[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Ozzy Osbourne - No More Tears
Ozzy_Osbourne_-_No_More_Tears.jpg

https://open.spotify.com/album/6eh82ojicL8RSJF7GkYTh7

Fan va bra!

ForesterGuy sa:
Apropå trummisar...

Jag är inte så förtjust i "gitarrackord och cymbal på varje taktslag"-pop (jag är musikaliskt obildad så jag kan inte beskriva det på nåt annat sätt, men det är ett genomgående drag i mycket av det som kalla(de?)s "indiepop" från 00-talet, som en popifierad skatepunk). Men, jäklar vilket ös på trummorna! Och sången var riktigt bra! Påminner om Pink.

geologen sa:
ForesterGuy sa:
Apropå trummisar...

Jag är inte så förtjust i "gitarrackord och cymbal på varje taktslag"-pop (jag är musikaliskt obildad så jag kan inte beskriva det på nåt annat sätt, men det är ett genomgående drag i mycket av det som kalla(de?)s "indiepop" från 00-talet, som en popifierad skatepunk). Men, jäklar vilket ös på trummorna! Och sången var riktigt bra! Påminner om Pink.

Those Dancing Days var fantastiska live!

Junkie, Steve Vai.

Från den tiden när han tillät sig att ha lite mer opolerat gitarrljud och låtarna kunde vara lite galnare. Dessutom är det ju inte svårt att höra FZ-influenser.

WTF?!
Har inget emot vare sig DD eller SRV, men här låter de i mina öron som urvattnade och sönderproducerade kopior av sig själva i sämsta möjliga 80-talsstil.

Tillbaka
Topp