[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
GoranS sa:Bevis på att bra musik inte är bunden till någon specifik tid eller stil:
10-talet: (skriven 1914)
Oj, Sokolov spelar Scriabin. DET är stort. :-)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Bevis på att bra musik inte är bunden till någon specifik tid eller stil:
Oskar sa:GoranS sa:Bevis på att bra musik inte är bunden till någon specifik tid eller stil:
GoranS sa:Oskar sa:GoranS sa:Bevis på att bra musik inte är bunden till någon specifik tid eller stil:
I betydelsen bra eller ovanligt?
Är inte någon expert på Sokolovs repertoar men jag hade fått för mig att Scriabin inte var helt ovanligt förekommande.
GoranS sa:Lite easy listening på tisdagskvällen ...
Oskar sa:GoranS sa:Oskar sa:GoranS sa:Bevis på att bra musik inte är bunden till någon specifik tid eller stil:
I betydelsen bra eller ovanligt?
Är inte någon expert på Sokolovs repertoar men jag hade fått för mig att Scriabin inte var helt ovanligt förekommande.
Vår tids störste pianist spelar en av 1900-talets främste kompositörer - det borde vara stort.
De är inte så ofta som Scriabin står på Sokolovs konsertprogram. Däremot spelar han väldigt ofta Scriabin som extranummer. Och Chopin!