssnar på nu och som jsg tror iaf göran också kommer gilla. säger han inte emot får det i högsta mån anses vara ett medgivande genom passivitet. ett avståndstagande ska också vara publicerst före 28 dec.

Jag har någonstans på internet skrivit att du är ett troll. Om du inte går in och förnekar det senast den 28 december, 2016, "får det i högsta mån anses vara ett medgivande genom passivitet".

I övrigt rekommenderar jag att du går igenom de inlägg jag gjort i denna tråd. Om du därefter vidmakthåller att du tror att jag gillar din länk så anser jag att du visat att du är ett troll.

tvåbent ludet troll kan du vara själv.

här är det inte två ludna ben som tar mig framåt när jag skapar enorma krafter ur benmuskulaturen.

Jaha, så det går fint att häva ur sig saker att om man inte aktivt tar avstånd från något så gäller det, men när du själv utsätts för det så viker du ner dig!? I min mening rätt talande.

F.ö. är det dags att dra ner på de hallucinogena preparaten. Du är inte Eminem. Dessutom rekommenderar jag dig att slå upp ordet enorma i en ordlista. Du har uppenbarligen missuppfattat innebörden.

Och så, en utmaning till dig LSMH: Motivera grundligt vad det är som gör att du anser mig vara ett troll! Är det mina RR:er eller mitt engagenmang i trådar som handlar om långcyklingsevenemang? Eller kan det vara att jag försöker dela med mig av mina erfarenheter när människor ställer frågor om ställen där jag varit och cyklat? Och vad har du själv att visa upp i positiv väg vad gäller aktiviteter på detta forum? Men, du kommer inte att våga svara eller så kommer du att, på typiskt trollmanér, häva ur dig något irrelevant mumbo-jumbo.

För att inte helt tappa ämnet i tråden lämnar jag följande bidrag:

I ett försök att sakta arbeta bort min totala Kent-psykos (jag och ett helt land), premiärlyssnar jag Feeders senaste album, försiktigt hoppfull. Det var tametusan en evighet sen gubbarna släppte nytt, så det blir något att bita i.

Därutöver har jag slängt in två låtar från Tomas i At The Gates egen 2016-spellista:
Soft Kill - Whirl, regelrätt cykelmusik!
Black Mountain - Mothers of the Sun, riksmys!

Inbäddningar verkar ju inte vilja fungera för mig.

Senast ändrad:
Lynyrd Skynyrd, "Simple Man" och resten av plattan "(pronounced 'lĕh-'nérd 'skin-'nérd)".

Yup, sitter och blir lite redneck såhär på fredagskvällen.

Kyle Landry - Signaturmelodin från spelet Skyrim, tolkad på piano

(Den i mitt tycke överlägset bästa pianocovern av låten på Youtube!)

Oavsett vad man tycker om Jeff Beck är det svårt att komma runt att han verkligen lyckats "odla sin egen mustasch".

Visar ju i alla fall att det inte är ngt krav att ha tre meter långa fingrar a la Vai/Gilbert för att kunna spela gitarr. Blir intressant att se hur hon utvecklas framöver. Har mest sett covers hon gjort så det kanske är lite orättvist, men det känns som att hon fortfarande har en liten bit att gå innan hon har odlat sin egen mustasch fullt ut (om man ska använda en svensk strängbändares ord).

@GoranS:
Lyssnar mest på dem efter en rekommendation så jag har inte jättebra koll på genren (har inget emot growlande per se) men lite googling gav mig detta som åtminstone låter OK i mina öron:

Med vanlig sång:

Instrumentalt:

Vill du fördjupa dig så är genren "Tech Death".

Senast ändrad:
clnr sa:
@GoranS:
Lyssnar mest på dem efter en rekommendation så jag har inte jättebra koll på genren (har inget emot growlande per se) men lite googling gav mig detta som åtminstone låter OK i mina öron:

Med vanlig sång:

Instrumentalt:

Vill du fördjupa dig så är genren "Tech Death".

Tack! Då det finns en del mer teknisk/progressiv rock jag gillar har jag en viss nyfikenhet kring genren. Har vid några tillfällen satt mig ner och försökt lyssnat på lite olika band i genren (utgående från ngn wiki-sida). Just growlandet, som jag har extremt svårt för, har dock gjort att jag ledsnat och inte lagt ner så mkt energi på det.

Tillbaka
Topp